وکیل دعاوی خانواده, مقالات

وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

خیلی از افرادی که به دنبال طلاق و جدایی هستند و یا مراحل طلاق را کاملا طی کرده اند، به فکر گرفتن وکیل برای پس گرفتن جهیزیه هستند. ازدواج یک امر مقدس در تمامی ادیان است. در کشورما ایران، ازدواج رسم و رسومات خاص خودش را دارد که یکی از این رسم و رسوم هم که میان اکثریت خانواده های ایرانی رعایت میشود، این است که در زمان ازدواج دادن جهیزیه با طرف خانواده زن میباشد، و این خانواده زن است که با پرادخت پول اقدام به خرید جهیزیه، وسایل و لوازم زندگی زوجین میکند. از همین رو در زمانی که زندگی مشترک یک زوج به پایان و آخر کار میرسد، زوجه می تواند به کمک بهترین وکیل خانواده یا وکیل برای پس گرفتن جهیزیه، اقدام به بازپس گیری یا همان استرداد جهیزیه کند. در ادامه مقاله وکیل برای پس گرفتن جهیزیه هم همراه دادجویان باشید تا اطلاعات حقوقی تان را با آشنایی با مسائلی مثل استرداد جهیزیه، وکیل استرداد جهیزیه، مدارک لازم برای دادخواست استرداد جهیزیه، و…، بالا ببرید.

روش های استرداد جهیزیه

بهتر است که در اول کار، پیش از این که صحبت درباره وکیل برای پس گرفتن جهیزیه یا وکیل استرداد جهیزیه شروع شود، کمی به این موضوعاعت حوزه آن پرداخته شود. همانطور که گفته شد، یکی از رسومات قدیمی ایرانی ها که میشود گفت اکنون هم همچنان پابرجاست و اکثریت خانواده های ایرانی آن را رعایت میکنند، دادن جهیزیه است. دادن جهیزیه به این شکل است که در زمان خواستگاری و برگزاری جلسات آن، خانواده های عروس و داماد، بر سر مسائل مختلفی مثل مهریه، شیر بها و.. صحبت میکنند، که یکی از این مسائل هم به طبع جهیزیه است. در طی این صحبت ها میزان تقسیم جهیزیه و این که آیا طرف دادماد هم باید تکه ای از جهیزیه را بخرد یا خیر صحبت میشود، اما معمولا شرایط اینگونه است که همه وسایل را خانواده عروس خریداری کند.

وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

اما قبل از اینکه به سراغ وکیل برای پس گرفتن جهیزیه یا معرفی مدارک لازم برای دادخواست استرداد جهیزیه برویم، بهتر است که ببینیم جهیزیه چیست. در تعریف جهیزیه باید اینگونه گفت که تمامی وسایل و لوازمی که یک زندگی به آنها نیاز دارد، مثل انواع و اقسام لوازم آشپزخانه مانند، یخچال، گاز، ماشین لباس شویی، ماشین ظرفشویی، ظروف پلاستیکی مورد نیاز، انواع قابلمه و ماهی تابه، انواع لوازم زندگی مثل تلوزیون، فرش، لوستر، تخت خواب، مبل، کمد و… را جهیزیه میگویند. البته مطلبی که در این میان وجود دارد، این است که میزان جهیزیه، و برند و تنوع وسایلی که توسط خانواده عروس ارائه میشوند، کاملا به سلیقه و با توجه به استطاعت خانواده عروس است.

اما در مورد استرداد جهیزیه هم باید اینگونه گفت که زمانی که زوجین در حال انجام مراحل و طی کردن روند طلاق به کمک وکیل خانواده، وکیل برای پس گرفتن جهیزیه یا همان وکیل استرداد جهیزیه هستند، زوجه میتواند حال که کار ازدواج به پایان رسیده است یا دارد به پایان میرسد، و زوجین دیگر قصد زندگی زیر یک سقف را با هم ندارند، به دادگاه درخواست دهد جهیزیه ای که با پول خودش یا پدرش خریداری شده است، توسط داماد به او بازگردانده شود. به این روند بازگشت و پس گرفتن جهیزیه توسط زوجه یا خانواده او، استرداد جهیزیه گفته میشود. در صورتی که می خواهید درخواست طلاق دهید می توانید از وکیل متخصص برای طلاق به درخواست زن کمک بگیرید.

وکیل استرداد جهیزیه

میشود گفت که برای تمامی فعالیت ها، مسائل، و مشکلات حقوقی و قضائی ای که پیش می آید، وکیلی وجود دارد که به طور تخصصی و حرفه ای بر روی آن حوزه فعالیت میکند. در مورد استرداد جهیزیه هم اینگونه است و گروهی از وکلای خانواده هستند، تحت عنوان وکیل استرداد جهیزیه یا وکیل برای پس گرفتن جهیزیه. وکیل برای پس گفتن جهیزیه، در اصل همان وکیل خانواده است که بر روی تمامی مسائل و مشکلات خانوادگی مربوط به ازدواج، و قوانینی که درباره آنها وجود دارد، تسلط کامل دارد و میتواند به شما کمک کند که به بهترین شکل ممکن جهیزیه که حق شما است، و شما با هزینه شخصی یا خانوادگی آنها را خریداری کرده اید را، به شما برگرداند. به طبع ممکن است شما اطلاعات کامل و کافی را در ارتباط با مدارک لازم برای دادخواست استرداد جهیزیه و در کل دنیای قانون و فضای قضائی نداشته باشید، به همین خاطر چیزی که میتواند در چنین موقیعتی به شما کمک کند، استخدام و استفاده از وکیل خانواده، وکیل برای پس گرفتن جهیزیه یا همان وکیل استرداد جهیزیه است.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

مدارک لازم برای دادخواست استرداد جهیزیه

همانگونه که احتمالا خودتان هم بدانید، دنیای قانون و فضای قضائی یک دنیای بزرگ است که هر کاری که در آن بخواهید انجام دهید، نیاز به مدارک خاص

وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

خودش را دارد. در مورد مسائل مرتبط با ازدواج و طلاق، و مشکلات آنها هم، مثل همین استرداد جهیزیه، مدارک مختلفی وجود دارند که شما در زمان تنظیم دادخواست و ارائه دادن آن به دفاتر خدمات قضائی، باید آنها را تحویل دهید. اما به دلیل اهمیت مدارک لازم برای دادخواست استرداد جهیزیه، و این مطلب که فارغ از این که شما از وکیل برای پس گرفتن جهیزیه استفاده کنید یا نکنید، باید آنها را بدانید، یکسری از این مدارک در قسمت زیرین جمع آوری شده اند.

  • مشخصات خواهان(زوجه) اعم از نام و نام خانوادگی، نام پدر، محل سکونت، شغل.
  • مشخصات خوانده(زوج) از قبیل نام و نام خانوادگی، نام پدر، محل سکونت، شغل.
  • تعیین نوع خواسته و ارزش آن.
  •  تعهدات قابل مطالبه زوجه از جانب زوج.
  •  تعهدات قابل استناد در دعوی.
  • شرح ضمائم ضروری دادخواست از جمله برگه لیست جهیزیه، شهادت شهود.
  • امضا و اثر انگشت خواهان(زوجه).

ضمائم دادخواست استرداد جهیزیه:

  • سند ازدواج یا کپی برابر با اصل آن.
  • شناسنامه و کارت ملی.
  •  لیست جهیزیه.
  • اگر سیاهه موجود نباشد، شهادت شهود.
  • دو نسخه از شرح دادخواست پیوست اظهارنامه، در صورت عدم پاسخ و توجه زوج.
  • پیوست مدارک دادخواست دهنده و مشخصات وی، در صورت تنظیم دادخواست از جانب فردی غیر از شخص خود خواهان(وکیل یا قیم).

کسب اطلاعات بیشتر: مشاوره با بهترین وکیل خانواده غرب تهران

وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله وکیل برای پس گرفتن جهیزیه برای شما مفید واقع شده باشند. همان طور که در طول مقاله هم به آن اشاره شد، بهتر است برای نتیجه گیری بهتر در امور حقوقی خود، مثل همین طلاق یا پس گرفتن جهیزیه، به علت تجربه و مهارت بالای وکیل در امور حقوقی و قضائی، اقدام به استخدام یک وکیل خانواده کنید. برای این کار هم به شما پیشنهاد می شود که حتما سری به سایت دادجویان بزنید، و از میان وکلای خانواده مجرب و حرفه ای دادجویان، بهترین وکیل تهران برای پس گرفتن جهیزیه تان استخدام کنید.

1 دیدگاه در “وکیل برای پس گرفتن جهیزیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *