مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی در تهران + شرایط و هزینه ها

مراحل طلاق توافقی چیست؟ برای طلاق توافقی به کجا باید مراجعه کنیم؟ روند طلاق توافقی از طرف زن و از طرف مرد به چه صورت است؟ یکی از روش های طلاق که این روزها بسیار مورد استقابل قرار گرفته است طلاق توافقی می باشد. زمانی که هر دو طرف به این نتیجه می رسند که دیگر توانایی ادامه زندگی در کنار یکدیگر را ندارند و با توافق به یک زندگی مشترک پایان می دهند. طلاق توافقی بدون دعوا و مشاجره میان طرفین صورت می پذیرد. برای اطلاع از مراحل طلاق توافقی و اینکه برای شروع چه باید کرد می توانید در ادامه با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با بهترین وکیل طلاق توافقی مشورت کنید.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل تهران با شماره 09124833958 تماس حاصل نمایید.

مراحل طلاق توافقی چیست؟

مراحل طلاق توافقی یک فرایند حقوقی است که به دلیل خاتمه دادن به یک رابطه بین دو شخص، بسیار پیچیده و حساس است. در این مراحل، هر دو طرف باید با همکاری و توافق، امور مختلفی را مطرح کنند و به توافق برسند. در ادامه به مراحل طلاق توافقی پرداخته می‌شود:

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

مرحله اول: مشاوره حقوقی

در این مرحله، هر دو طرف باید به یک وکیل مراجعه کنند و با او مشورت کنند. وکیل با بررسی اسناد و قوانین، به طرفین توضیح می‌دهد که چه قوانینی در این مورد وجود دارد و چه اقداماتی باید انجام شود. همچنین، وکیل مشاوره می‌دهد که چگونه باید بهترین توافق را بین دو طرف برای طلاق توافقی برسانند.

مرحله دوم: توافق نامه طلاق

در این مرحله، هر دو طرف باید به همراه وکیل خود، به توافقی درباره تمامی امور مرتبط با طلاق برسند. این توافقی که به آن توافق نامه طلاق گفته می‌شود، شامل اموری مانند تقسیم دارایی‌ها، نگهداری فرزندان، پرداخت هزینه‌های مختلف و … است. در این مرحله، هر دو طرف باید به تمامی شرایط و جزئیات توافق نامه طلاق رضایت داشته باشند.

مراحل طلاق توافقی در تهران + شرایط و هزینه ها

مراحل طلاق توافقی در تهران + شرایط و هزینه ها

مرحله سوم: تهیه اسناد حقوقی

بعد از رسیدن به توافق نامه طلاق، هر دو طرف باید به همراه وکیل خود، اسناد حقوقی مختلفی را تهیه کنند. این اسناد شامل قرارداد طلاق، قرارداد تقسیم دارایی‌ها، قرارداد نگهداری فرزندان و … است. همچنین، باید اسنادی مانند اظهارنامه های مالی و مالکیت، سند مالکیت و … نیز تهیه شوند.

مرحله چهارم: ارائه اسناد حقوقی به دادگاه

بعد از تهیه اسناد حقوقی، هر دو طرف باید به دادگاه مربوطه مراجعه کنند و اسناد حقوقی را به دادگاه ارائه کنند. پس از بررسی اسناد توسط دادگاه، طلاق توافقی صادر خواهد شد و شرایط توافق نامه طلاق به عنوان قانون برای دو طرف لازم الاجرا خواهد بود.

مرحله پنجم: اجرای توافق نامه طلاق

پس از صدور حکم طلاق توافقی، هر دو طرف باید به تمامی شرایط و جزئیات توافق نامه طلاق پایبند باشند. در صورتی که یکی از طرفین پایبند به توافق نامه نباشد، طرف دیگر می‌تواند از او درخواست اجرای توافق را داشته باشد. در این صورت، دادگاه مسئول بررسی این درخواست و صدور حکم اجرایی خواهد بود.

به طور کلی، مراحل طلاق توافقی بسیار پیچیده و حساس است و باید با دقت و توجه به تمامی جزئیات انجام شود. هر دو طرف باید به همکاری و توافق با یکدیگر تلاش کنند تا به بهترین نتیجه برسند.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

برای طلاق توافقی چه باید کرد؟

1- تعیین شرایط و موارد:

در ابتدا همسران باید با هم به بحث بپردازند و شرایط و موارد مورد نظر خود را تعیین کنند. این شرایط و موارد می‌تواند شامل مسائل مالی، نگهداری فرزندان، تقسیم دارایی‌ها و دیگر مسائل مورد نظر آنها باشد.

2- تهیه قرارداد طلاق:

بعد از تعیین شرایط و موارد، قرارداد طلاق باید تهیه شود. در این قرارداد باید مواردی مانند نحوه تقسیم دارایی‌ها، تعهدات هریک از همسران در آینده و مسائل مالی و نگهداری فرزندان ذکر شوند.

3- امضای قرارداد:

بعد از تهیه قرارداد، همسران باید آن را امضا کنند. در صورتی که قرارداد توسط همه طرف‌ها امضا شود، طلاق توافقی به اتمام می‌رسد.

4- ارائه قرارداد به دادگاه:

اگر همسران تصمیم به ارائه قرارداد به دادگاه بگیرند، باید یک دادخواست در دادگاه ارائه دهند. در این دادخواست، قرارداد طلاق و شواهد مورد نیاز باید ضمیمه شود.

مراحل طلاق توافقی در تهران + شرایط و هزینه ها

مراحل طلاق توافقی در تهران + شرایط و هزینه ها

5- تایید قرارداد توسط دادگاه:

پس از ارائه قرارداد و شواهد مورد نیاز، دادگاه باید قرارداد را تایید کند. در صورتی که دادگاه قرارداد را تایید کند، طلاق توافقی به اتمام می‌رسد و همسران به تعهدات خود در قرارداد ملزم می‌شوند.

6- ثبت قرارداد:

پس از تایید قرارداد توسط دادگاه، آن باید در دفترخانه ثبت شود. این کار می‌تواند به عنوان اطمینان از اجرای درست تعهدات همسران در آینده صورت گیرد.

7- اجرای قرارداد:

همسران باید به تعهدات خود در قرارداد پایبند باشند. در صورتی که یکی از همسران به تعهدات خود عمل نکند، طرف دیگر می‌تواند با ارائه شواهد مورد نیاز و با استفاده از دادگاه از طریق روش‌های مختلف اجرای تعهدات را از همسر خود بخواهد.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل ثبت طلاق توافقی در دفترخانه

مراحل طلاق توافقی از طرف زن

مراحل طلاق توافقی به همان صورت در بخش های پیشین ارائه شد می باشد و در صورتی که زن و یا مرد به صورت جداگانه اقدام به درخواست طلاق توافقی کنند باز هم می بایست همان مراحل را در پیش گیرند.

مراحل طلاق توافقی در تهران

در نتیجه، طلاق توافقی یک راه حل صلح‌آمیز برای اتمام رابطه زناشویی است. برای این کار همسران باید با هم به بحث بپردازند و شرایط و موارد خود را تعیین کنند، سپس قرارداد طلاق را تهیه و امضا کنند. در صورتی که همسران تصمیم به ارائه قرارداد به دادگاه بگیرند، باید یک دادخواست در دادگاه ارائه دهند و پس از تایید قرارداد توسط دادگاه، آن باید در دفترخانه ثبت شود. در نهایت، همسران باید به تعهدات خود در قرارداد پایبند باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *