مقالات, کلاهبرداری, وکیل دعاوی کیفری

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

با معرفی بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در خدمت شما هستیم. یکی از جرایم پرتکرار که در دادگاه ها پرونده های بسیار زیادی در زمینه آن وجود دارد، کلاهبرداری می باشد. در واقع کلاهبرداری نوعی بدست آوردن مال از طریق نامشروع مانند سوء استفاده و یا فریب و یا حتی انجام دسیسه می باشد. همین ازدیاد در زمینه های مختلف کلاهبرداری باعث شده است که وکیل کلاهبرداری در تهران، متخصص در امور کلاهبرداری به پرونده های مورد نظر رسیدگی کند و بتواند برای حل مشکلات پرونده های اینچنینی راه حل های قانونی در نظر بگیرد.

در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از بهترین وکلای کلاهبرداری در تهران اشنا کنیم. شما عزیزان جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره این مجموعه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره از وکیل حقوقی می توانید با شماره 09124833958 تماس حاصل نمایید.

کلاهبرداری چیست؟

هرگاه فردی با استفاده از وسایل متقلبانه و یا غیر واقعی مردم را فریب بدهد و در نتیجه باعث شود مال دیگری از بین رود و یا آن ها تصاحب کند، جرم کلاهبرداری به وقوع پیوسته است. کلاهبرداری نوعی جرم مقید و مرکب شمرده می شود. جرم مقید به جرمی گفته می شود که قانونگذار برای تحقق آن نتیجه خاصی را تعیین نکرده است و این نتیجه در گرو عملی است که به وقوع پیوسته است.

بعلاوه می توان گفت کلاهبرداری نوعی جرم مرکب محسوب می شود یعنی جرمی که عنصر تشکیل دهنده آن از چند عمل ترکیب یافته باشد که هریک به تنهایی جرم کلاهبرداری محسوب نمی شود ولی در کنار هم می تواند با نام کلاهبرداری شناخته شود. دو عصنر اصلی که در کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرد وسایل متقلبانه و فریب می باشد. وسایل متقلبانه می تواند مواردی از قبیل سند و یا چک باشد که به صورت ساختگی از آن استفاده می شود. فریب نیز به معنی سواستفاده از عدم آگاهی فرد مقابل است.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب بهترین وکیل چک در تهران و یا وکیل شرکت ها با مجموعه وکلای دادجویان با مدیریت امین بیات 09124833958 تماس بگیرید.

انواع کلاهبرداری

پیش از اینکه شما را با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران آشنا کنیم، بیایید کلاهبرداری را دسته بندی کنیم و انواع آن را از هم جدا کنیم. کلاهبرداری در حالت کلی دو نوع ساده و مشدد تقسیم بندی می شود. کلاهبرداری از نوع مشدد دارای شروطی می باشد که به شرح زیر است:

  • شخصی که کلاهبرداری کرده است، کارمند دولت یا یکی از مؤسسات عمومی باشد.
  • مرتکب، کارمند دولت یا مؤسسات عمومی نیست امّا سِمَت کارمند دولت را جعل کند.
  • کلاهبرداری را از طریق رسانه های ارتباط جمعی مثل رادیو، تلویزیون و روزنامه به انجام برساند.

این نوع کلاه برداری به حبس 2 الی 10 سال مجازات می شود. در صورتی که هیچ یک از موارد بالا وجود نداشته باشد کلاهبرداری از نوع ساده است و مجازات آن یک تا هفت سال حبس می باشد. کلاهبرداری های فروش لوازم خانگی فیک به جای اورجینال یا کلاهبرداری وراث برای ثبت اموال متوفی به نفع خود یا فروش اموال منقول و غیر منقول بدون اجازه مالک و تقاضای ثبت آن از جمله موارد کلاهبرداری های ساده می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: مشاوره بهترین وکیل غرب تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

همانطور که می دانیم امروزه سیستم های رایانه ای نقش بسیار حیاتی در تمامی ابعاد زندگی بشر دارند و روزانه استفاده از فضای مجازی و رایانه در حال رشد است. با همین سرعت جرایم رایانه ای و کلاهبرداری اینترنتی نیز افزایش پیدا می کند. این فضا قابلیت های زیادی برای انجام جرایم دارد و همین مسئله موجب شده است که مراجع قضایی برای پیشگیری تدابیر ویژه ای اتخاذ کند.

عموما جرایم رایانه ای و کلاهبرداری اینترنتی به نوعی تجارت الکترونیک اطلاق می شود که تحت یک شبکه اینترنتی انجام می گردد. در کلاهبرداری اینترنتی کلاهبردارباید از طریق وارد کردن ، تغییر یا محو کردن داده ها یا مختل کردن سامانه و … مالی را تصاحب کند . به عبارت دیگر با استفاده متقلبانه از رایانه مال یا منفعتی را کسب کند.

طریقه شکایت از فروشگاه اینترنتی کلاهبردار

این روزها خرید اینترنتی بسیار زیاد شده است و در عین حال کلاهبرداری های اینترنتی نیز افزایش پیدا کرده است. برای اقدام قانونی علیه جرایم رایانه ای از قبیل کلاهبرداری های فروشگاه های اینترنتی می توان به دادسرای مربوطه مراجعه کرد و موضوع به پلیس فتا ارجاع داده می شود. تجربه نشان داده است که حضور یک وکیل کلاهبرداری کارکشته می تواند تا حد زیادی در جبران خسارت به شما کمک کند. روش دیگر این اسن که به سایت اینترنتی پلیس فتا مراجعه کنید و در قسمت ارتباطات مردمی مشخصات را تکمیل کنید تا شکایت مورد پیگیری پلیس فتا قرار بگیرد.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

وکیل کلاهبرداری به وکیلی متخصص و با تجربه در زمینه حقوقی گفته می شود که در زمینه پرونده های کلاهبرداری فعالیت می کند. وکیلی که تجربه زیادی در زمینه پرونده های کلاهبرداری دارد و به تمامی پیچیدگی های آن آشنایی دارد و کاملا مسلط به جرایم آن می باشد. چه در محاکم حقوقی چه در محاکم کیفری رسیدگی به جرم کلاهبرداری دارای حساسیت های خاصی است که شاکی پرونده یا فرد متهم که برای رفع اتهام در این محاکم حضور پیدا کرده اند به دانش حقوقی عالی فردی به نام وکیل کلاهبرداری در تهران نیاز می باشد. همچنین تشخیص نوع جرم و نحوه شکایت و یا اقامه دعوا و یا دفاع از شخص متهمی که ادعای بیگناهی دارد در تخصص فرد متخصص می باشد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه طلاق توافقی با بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران با مجموعه وکلای دادجویان با مدیریت امین بیات 09124833958 تماس بگیرید.

حکم برخی از مصادیق کلاهبرداری

ورشکستگی به تقصیر: ورشکستگی به تقصیر مثل اقدام تاجر به انجام خریدهایی بالاتر یا فروش هایی نازل تر از قیمت روز، به قصد تأخیر انداختن ورشکستگی (مواد ۵۴۱ و ۵۴۲ قانون تجارت) است که شباهت کمتری هم با کلاهبرداری دارد امّا مجازات آن ۶ ماه تا ۲ سال حبس است.

ورشکسگی به تقلب: تاجر ورشکسته ای را تصور کنید که اسناد و دفاتر خود را مفقود می کند یا از طریق معاملات صوری اموالش را می فروشد و یا آن ها را مخفی می کند و با هر فرضی از طریق تقلب، خودش را به میزانی بدهکار جلوه می دهد که درحقیقت نیست، در این صورت این تاجر مرتکب جرم ورشکستگی به تقلب شده است؛ که ماهیتاً شبیه کلاهبرداری می باشد. مجازات ورشکستگی به تقلّب، مطابق ماده ۶۷۰ قانون مجازات اسلامی ۱ تا ۵ سال حبس می باشد.

تعدی نسبت به دولت: تعدی به معنی دست درازی است که تفاوت زیادی با کلاهبرداری ندارد. طبق این اساس در صورتی که مدیران و کارکنان سازمان ها، ادارات، شوراها و … وجوه، اموال و اسناد دولتی و عمومی را مورد استفاده غیرمجاز قرار دهند، متصرف غیرقانونی شناخته می شوند؛ که علاوه بر جبران خسارت وارده و پرداخت اُجرت المثل، به شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم می شوند.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

وکیل کلاهبرداری برای مشاورین املاک

کلاهبرداری در معاملات ملکی به ویژه در فروش و یا خرید ملک در شهرهای بزرگی مانند تهران بسیار رایج می باشد. بسیار مشاهده شده که فردی یک خانه و یا زمین را به چندین نفر فروخته و از این طریق کلاهبرداری های کلانی صورت گرفته است. در صورتی که بنگاه ها و یا مشاورین املاک آگاهی داشته باشند که مال متعلق به فرد دیگری می باشد و در عین حال برای فروش آن همکاری کنند، به عنوان شریک جرم و یا معاون جرم تحت تعقیب قرار می گیرند.

در این حالت خریدار می تواند از طریق وکیل کلاهبرداری در تهران علیه مشاور املاک شکایت کیفری تنظیم کند و عنوان این شکایت فروش مال غیر در حکم کلاهبرداری می باشد. در نهایت سبب بازگشت وجه به خریدار و جبران ضرر و زیان وی می گردد. البته دقت داشته باشید که در تنظیم شکایت علیه مشاور املاک مورد نظر، باید نکات حقوقی خاصی رعایت شود که توصیه می کنم برای این منظور هم از یک وکیل کارکشته استفاده کنید.

وکیل کلاهبرداری برای انحصار وراثت

یکی از بزرگترین مشکلات در کشور ما این است که بسیاری از افراد به حق خود قانع نیستند و در نتیجه به همین دلیل پرونده های زیادی در دادگاه ها ایجاد می شود. یکی از این موارد تصرف ارث توسط یکی از وراث می باشد که حرص و طمع مال باعث می شود که برخی از اشخاص ارث بیشتری ببرند و دست به جرم کلاهبرداری بزنند. این کار ممکن است با جعل سند و یا خیانت در امانت صورت پذیرد. در هر حال نیاز به یک وکیل کلاهبرداری در تهران احساس می شود.

طبق ماده ۹ قانون تصدیق انحصار وراثت، هرگاه شخصی باوجود علم به عدم وراثت خود، خواستار گواهی انحصار وراثت شود و یا با علم به وجود وارثی غیر از خود، گواهی انحصار وراثت بگیرد؛ درنتیجه گواهی برخلاف حقیقت است و شخص کلاهبردار محسوب می شود و علاوه بر جبران خسارت، به مجازاتی که به موجب قانون برای این جرم (کلاهبرداری) تعیین شده است محکوم می شود. در نظر داشته باشید که فردی که در فرایند ارث بری به کلاهبرداری متهم شده است، مانع از ارت بردن نمی گردد و تنها به مجازات جرم ارتکابی خود محکوم می شود. وکیل کلاهبرداری.

جهت دریافت مشاوره در زمینه دعاوی ثبتی با بهترین وکیل دعاوی ثبتی  در تهران با مجموعه وکلای دادجویان با مدیریت امین بیات 09124833958 تماس بگیرید.

وکیل کلاهبرداری در فروش ملک

از دیگر موارد نیاز به وکیل کلاهبرداری در فروش ملک می باشد. بی تجربگی افراد در معاملات ملکی ریشه اصلی ایجاد این نوع پرونده ها می باشد. یکی از رایج ترین موارد فروش ملک به چندین نفر است که طبق ماده 117 قانون ثبت اسناد و املاک جرم محسوب می شود.

اگر کسی از طریق سند رسمی یا عادی، عین (مثل فروش) یا منفعت مال (مثل اجاره) اعم از منقول یا غیرمنقول حقی به شخصی بدهد (از قبیل فروش یا انتقال) و بعد همان مال را با شخص دیگری نیز معامله کند، مجرم شناخته می شود. براساس ماده ۱۱۷ قانون مزبور، حکم فروش ملک به چند نفر، حبس با اعمال شاقه از سه تا ده سال می باشد.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

هزینه وکیل کلاهبرداری

در این مقاله به طور مختصر در مورد جرایم مختلفی که کلاهبرداری تلقی می شود و از طریق یک وکیل کلاهبرداری در تهران می توانید آن را پیگیری کنید به بحث و بررسی پرداخته شد. در صورتی که پس از مطالعه برای شما ابهامی ایجاد شده است و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره مجموعه دادجویان بهره مند شوید. هزینه وکیل کلاهبرداری نیز در موارد مختلف باهم متفاوت است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *