مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, وکیل دعاوی خانواده

در چه مواردی زن حق طلاق دارد

در چه مواردی زن حق طلاق دارد

آیا می دانید در چه مواردی زن حق طلاق دارد؟. طلاق یکی از موضوعات اجتماعی و از قدیمی ترین آن ها است. طلاق در تعریف عامه و ساده به معنی جدایی زن و مرد از یکدیگر و فسخ ازدواج آن ها به صورت رسمی است. طلاق اشکال گوناگون و متنوع دارد و به شکل های مختلفی انجام می گیرد که هر کدام از آن ها مزیت ها و معایب، و پیچیدگی های خاص خودشان را دارند.

مسائله دیگری هم که در مورد طلاق وجود دارد، این است که طلاق یا می تواند از طرف مرد باشد، یا می تواند از طرف زن باشد، و یا می تواند از طرف هر دو و به صورت توافقی باشد. برای این که بیشتر در مورد طلاق و به خصوص طلاق از طرف زن و مسائلی مثل درخواست طلاق از طرف زن، در چه مواردی زن حق طلاق دارد، هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن و… بدانید، در ادامه بحث در چه مواردی زن حق طلاق دارد هم همراه دادجویان بمانید.

دلیل محکم طلاق از طرف زن

در ابتدای بحث در چه مواردی زن حق طلاق دارد، بیاید تا کمی در مورد کلیت شکل و شمایل درخواست طلاق از طرف زن بدانیم. در قانون کشور ما حق طلاق برای مرد است و در دستگاه قضایی ما درخواست طلاق از طرف زن و به موفقیت رسیدن آن سختی و دشواری خاص خود را دارد و می توان حتی گفت که بی شک و بدون تردید به وکیل خانواده حرفه ای، مثل وکلای خانواده گروه حقوقی دادجویان در این موضوع نیاز است. این را در مورد موضوع در چه مواردی زن حق طلاق دارد بدانید که وقتی که درخواست طلاق از طرف زن داده می شود باید دلایل موجه برای این کار داشته باشد و این دلایل را اثبات نیز بکند که اثبات این دلایل سختی های خودش را دارد و حضور وکیل نیاز مبرم است. و از طرف دیگر وقتی طلاق توافقی باشد یا زن حق طلاق داشته باشد شرایط طلاق از طرف زن مانعی ندارد.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق فوری در تهران

یکی دیگر از موضوعاتی که در مورد در چه مواردی زن حق طلاق دارد باید بدانید، مراحل درخواست طلاق از طرف زن است. مراحل درخواست طلاق از طرف زن این گونه است که زن به باید به دفتر خدمات قضایی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می کند و سپس درخواست طلاق او به شعبه ای از دادگاه ارجاع خواهد شد و دادگاه هم شروع به رسیدگی خواهد کرد و بر اساس ادله و مدارک موجود یا حکم طلاق زن را صادر می کند و یا آن را رد می کند.

در هر صورت این حکم به ضرر هر کسی باشد قابلیت اعتراض را خواهد داشت. مراحل درخواست طلاق از طرف زن اگر توسط وکیل پایه یک دادگستری که با پرداخت هزینه وکیلا برای طلاق از طرف زن استخدام شده است، انجام گیرد با سرعت و تسهیل بیشتری انجام خواهد پذیرفت و نیازی به حضور شما در دفتر خدمات قضایی نمی باشد.

در چه مواردی زن حق طلاق دارد

در چه مواردی زن حق طلاق دارد

در چه مواردی زن حق طلاق دارد؟

اما به بحث اصلی یعنی این که در چه مواردی زن حق طلاق دارد رسیدیم. درخواست طلاق از طرف زن، در صورتی که زن حق طلاق داشته باشد، بسیار سریع به نتیجه می رسد. اما اگر که زن حق طلاق نداشته باشد، باید بدانید که حق طلاق زنان مطلق نبوده و طلاق از طرف زن تنها موارد محدود و مشخصی را شامل می شود. در واقع فقط در صورتی که موارد ذیل برای دادگاه محرز و مسلم شناخته شود، زن می تواند بدون توافق همسرش از دادگاه حکم طلاق را درخواست کند. در قسمت پایینی توضیحات بیشتر و پاسخ کامل تری در مورد این که زن در چه مواردی حق طلاق دارد داده شده است که آن ها را نظاره می کنیم.

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

1 – اولین مورد از پاسخ این که در چه مواردی زن حق طلاق دارد این است که دوام زوجیت موجب عسر و حرج و مخاطرات جانی، مالی، حیثیتی و غیره برای زن داشته باشد، در اینصورت زن به استناد ماده 1146 ناظر به ماده 1130 قانون مدنی میتواند از محاکم مربوطه تقاضای طلاق را درخواست کند. بنابراین قانون حق طلاق را در صورت کراهت به شوهر و عسر و حرج و مخاطرات جانی و مالی و حیثیتی پس از اثبات آن به زوجه اعطاء نموده است که میتواند برحسب مورد به دادگاه خانواده مراجعه و حکم طلاق از طرف زن را پس از بررسی دریافت نماید.

2 –  شرط وکالت در طلاق، به این معنا است که مرد در مورد حق خود برای خود در طلاق دادن زن  به خود زن وکالت می دهد تا او بتواند راسا خود را طلاق دهد. در نتیجه دومین پاسخ به این که در چه مواردی زن حق طلاق دارد، گرفتن وکالت طلاق از همسر است.

 3 – یکی از نکات دیگر در مورد این که در چه مواردی زن حق طلاق دارد، این است که در عقد نکاح شروط دوازده گانه ای وجود دارد که اگر شوهر این شروط را امضا کرده باشد در صورت رعایت نکردن هر یک از شروط مذکور، زن با استناد به آنان، و با پرداخت هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن، و با کمک او می تواند درخواست طلاق از طرف زن را مطرح کند. شروط دوازده گانه عبارتست از:

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی چند جلسه دادگاه دارد؟

در چه مواردی زن حق طلاق دارد

در چه مواردی زن حق طلاق دارد

 ۱-استنکاف زوج از پرداخت نفقه زن.

 ۲- بد رفتاری شوهر.

 ۳- بیماری صعب العلاج.

 ۴- جنون شوهر.

 ۵- اشتغال مرد به شغلی که به حیثیت و آبرو زن آسیب میزند.

۶- محکومیت به حبس.

 ۷- اعتیاد زوج.

 ۸- ترک زندگی توسط شوهر.

 ۹– محکومیت قطعی زوج در اثر اتکاب جرم های خاص.

 ۱۰- عقیم بودن زوج.

 ۱۱- مفقود الاثر شدن زوج.

 ۱۲- ازدواج مجدد زوج.

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن

امید است مطالب بیان شده در طی در چه مواردی زن حق طلاق دارد مثل درخواست طلاق از طرف زن، در چه مواردی زن حق طلاق دارد، هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن و… برای شما مفید واقع شده باشند. در صورتی که خدای ناکرده درگیر مسائل طلاق و جدایی شده اید و به دنبال وکیل طلاق تهران برای ارائه درخواست طلاق از طرف زن می گردید، به شما توصیه می شود که پیش از انجام کار هاى طلاق حتما به سايت گروه دادجویان که از معتبرترین گروه های حقوقی در تهران می باشد مراجعه کنید و با تماس با مشاورین دادجویان، هم از مشاوره با وکیل طلاق حرفه ای و مجرب دادجویان در مورد این که در چه مواردی زن حق طلاق دارد بهره مند شوید، و هم با پرداخت هزینه وکیل برای طلاق توافقی از طرف زن پرونده طلاق تان را، به بهترین وکیل تهران دادجویان بسپارید.

2 دیدگاه در “در چه مواردی زن حق طلاق دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *