وکیل دعاوی حقوقی, دعاوی چک و سفته و اسناد تجاری

بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

با معرفی بهترین وکیل چک برگشتی در خدمت شما هستیم. وکلای چک برگشتی در تهران به عنوان یک قطب بزرگ اقتصادی نقش بسیار پررنگی در این دعاوی دارند. چک در واقع به نوشته ای گفته می شود که با توجه به آن صادر کننده وجوهی را که نزد طرف مقابل یعنی (محال علیه) دارد کلا یا معضا مسترد و یا به دیگری واگذار کند. هنگامی که فردی اقدام به تنظیم چک می کند می بایست محل و تاریخ صدور چک را به صورت کاملا خوانا بنویسد و به امضای صادر کننده چک برسد.

بعضا مشاهده شده است که دارنده چک پس از مراجعه به بانک نمی تواند آن را وصول کند و به مشکلاتی برمی خورد؛ در این حالت کمک گرفتن از یک وکیل چک برگشتی می تواند برای شما بهترین گزینه باشد. شما عزیزان می توانید جهت مشاوره با وکیل چک برگشتی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده مجموعه وکلای دادجویان تماس حاصل نمایید.

مشاوره با بهترین وکیل حقوقی تهران : 09124833958

بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

انواع چک کدام است؟

چک صادر شده توسط صاحب چک

عمومی ترین چک هایی که در بازار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و جزو معمول ترین چک ها می باشد چک صادر شده توسط صاحب چک می باشد. با استفاده از این چک صاحب حساب می تواند دارایی خود را در بانک در وجه حامل و یا در وجه یک فرد خاص صادر کند.

چک تضمینی

نوعی از چک می باشد که بانک پرداخت آن را تایید کرده است. در واقع با این کار بانک تضمین می کند که اگر حساب صادر کننده چک، وجه کافی موجود نباشد بانک مبلغ آن را پرداخت می کند.

چک صادر شده توسط بانکی

چک هایی که بانک صادر می کند که دارای انواع مختلفی می باشد. مهم ترین ویژگی این چک ها این است که از اهمیت بسیار بالایی برخودار هستند. در ادامه انواع چک های صادر شده توسط بانک را برای شما شرح می دهیم. با مجموعه وکلای دادجویان همراه باشید.

چک رمزدار و بین بانکی: این چک ها توسط بانک صادر می شود اما درخواست آن توسط صاحب حساب صورت می پذیرد. همچنین این چک ها به صورت نقدی وصول نمی شوند و مبلغ آن ها به حساب شخصی دریافت کننده واریز می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد چک های رمزدار و بین بانکی وجود دارد این است که صدور آن ها در وجه حامل ممکن نیست و به فقط به دریافت کننده تعلق دارد. در واقع نمی توان آن را به فرد دیگری منتقل کرد و به شماره حساب دیگری واریز کرد. این چک ها امنیت بالایی دارند و پرداخت آن را بانک تضمین کرده است.

چک تضمین شده رمزدار: این نوع چک نیز از بانک صادر می شود و پرداخت آن نیز توسط بانک تضمین شده است. در واقع در این نوع چک، صاحب حساب چک شخصی خود را به بانک می دهد و یک چک تضمینی از بانک دریافت می کند و به دریافت کننده می دهد. تفاوت این نوع چک با نوع قبلی در این است که صدور آن ها در وجه حامل نیز امکان پذیر است و در واقع تفاوتی با پول رایج ندارد.

چک مسافرتی: این چک‌ها توسط بانک و برای شعب همان بانک یا کارگزاران آن صادر می‌شوند. از این چک‌ها به عنوان جایگزین پول نقد استفاده می‌شود و حمل آن را آسان می‌کند.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب بهترین وکیل چک در تهران و یا وکیل شرکت ها با مجموعه وکلای دادجویان با مدیریت امین بیات 09124833958 تماس بگیرید.

مشاوره با وکیل برای وصول چک برگشتی

همانطور که می دانید زمانی که از چک نامی به میان می آید، پای پول زیادی هم در میان است که قرار است با یک برگ کاغذ منتقل شود. به همین دلیل می توان گفت که دعاوی چک برگشتی بسیار حساس می باشند. بنابراین در صورتی که در دعاوی مربوط به چک به درستی عمل نکنید ممکن است سرمایه عظیمی را به باد بدهید.

به همین دلیل در این گونه موارد بهتر است برای احقاق حقوق و وصول چک به یک وکیل چک برگشتی در تهران مراجعه کنید تا شکوائیه را برای شما تنظیم کند. یک وکیل چک برگشتی به طور کامل با قوانین و پروسه های مربوط به پرونده های اینچنینی آشنا می باشد.

با توجه به اینکه این روزها کمتر کسی برای جابجایی پول های کلان از نقدینگی استفاده می کند، برای معاملات از چک استفاده می شود و با این اوصاف این پرونده ها رایج می باشد. گاهی ممکن است وضعیت پیچیدگی زیادی داشته باشد که نیاز به یک متخصص مانند وکیل چک برگشتی احساس شود. بنابراین در صورت برخورد با هر مشکلی در زمینه چک می توانید از مجموعه وکلای دادجویان کمک بخواهید. در صورت نیاز با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره مجموعه دادجویان بهره مند شوید.

هزینه وکیل چک برگشتی چقدر است؟

بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

اساسی ترین سوال هر فردی که می خواهد از یک وکیل چک برگشتی کمک بگیرد این است که هزینه وکیل چک برگشتی چقدر است؟ در حالت کلی می توان گفت هزینه وکیل برای پرونده های مختلف می تواند متفاوت باشد و برای داشتن یک وکیل چک برگشتی نمی توان هزینه ثابت در نظر گرفت. بررسی این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل میزان تخصص و تجربه وکیل می باشد. در برخی از موارد نیز درصدری از مبلغ چک به وکیل پیشنهاد داده می شود که در این صورت هرچقدر مبلغ بیشتر باشد هزینه وکیل نیز بالاتر می رود.

به طور کلی می توان گفت هزینه وکیل چک برگشتی بر اساس توافقی است که میان وکیل و موکل صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه وکیل چک برگشتی برای پرونده خود می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

حدود اختیارات وکیل چک برگشتی

شاید در نگاه اول تصور کنید که وکیل چک برگشتی تنها وظیفه دارد که چک مورد نظر شما را پاس کند. اما این این تنها وظیفه وکیل مورد نظر نیست. یکی از مهم ترین وظایف وکیل چک برگشتی این است که ثابت کند چکی که صادر شده برای انجام معاملات نامشروع، غیر قانونی و ربا نیست چرا که در غیر این صورت چک وصف کیفری ندارد و به لحاظ قانونی دیگر ارزشی ندارد.

در مرحله دوم در صورتی که تمامی جوانب حقوقی و قانونی چک رعایت شده باشد و وکیل چک برگشتی بتواند صحت آن را اثبات کند؛ می تواند علاوه بر جنبه حقوقی از نظر کیفری نیز مورد بررسی قرار دهد. یعنی فردی که صاحب چک می باشد را نیز به لحاظ کیفری مجازات کند. وکیل باید شکایت نامه ها و دادخواست های کامل و مرتبی را برای بررسی این پرونده ها به دادگاه ارائه کند.

بهترین روش برای وصول چک برگشتی

عدم نیاز به حضور در دادگاه: یکی از بهترین مزایای داشتن وکیل چک برگشتی این است که در صورت وکالت معتبری به وکیل دهید دیگر نیازی به حضور در دفاتر خدمات الکترونیک، دادگاه، اجرای ثبت و … ندارید. در نتیجه روند پرونده خللی در زمان کاری شما ایجاد نمی کند.

کاهش زمان دادرسی: اغلب پرونده ها به دلیل اینکه افراد زمان کافی برای پیگیری پرونده ندارند و یا عدم آگاهی طولانی می شود. این در حالی است که با داشتن یک وکیل چک برگشتی زمان رسیدن به حقتان بسیار کوتاه تر می شود.چرا که یک وکیل خبره می داند که از چه طریقی راحت تر می تواند به نتیجه رسیدگی کند.

احقاق کامل حق موکل: در موارد برگشت و وصول چک ،علاوه بر مبلغ چک مبلغی نیز به عنوان خسارت تاخیر قابل پیگیری است. در واقع با توجه به تاریخ برگشت خوردن چک، دارنده می‌توان از صادر کننده آن خسارت طلب کند. وکیل چک متبحر می‌تواند علاوه بر حصول اطمینان از وصول چک، مبلغ خسارت و سایر مبالغی که ممکن است در قراردادهای فی مابین درج شده باشد، را وصول کند.

 گرفتن وکیل برای چک برگشتی

همانگونه که همه می‌دانند؛ صدور چک بی‌محل مجازات دارد و اگر کسی چک برگشتی در دست داشته باشد، می‌تواند علیه صادرکننده شکایت کیفری مطرح کند. این مجازات بر اساس مبلغ چک متفاوت خواهد بود. بر اساس ماده 7 قانون صدور چک، مجازات چک برگشتی به شرح زیر خواهد بود:

  • در صورتی که مبلغ مندرج در چک کمتر از ده میلیون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ريال باشد، صادرکننده به مجازات شش ماه حبس محکوم می‌شود.
  •  اگر مبلغ درج شده در چک از ده میلیون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا پنجاه میلیون (۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال باشد، صادرکننده به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم می‌گردد.
  •  چنانچه مبلغ مندرج در چک بیشتر از پنجاه میلیون (۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال باشد، صادرکننده چک بی‌محل به مجازات حبس از یک سال تا دو سال و همچنین ممنوعیت از داشتن دسته چک به مدت دو سال محکوم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *