مقالات, رسیدگی به امور محجورین و سرپرستی, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل | وکلای دادجویان

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل از موضوعاتی است که افرادی که قصد گرفتن طلاق را دارند، درباره آن سوالاتی برایشان پیش آمده است. در این زمینه یک وکیل طلاق توافقی می تواند بهترین راه حل ها را به شما پیشنهاد کند. مسائل حقوقی و قضائی همیشه پیچیدگی های خاص خودشان را دارند و مراحل و روند انجام آن ها همیشه سوال افرادی بوده که کارشان به دادگاه افتاده است. متاسفانه یکی از پر تکرار ترین مسائلی که افراد به خاطر آن مجبور به رفتن به دادگاه ها می شوند، مسائل مربوط به خانواده و طلاق است.

در سالیان اخیر متاسفانه ازدواج ها دوامی نداشته و درصد بالایی از آن ها به طلاق منجر می شوند. اگر که خدای ناکرده، شما هم به هر دلیلی مجبور شده اید به سراغ طلاق بروید یا اگر که مسائل حقوقی برایتان جذابیت دارد، ادامه مقاله مراحل طلاق توافقی بدون وکیل را از دست ندهید. با بهترین وکیل تهران یعنی گروه وکلای دادجویان همراه باشید.

طلاق توافقی

قبل از آشنایی با مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، باید دانست که ماهیت طلاق توافقی چیست؟. خیلی از اوقات زوجین بنا به دلایلی تصمیم می گیرند که مسیر زندگی شان را از یک دیگر جدا کنند و ازدواجشان با یک دیگر را فسخ کنند. در صورتی که تنها یکی از زوجین تصمیم به طلاق بگیرد و برای آن دادخواست بنویسد، با توجه به این که دو طرف بر روی آن نظر مثبت ندارند، طلاق توافقی نیست، اما در صورتی که زوجین زمانی که با هم به مشکل می خورند، با یک دیگر صحبت کنند و به نتیجه برسند که باید از هم طلاق بگیرند، به طور مشترک دادخواست نوشته و روند قانونی طلاق را شروع کنند، به آن طلاق توافقی می گویند.

البته در بعضی مواقع، زوج ها علاوه بر این که در گرفتن طلاق به توافق می رسند، در ارتباط با موضوعاتی مثل گرفتن حضانت فزندان، میزان مهریه، نفقه زوجه، جهیزیه و… هم به توافق می رسد، که این توافق مورد احترام دادگاه هم می باشد و دادگاه هم طبق همان رای می دهد.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه طلاق توافقی در سال 1401

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

طلاق توافقی همراه با وکیل

یکی از راه هایی که شما با استفاده از آن می توانید برای طلاق توافقی اقدام کنید و به طلاق فوری دست پیدا کنید، طلاق توافقی همراه با وکیل می باشد. مهم ترین موضوع نیز این است که طلاق توافقی چقدر طول میکشد. طلاق توافقی با وکیل به این شکل می باشد که شما برای انجام روند کاری و دادگاهی طلاق توافقی خود به یک وکیل مراجعه می کنید، پرونده و شرایط تان را برای او توضیح می دهید و پس از بستن قرارداد با او، بهترین وکیل تهران شروع به پیگیری کار های اداری و قضائی شما می کند. مراحل طلاق توافقی با وکیل در مقایسه با مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، پیچیدگی ای ندارد و کار شما بسیار راحت تر است.برخی مزایای طلاق توافقی با وکیل هم عبارت اند از الزامی نبودن حضور شما در دادگاه، دانش بیشتر وکیل و متخصص بودن او در زمینه مسائل قضائی و حقوقی مثل طلاق، دفاع بهتر و حرفه ای تر از حقوق شما، پر سرعت تر دنبال شدن روند حقوقی و زود تر به نتیجه رسیدن آن و… .

طلاق توافقی بدون وکیل

طلاق توافقی بدون وکیل هم، راه دیگری است که زوجین در صورت درخواست طلاق می توانند آن را طی کنند. در طلاق توافقی بدون وکیل، مراحل طلاق توافقی بدون وکیل تهران طی می شود که همین سبب می شود شما مجبور شوید از اولین مرحله که ثبت دادخواست است تا شرکت در جلسات دادگاه، دفاع از حق و حقوق، پیگیری نتیجه و کار های اداری و قضائی پرونده را خودتان به تنهایی انجام دهید. چیزی که در این سبک گرفتن طلاق توافقی واضح و مبرهن است، این می باشد که شما مجبور خواهید شد، وقت بسیار زیای را برای رسیدن به نتیجه طلاق توافقی، در ادارات قضائی، دادگاه ها و… بگذرانید، به شکلی که، ممکن است برای ماه ها مجبور باشید کار و زندگی خود را رها کرده و تمام ذهن، آرامش و زندگی تان را برای طی کردن مراحل طلاق توافقی بدون وکیل خانواده و به نتیجه رسیدن آن بگذارید.

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل | وکلای دادجویان

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل | وکلای دادجویان

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

روند طلاق توافقی با توجه به این که زوجین بر تمامی مسائل توافق و اتفاق نظر دارند، روند خیلی پیچیده و سختی نیست. اما برای کسانی که اطلاعات کافی یا اصلا اطلاعاتی در رابطه به روند و شکل فعالیت های قضائی و مراحلی که باید طی کنند ندارند، کاری سخت و طاقت فرسا است. زیرا هر کدام از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، ظرافت هایی دارند که باید از آن ها مطلع باشید و اگر که نباشید هم پروسه کاری تان طولانی می شود و هم روح و جسم تان خسته. برای آشنایی بیشتر شما با مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، ما برخی از آن ها را در قسمت پایینی برای تان جمع آوری کرده ایم.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل ثبت طلاق توافقی در دفترخانه

1-ثبت دادخواست: اولین مرحله از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل که زوجین به اتفاق باید آن را انجام دهند، ثبت دادخواست می باشد. در این مرحله زوج ها باید با در دست داشتن مدارک لازم برای طلاق توافقی مانند شناسنامه، سند ازدواج، کارت ملی و… به یک دفتر خدمات قضائی مراجعه کرده و با خرید و پر کردن فرم های مربوطه، درخواست خود مبنی بر طلاق توافقی را ثیت نمایند. زوجین در هنگام پر کردن فرم ها، باید به طور کامل مسائلی را که بر سر آن توافق دارند را به دادگاه اعلام کنند. مسائلی مثل میزان مهریه، بحث حضانت فرزندان و… .

2- ثبت نام جلسات مشاوره اجباری: در مرحله دوم، زوجین در شرف طلاق، پس از ثبت دادخواست، و پس از پر کردن فرم های مربوطه، باید به در سامانه بهزیستی ثبت نام کنند، این ثبت نام برای انجام و گذراندن جلسات اجباری مشاوره ای است که دادگاه به آن امر کرده است. شما در زمان ثبت نام در سامانه بهزیستی، باید تمامی اطلاعات خود را وارد کرده و زمان و مکان مورد نظرتان برای برگذاری جلسات را مشخص کنید.

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل | وکلای دادجویان

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل | وکلای دادجویان

3- توافق نامه حقوق زوجین: سومین مرحله از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، که شما باید آن را طی کنید، نوشتن یک صورت جلسه و توافق نامه می باشد. در این مرحله زوجین باید بر سر تمامی چیز هایی که قانون مشخص کرده مثل میزان مهریه، حضانت فرزندان، اجرت المثل، نحله و…. توافق کنند و شرایط و جزئیات توافقات خود را به صورت مکتوب و صورت جلسه ای تقدیم دادگاه کنند.

4- دریافت ابلاغیه دادگاه: بعد از اینکه 4 مورد قبلی از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل را گذراندید، دادگاه با بررسی درخواست و مدارک شما، در صورت امکان پرونده شما را به شعبه قضائی مورد نظرتان می فرستد و آن شعبه نیز، ابلاغیه ای را با ذکر مشخصات پرونده و زمان و مکان برگزاری جلسه دادگاه، برای شما ارسال می کند. این را باید در نظر داشته باشید که با توجه به این که شما از وکیل طلاق توافقی استفاده نمی کنید، هر دو زوج باید در جلسه دادگاه حاضر باشند.

5- برگزاری جلسات دادگاه: پس از صادر شدن ابلاغیه و فرا رسیدن زمان بررسی پرونده، شما باید در محل و دادگاه ذکر شده در ابلاغیه حاضر شوید. با توجه به این که طلاق شما توافقی می باشد، در اصل نیازی به دفاع کردن نیست و تنها قاضی جلسه ای را برگذار می کند و سوالاتی را از شما می پرسد تا روند کار ادامه پیدا کند.

6- صادر شدن رای قاضی: پس از آن که در دادگاه حاضر شدید و قاضی مدارک و دادخواست شما را به طور کامل بررسی کرد و شما هم به سوالات قاضی پاسخ دادید، در این مرحله از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل تهران، قاضی رای نهایی را صادر خواهد کرد رای طلاق را صادر خواهد کرد.

7- فسخ ازدواج و ثبت طلاق: در آخرین مرحله از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، شما باید با حکمی که قاضی صادر کرده، قبل از این که 3 ماه از زمان صدور آن بگذرد، به یک دفتر ثبت طلاق مراجعه کنید تا ازدواج شما به طور رسمی فسخ، طلاق شما ثبت و سند طلاق تان صادر شود.

هزینه طلاق بدون وکیل

این که بخواهیم هزینه مشخصی را نوشته و آن را به عنوان هزینه ثابت طلاق توافقی بدون وکیل اعلام کنیم، کار سخت و حتی غیرممکنی است. دلیل این که می گوییم سخت و غیر ممکن است، این می باشد که اولا برخی هزینه های آن بسته و شهر و روستایی که شما در آن ساکن هستید می باشد، دوما با توجه به بالا و پایین شدن لحظه ای هزینه ها، ممکن است هزینه اعلامی حتی در صورت در نظر گرفتن تمام جوانب هم، تنها برای چند ساعت برقرار باشد و سوما هم که دولت خود تعرفه های فعالیت های قضائی و حقوقی را با توجه به مسائل مختلف، بالا و پایین می کند و نمی توان هزینه ثابتی را برای آن ها مشخص کرد.

وکیل طلاق توافقی در تهران

امیدواریم که هیچ وقت در زندگی زناشویی تان دچار مشکلات جدی ای نشوید که در نهایت مجبور به طلاق و طلاق توافقی شوید. اما در صورتی که روزی خدای ناکرده مجبور به انجام آن شدید، همان گونه که در طول مقاله هم دیدیم،‌ به علت سختی و مشکلات مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، بهتر است از یک وکیل خانواده کمک بگیرید. با بهترین وکیل طلاق توافقی در ستارخان همراه باشید.

در نهایت هم به شما عزیزان توصیه می شود در صورتی که روزی کارتان به طلاق کشیده شد، حتما سری به سایت دادجویان بزنید، با بیان مسائل پروند تان از آن ها مشاوره بگیرید و برای انجام کارهای طلاق و پیگیری روند حقوقی و قضائی آن هم، از تیم قدرتمند وکلای آن ها که بهترین وکیل طلاق توافقی می باشند، کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *