مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

هزینه طلاق توافقی در سال جدید 1401

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

هزینه طلاق توافقی در سال جدید، ممکن است سوال خیلی از افراد باشد، به خصوص کسانی که متاسفانه زندگی مشترک و زناشویی شان در سال جدید به پایان رسیده و به دنبال یک وکیل طلاق توافقی می گردند، یا کسانی که از سال قبل تصمیم به طلاق گرفته بودند اما فرصت مناسب برایشان ایجاد نشده و به هر دلیلی طلاق توافقی شان به سال جدید موکول شده است. متاسفانه در سالیان اخیر نرخ و آمار طلاق بسیار بالا رفته و از هر چند ازدواج یکی از آن ها به طلاق منجر می شود. در صورتی که خدای ناکرده در شرف طلاق هستید و علاقه دارید هزینه طلاق توافقی در سال جدید را بدانید و یا اگر که مسائل حقوقی برای تان جالب است، در ادامه مقاله هم همراه دادجویان، بهترین وکیل تهران بمانید.

مشاوره با وکیل طلاق توافقی: 09124833958

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

نمی شود نرخ دقیق و معینی را مشخص و آن را به عنوان هزینه طلاق توافقی در سال جدید اعلام نمود، زیرا نرخ طلاق توافقی بسته به عوامل و مسائل مختلفی است. این عوامل هم، بسته به هر زوج و مسائل ما بین آن ها متفاوت است. همچنین مطلب دیگری هم که در این بین وجود دارد این است که با توجه به بالا و پایین شدن دائمی قیمت های تقریبا تمام چیز ها در کشورمان، ممکن است ما با در نظر گرفتن تمامی جوانب و موانعی که ممکن است بر سر راه زوجی که قصد طلاق دارند، قیمتی را مشخص بکنیم، اما پس از گذشت مدتی کوتاه، حتی به مدت یک روز، قیمت های واقعی دیگر قیمت های اعلامی ما نباشد و دچار تغییر بشود. با این حال اما می شود یک سری موارد و مسائل را که در بحث هزینه طلاق توافقی در سال جدید تاثیر گذار هستند را مشخص کرد که در زیر برخی از آن ها را با هم می بینیم.

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

هزینه دادرسی

هزینه دادرسی از هزینه هایی است که افرادی که قصد گرفتن طلاق و طی کردن مراحل اداری و دادگاهی آن را دارند، باید متقبل شوند. هزینه دادرسی در هزینه طلاق توافقی در سال جدید، از هزینه هایی است که مستیما به دولت برمی گردد و سالانه با توجه به شاخصه هایی مانند حداقل حقوق کارکنان، بودجه بندی دولت و… تعرفه و هزینه های دادرسی تغییر می کنند.

حق الوکاله و دستمزد وکیل خانواده

از مهم ترین و تاثیر گذارترین هزینه هایی که یک زوج یا افراد در حال طلاق با آن روبرو خواهند شد، هزینه حق الوکاله و دستمزد وکیل خانواده است. این فاکتور از هزینه طلاق توافقی در سال جدید کاملا به وکیلی که شما انتخاب می کنید بر می گردد، زیرا هر وکیل طلاق توافقی در ستارخان یا سایر نقاط ایران، بر اساس فاکتور هایی مانند نرخ موفقیت وپیروزی در پرونده ها، تجربه، محیط، شهر و حتی محله ای که در آن کار می کند، سختی و پیچیدگی های پرونده و… بر روی کار خود قیمت می گذارد.

هزینه ثبت دادخواست

در مراکز و دفاتر خدمات الکترونیک قضائی برگه هایی برای ثبت دادخواست در اختیار مراجعه کنندگان و افرادی که قصد طلاق توافقی را دارند قرار داده می شود که در امروز که این مقاله نوشته می شود، قیمت آن ها دو هزار تومان است و همچنین تمامی هزینه های مربوط به ثبت دادخواست در دفاتر قضائی چیزی حدود 180 تا 200 هزار تومان تمام می شود.

هزینه مشاوره های اجباری زوجین

این مورد از هزینه طلاق توافقی در سال جدید، از جدید ترین موارد است که از آذر ماه سال هزار و سیصد و نود و هفت هجری شمسی توسط قوه قضائیه و وزارت دادگستری انجام آن، اجباری شد. در تاریخ مذکور دادگستری کل استان تهران طی ابلاغیه ای به مراکز مربوطه اعلام کرد که زین پس، تمامی زوج هایی که قصد جدا شدن و طلاق از یک دیگر را دارند باید با پرداخت هزینه ای طی 5 جلسه به مشاور مورد تایید دادگاه مراجعه نموده و در صورت نتیجه بخش نبودن آن، بقیه روند طلاق انجام شود.

هزینه تنظیم دادخواست

هزینه تنظیم دادخواست از موارد هزینه طلاق توافقی است که از قدیم الایام تاکنون وجود داشته است. تنظیم دادخواست برای انجام و پیگیری تمامی اعمال و فعالیت های قضائی  اجباری بوده و از زمان پیدایش دادگاه تا کنون انجام می شود. در امروزه روز و در سال جدید هزینه تنظیم دادخواست، خود، به عوامل مختلفی بستگی دارد، زیرا تنظیم دادخواست یا همان عریضه نویسی معمولا توسط افراد مختلفی انجام می گردد که هر کدام از این افراد بر اساس شهر یا ‌روستایی که در آن قرار دارند و براساس توانایی هایی که دارند، هزینه متفاوتی را در مقایسه با دیگر افراد، برای کار خود مشخص می کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: وکیل برای طلاق به درخواست زن

هزینه طلاق توافقی با وکیل

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

مشخصا در صورتی که خدای ناکرده در زندگی زناشویی خود دچارمشکل شوید و به فکر جدایی و طلاق توافقی بیفتید، بهتر است برای مثال اگر که ساکن غرب تهران هستید از کسی مثل بهترین وکیل غرب تهران کمک بگیرید، زیرا با کمک او قاعدتا کار و طلاق توافقی تان راحت تر، سریع تر و بهتر جریان پیدا خواهد کرد و کمتر با مشکلات، دردسر ها و موانع موجود بر سر انجام این کار، مواجه خواهید شد. در صورت استفاده از وکیل طلاق توافقی کار درست و حرفه ای شما اجبار برای حضور در دادگاه نخواهید داشت، بخاطر ندانستن قوانین و قواعد حقوقی دچار مشکل نخواهید شد، نیازی به دفاع از خود و حقوق تان نخواهید داشت و بسیاری مزیت های دیگر. هزینه طلاق توافقی با وکیل از آن دست موارد هزینه طلاق توافقی در سال جدید می باشد که شما اجباری برای پرداخت آن ندارید، زیرا اجباری به استخدام کردن وکیل ندارد، اما بهتر است که آن را انجام دهید، زیرا استخدام وکیل خانواده یا همان وکیل طلاق توافقی مزیت های ذذکر شده را خواهد داشت و همچنین او بهتر از خودتان قادر خواهد بود برای حفظ حقوق تان مبارزه کند.

هزینه طلاق توافقی طبق قوانین جدید

در سالیان اخیر وزارت دادگستری و قوه قضائیه قوانین جدیدی را در حوزه طلاق و جدایی زوجین وضع کرد تا با سعی در حل مشکلات بین زوج ها، از طلاق آن ها جلوگیری کند، دل آن ها را با یک دیگر صاف کرده و آن ها را به زیر یک سقف برگرداند. به همین دلیل هم این سوال برای شمایی که مسرانه به فکر طلاق هستید و به دنبال میزان هزینه طلاق توافقی در سال جدید هستید، پیش آمده است که هزینه طلاق توافقی طبق قوانین جدید وضع شده چگونه است و چه میزان و مقداری را شما باید برای به سرانجام رسیدن روند طلاق خود هزینه کنید. قابل ذکر است که ما در قسمت هزینه طلاق توافقی در سال جدید، تقریبا تمامی هزینه هایی که شما به عنوان کسی که به دنبال طلاق هستید، باید متقبل بشوید را آوردیم که هزینه طلاق طبق قوانین جدید هم جزء آن ها می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: همه چیز درباره نفقه زن

هزینه ثبت طلاق توافقی در دفترخانه

پس از این که شما صفر تا صد مراحل اداری و روند دادگاه را به کمک وکیل طلاق توافقی در ستارخان یا سایر نقاط ایران، و یا خودتان به تنهایی طی کردید، تمامی هزینه طلاق توافقی در سال جدید را متقبل شدید و از ثبت دادخواست گرفته تا پرداخت هزینه دادرسی، مراجعه به مشاورین معتبر قوه قضائیه گرفته و جلسات دادگاه را تماما گذراندید، و در نهایت حکم طلاق یا همان گواهی عدم سازش را از قاضی گرفتید، نوبت به آن می رسد که به دفترخانه یا همان محضری مراجعه کنید تا با دیدن حکم دادگاه، ازدواج شما را فسخ و باطل کرده و طلاق شما را در سیستم ثبت کند. این مورد از هزینه طلاق توافقی در سال جدید، در امروز که این مقاله نوشته می شود به میزان متغیر 300 الی 550 هزار تومان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ثبت طلاق توافقی در دفترخانه به مقالات ما مراجعه کنید.

پرداخت هزینه طلاق توافقی با کیست؟

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

هزینه طلاق توافقی در سال جدید

این که بخواهیم بگوییم هزینه طلاق توافقی یا همان هزینه دادرسی دادگاه برعهده کدام یک از طرفین است، به دو عامل بستگی دارد. احتمالا در زمان بچگی و در دورانی که در مدرسه دعوایی برای تان پیش می آمد، می دیدید که همواره تقصیر و جریمه شدن برای کسی بود که اول دعوا را شروع کرده بود. در دادگاه هم همین قاعده برقرار است و پرداخت هزینه طلاق توافقی یا همان هزینه دادرسی که از موارد هزینه طلاق توافقی در سال جدید است، بر عهده طرفی است که اول دادخواست را ثبت کرده است، البته در صورتی که زوجین به طور توافقی و با هم دادخواست را ثبت بنمایند، این هزینه بین شان تقسیم می شود.

بهترین وکیل غرب تهران

در وهله اول که آرزو می کنیم هیچ گاه در صورتی که مزدوج هستید،‌ در زندگی زناشویی و مشترک خود دچار مشکل و اختلاف جدی نشوید و کارتان به طلاق نکشد. در صورتی هم که خدای ناکرده زندگی مشترک تان طوری پیشرفت که به طلاق روی آوردید، به شما پیشنهاد می شود که حتما از یک وکیل خانواده یا وکیل طلاق توافقی در تهران مجرب کمک بگیرید تا حقوق تان پایمال نشود.

اگر که روزی خدای ناکرده،  کارتان به طلاق کشیده شد، توصیه می گردد سری به گروه وکلای دادجویان که از بهترین وکیل غرب تهران و کل تهران هستند بزنید، تا با تجربه، دانش و تخصصی که در امور حقوقی و طلاق دارند، در همه زمینه ها از جمله همین زمینه ی هزینه طلاق توافقی در سال جدید، به شما مشاوره ای حرفه ای بدهدند و در صورت خواست شما هم، پرونده تان را به بهترین شکل پیگیری کرده،‌ از پایمال شدن حقوق تان جلوگیری و حقوق تان را احقاق کند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “هزینه طلاق توافقی در سال جدید 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *