طلاق به درخواست زوجه, طلاق, مقالات, وکیل دعاوی خانواده

وکیل برای طلاق به درخواست زن

وکیل برای طلاق به درخواست زن

بر طبق اماده 1133 قانون مدنی کشور حق طلاق با مرد است و طلاق به درخواست زن تنها تحت شرایطی امکان پذیر است. در واقع شوهر می تواند با توجه به تمامی شرایط و مقررات حقوق زن را بپردازد و او را طلاق بدهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله طلاق به درخواست مرد مراجعه کنید. اما این حق به زن داده نشده است و تنها زمانی می تواند طلاق به درخواست زن اتفاق بیفتد که زن بتواند با سند و مدرک در عسروحرج بودن خود را توسط وکیل طلاق به درخواست زن به دادگاه ثابت کند. در این مقاله می خواهیم راه حل هایی که با استفاده از آن ها زن می توانید درخواست طلاق بدهد را برای شما بیان کنیم. با مجموعه بهترین وکیل تهران دادجویان همراه باشید.

دریافت مشاوره از بهترین وکیل طلاق: 09124833958

مراحل طلاق از طرف زن

در صورتی که طلاق به درخواست زن باشد در ابتدا می بایست با مدارک خود یعنی کارت ملی، شناسنامه و سند ازدواج به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کند و دادخواست خود را در سامانه مورد نظر ثبت کند. پس از ثبت در این سامانه شعبه دادگاه تعیین شده و زن و شوهر برای داوری ارجاع داده می شوند که این مراحل را وکیل طلاق توافقی به درخواست زن نیز می تواند پیگیری کند. داوران در مرحله اولیه وظیفه دارند که روابط میان زوجین را بهبود ببخشند و آن ها را به سازگاری دعوت کنند. اما در صورت شکست گزارش مربوطه به دادگاه ارسال می شود. پس از ثبت رای نهایی، زن و مرد در یک فرصت 20 روزه می توانند جهت تجدید نظر اقدام کنند.

وکیل برای طلاق به درخواست زن

وکیل برای طلاق به درخواست زن

چه راه هایی برای طلاق به درخواست زن وجود دارد؟

با وجود اینکه در قانون کشور ایران طلاق به اراده و درخواست مرد صورت می پذیرد اما در برخی از موارد طلاق به درخواست زن نیز می تواند صورت بگیرد؛ اگرچه همسر او با طلاق موافق نباشد. برای طلاق از طرف زن شرایط و راه های مختلفی وجود دارد که اعمال آن ها نیازمند داشتن یک وکیل خانواده باتجربه برای طلاق می باشد. به عبارت دیگر به دلیل قوانین مختلفی که بر طلاق حاکم است پروسه طلاق به درخواست زن حتما باید تحت نظر یک وکیل باتجربه صورت پذیرد. برخی از روش های طلاق به درخواست زن به شرح زیر می باشد:

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

عدم پرداخت نفقه از سوی مرد

بر طبق ماده 1129 قانون مدنی مرد وظیفه دارد که نفقه زن را پرداخت کند. در صورتی که زن بتواند ثابت کند که مرد از پرداخت نفقه امتناع می کند دادگاه می تواند مرد را مجبور به طلاق زن کند و و چنانچه مرد از این کار خودداری کند، دادگاه به صورت یک طرفه صیغه طلاق را جاری می کند.

عسر و حرج زن

یکی از مهم ترین و فراگیرترین مسیرها برای طلاق به درخواست زن عسر و حرج زن می باشد. بر طبق ماده 1130 قانون مدنی زن این حق را دارد که در صورتی که ادامه زندگی مشترک برای اون با مشقت و سختی همراه باشد از دادگاه خانواده تقاضای طلاق کند. برخی از این دلایل می تواند اعتیاد به مواد مخدر مرد، محکومیت قطعی مرد به حبس به مدت 5 سال یا بیشتر، شرب شتم زن از سوی مرد، ابتلا مرد به یبماری های صعب العلاج و یا غیر قابل درمان باشد.

غیبت زوج

بر اساس ماده 1029 قانون مدنی در صورتی مرد به مدت شش ماه متوالی و یا بیشتر دارای غیبت باشد و در منزل حضور نداشته باشد زن می تواند بر اساس درخواست طلاق دهد.

شروط دوازده گانه ضمن عقد

در عقدنامه شروطی طی شده میان زن و مرد نوشته می شود که در صورتی که مرد از اجرای شروط امتناع ورزد زن می توان با توسل به این شرایط اقدام به طلاق به درخواست زن کند. این راه حل پیچیدگی هایی را با خود به همراه دارد که بهتر است با یک وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه مشورت های لازم را به عمل آورید. شروط دوازده گانه مندرج در عقدنامه که در صورت وقوع هر یک از آنها به تشخیص دادگاه، زن وکیل در طلاق می شود و بدون نیاز به حضور و موافقت شوهر (زوج) و با تجویز دادگاه، می تواند به دفترخانه طلاق مراجعه نموده و صیغه طلاق را جاری کند:

1- خودداری شوهر از پرداخت نفقه زن.

2- سوء رفتار شوهر در حدی که غیرقابل تحمل باشد.

3- بیماری صعب العلاج شوهر که غیرقابل درمان باشد و ادامه زندگی مشترک را با مشکل مواجع کند.

4- در صورتی که شوهر دیوانه باشد یا در طول زندگی مشترک دیوانه شود.

5- اشتغال شوهر به شغلی که به حیثیت و آبروی خانوادگی زن لطمه بزند.

6- محکومیت شوهر به 5 سال حبس یا بیشتر.

7- اعتیاد شوهر به مواد مخدر به شکلی که زندگی مشترک را مختل کند.

8- چنانچه زوج شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب زندگی مشترک را بدون عذر موجه ترک کند.

9- محکومیت فطعی شوهر به ارتکاب جرم خلاف شئونات خانوادگی زن.

10-  ناباروری مرد پس از گذشت 5 سال از زندگی مشترک.

11- در صورتی که شوهر مفقودالاثر شود و شش ماه پس از مراجعه زن به دادگاه خبری از او نباشد و پیدا نشود.

12- ازدواج مجدد مرد بدون اجازه زن.

وکالت بلاعزل طلاق داشتن زن

در صورتی که یکی از شروط ضمن عقد داشتن حق طلاق باشد، زن می تواند برای درخواست طلاق خود اقدام کند و نیازی به اجازه مرد ندارد.

وکیل برای طلاق به درخواست زن

وکیل برای طلاق به درخواست زن

بهترین وکیل طلاق به درخواست زن

در بخش های پیشین اشاره شد که پس از رای دادگاه زن و مرد به مدت 20 روز فرصت دارند که نسبت به رای دادگاه اعتراض کنند به این مرحله فرجام خواهی گفته می شود که اگر هزیک از روجین اعتراضی داشته باشند پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می گردد. در صورتی که در این مرحه رای دادگاه تایید گردد رای قطعی و لازم الاجرا می باشد ولی اگر رای دادگاه نقض شود برای بررسی مجدد به دادگاه بازخواهد گشت.

مهلت اعتبار حکم طلاق از طرف زن شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رأی فرجامی یا انقضای مهلت فرجام خواهی است. هرگاه حکم طلاق از سوی زوجه به دفتر رسمی طلاق ابلاغ شود در صورتی که زوج ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ مراتب در دفترخانه حاضر نشود، سردفتر به زوجین ابلاغ میکند که برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه حاضر نشوند، در صورت عدم حضور مرد و عدم اعلام عذر موجه از سوی وی یا امتناع او از اجرای صیغه، صیغه طلاق جاری وثبت می شود و مراتب به مرد ابلاغ می گردد. در صورت اعلام از سوی مرد، یک نوبت دیگر به ترتیب مذکور از طرفین دعوت به عمل می آید.

در صورتی که طلاق به درخواست زن از طرف یک وکیل مطرح گردد مسلما علم و تجربه وی حصول نتیجه را آسان تر می کند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و یا درخواست طلاق با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و به طور مستقیم با یکی از وکلای با تجربه و متخصص مجموعه وکلای دادجویان مشورت کنید.

مطالبه مهریه در طلاق از طرف زن

وکیل برای طلاق به درخواست زن

وکیل برای طلاق به درخواست زن

در طلاق از طرف زن، اگر زن تقاضای طلاق نماید صراحت ماده 1146 قانون مدنی می گوید چنانچه زوجه کراهتی نسبت به شوهر داشته باشد می تواند با بذل تمام یا مقداری از مهریه آن هم با احراز عسر و حرج و کراهت و مخاطرات به وجود آمده تقاضای طلاق خلعی را از دادگاه درخواست نماید و بقیه مهریه قابل مطالبه می باشد. اگر در رابطه با مهریه هرگونه توافقی شده باشد زوجه می تواند از آن توافق در دادگاه استفاده کند. توجه داشته باشید که شرط تنصیف دارایی فقط در طلاق از طرف مرد می باشد.

طلاق به درخواست زن در دوران عقد

 طلاق از طرف زن در دوران عقد یعنی تا زمانیکه مراسم عروسی و دخول انجام نشده باشد. زن میتواند نصف مهریه را مطالبه کند ولی اگر دخول انجام شود و یا اینکه زوجه باکره نباشد طبق ماده 1085 قانون مدنی میتواند با حق حبس و تا مادامی که کلیه مهریه از ناحیه زوج داده نشود از هم بستری با زوج امتناع نماید که موجب کراهت یا حق حبس است.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “وکیل برای طلاق به درخواست زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *