مقالات, دعاوی چک و سفته و اسناد تجاری, وکیل دعاوی حقوقی

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته مطلبی است که امروز قرار است درباره آن با هم صحبت کنیم. در فضای بازار امروز، اکثر معاملات تجاری اعم از سبک و سنگین از راه اسناد تجاری و به وسیله چک ها یا سفته ها صورت می گیرد. اما به دلیل وضعیت بد اقتصادی و پر رونق نبودن بازار، خیلی اوقات نقدینگی وجود ندارد و رکود اقتصادی ای که وجود دارد باعث می شود که بسیاری از این اسناد تجاری یعنی چک ها و سفته ها نقد نشوند. در صورتی که خدای ناکرده این اتفاق برای کسی بیفتد، و در صورت به وجود آمدن چنین شرایطی است که وکیل چک و سفته و یا وکیل حقوقی به دلیل مسائلی که جلوتر به آن ها خواهیم پرداخت به میان می آید تا به فرد طلبکار کمک نماید.

چک و سفته چیست؟

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته

بهتر این است که پیش از آن که به وکیل چک و سفته بپردازیم، کمی اطلاعاتمان درباره چک و سفته را مرور کنیم. با چک شروع می کنیم، چک سندی تجاری است که در یک برگه به خصوص نوشته می شود. علت این موضوع هم که اصلا چک توسط قانون گذاران رونمایی شد این بود که جایگزینی برای پول نقد باشد و به افراد کمک کند تا به جای اجبار استفاده از پول نقد در معاملات روزمره شان، از چک کمک بگیرند. انواع چک هم، چک عادی، چک مسافرتی، چک رمزدار، چک ارگان ها و… می باشد.

برویم به سراغ سفته، سفته نوشته ای می باشد که بر پایه آن فرد متعهد می شود که در زمان و تایم مشخصی مبلغی پول را به فرد دیگر پرداپخت کند. برای نمونه آرمین مقداری پول را از امیر قرض می کند و امیر برای این که خیالش راحت باشد که آرمین پول او را پس خواهد داد و سندی  داشته باشد از این بابت که به امیر پول داده، از او سفته می گیرد. سفته که سند تجاری ای خاص و غیر پولی و به مانند چک تعریف می شود در دو نوع، سفته برای پرداخت وام و سفته برای تضمین حسن انجام کار وجود دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

تفاوت چک و سفته هم در این موضوعات می باشد که شخص صادر کنننده چک به بانک دستور پرداخت مبلغ چک را می دهد اما در سفته خود فرد وظیفه نقد کردن سفته را دارد، همچنین چک در قانون اساسی هم وصف کیفری دارد و هم وصف حقوقی، اما سفته صرفا وصف حقوقی دارد. در کل اما در صورت وجود مشکل و نقد نشدن، وکیل چک و سفته توانایی پیگیری هر دو را از مراجع قانونی دارا می باشد.

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته یا وکیل چک برگشتی، وکیل حقوقی ای است که دانش و اطلاعات کاملی درباره قانون کشورمان دارد، همچنین تخصص ویژه ای هم درباره بازار، معاملات مالی ایران و تراکنش های بانکی دارد. کار اصلی این وکیل هم این است که با توجه به همین آگاهی حقوقی بالا، آشنایی ای که با روند دادگاه و نحوه مطالبه وجوه اسناد مالی مثل چک و سفته دارد، حقوق و مال از دست رفته طلبکاران را به آن ها برگرداند.

بهترین وکیل چک در ایران

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته

انتخاب بهترین وکیل چک در ایران بسیار کار سختی است و شما برای انجام آن نیاز خواهید داشت که جست و جو و تحقیقی بسیار گسترده ای انجام دهید تا به جواب آن برسید. اما به جای این کار، می شود آسان تر هم عمل کرد و با ویژگی هایی که یک وکیل چک و سفته خوب و حرفه ای دارد آشنا شد تا در صورت نیاز به این نوع وکیل حقوقی با استفاده از آن معیار ها وکیل مناسب را انتخاب کرد. برخی ویژگی هایی که یک وکیل چک برگشتی خوب باید حتما آن ها را داشته باشد عبارت اند از دفاع مدیرانه در جلسه دادگاه، تسلط و داشتن اشراف کامل به انواع اسناد تجاری و رسمی نظیر سفته، برگه سهام، چک، برات و…، آشنایی کامل با فرایند هایی مثل قرار تامین خواسته و نحوه توقیف اموال، پیگیری مناسب و مجدانه پرونده، مسلط بودن و داشتن مهارت قوی دفاع در چک کیفری و جلوگیری کردن از حقوقی شدن آن و سایر.

کسب اطلاعات بیشتر: وکیل متخصص ثبت ملک در ایران

هزینه وکیل برای چک و سفته

این که بخواهیم برای کار وکیل چک و سفته یا همان وکیل چک برگشتی هزینه ای مشخص کنیم و بگوییم هر وکیل حقوقی برای احقاق حقوق شما این رقم را می گیرد، غلط و غیر ممکن است. زیرا هر فرد با توجه به تجربه، پرستیژ کاری و سایر مسائل برای کار خود نرخ تعین می کند. به همین علت می شود گفت که این مورد هزینه وکیل چک برگشتی به خود وکیل بر می گردد و قیمتی که بر اساس فاکتور های مختلف بر روی کار خود می گذارد. به طور معمول اما فاکتور هایی که در قسمت قبل به آن ها اشاره شد یعنی میزان مهارت و تبحر وکیل حقوقی در زمینه چک و سفته، میزان تجربه فرد در حوزه چک و سفته و تعداد پرونده های برنده ای که در آن زمینه داشته است را می توان ملاک هزینه وکلای این حوزه قرار داد، به نحوی که معمولا هر چه آمار پرونده های برنده و تجربه وکیل بیشتر باشد، حق الوکاله او نیز بیشتر خواهد بود.

مشاوره حقوقی چک و سفته

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته

هدف ما از بیان این توضیحات و بیان موضوعاتی مثل چک و سفته چیست، وکیل چک و سفته کیست، بهترین وکیل چک در ایران و هزینه وکیل برای چک و سفته، تماما این بود که اطلاعات شما در این زمینه را افزایش دهیم تا در زمانی که خدای ناکرده اسناد مالی و تجاری تان دچار مشکل شدند، بدانید باید چه کار کنید. با بهترین وکیل غرب تهران  و وکیل چک و سفته یعنی مجموعه وکلای دادجویان همراه باشید.

در نهایت اما پیشنهاد کلی ما به شما این است که پیش از انجام هرگونه اقدامی در زمان نیاز به وکیل چک برگشتی حتما تحقیق و مشورت های بسیار زیادی انجام دهید و حتما هم از افراد خبره در این حوزه مشورت بگیرید. ما یکی از این مکان هایی هستیم که آماده ایم با توجه به تیم قدرتمند و با تجربه ای که از وکلای حقوقی مختلف من جمله وکیل چک و سفته داریم، در هر زمانی که بخواهید به شما مشاوره دهیم، کار حقوقی شما را پیگیری و حقوق تان را باز پس گری کنیم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “وکیل چک و سفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *