دسته‌بندی نشده, طلاق, وکیل دعاوی خانواده

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق | گروه وکلای دادجویان

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق یکی از موضوعاتی می باشد که همواره ذهن زوجینی که در شرف طلاق و جدایی هستند را درگیر خود می‌کند. طلاق یک پدیده اجتماعی است که در آن زوجینی که بنا به هر دلیلی دیگر نمی توانند به عنوان زوج و خانواده با یکدگیر زیر یک سقف زندگی کنند، به آن اقدام می کنند. طلاق انواع مختلفی مثل توافقی و… دارد. در خواست طلاق می تواند از طرف شوهر، از طرف زن، یا به صورت مشترک و توافقی باشد. در صورتی که متاسفانه در شرف طلاق و پایان دادن به زندگی مشترک تان هستید و یا در صورتی که مباحث حقوقی مثل قانون جدید حق طلاق، طلاق با داشتن حق طلاق چقدر طول می کشد و… برای تان جذابیت دارد، ادامه مقاله مراحل طلاق با داشتن حق طلاق را از دست ندهید. با بهترین وکیل تهران همراه باشید.

مشاوره با بهترین وکیل طلاق: 09124833958

حق طلاق چیست؟

حق طلاق چیست؟ یکی از بخش های قانون کشور ما در ارتباط با ازدواج و طلاق، بحث حق طلاق می باشد. در قانون مدنی کشور ما حق طلاق به طور پیش فرض با مرد و شوهر می باشد و می تواند مراحل طلاق با داشتن حق طلاق را شروع و حتی با پرداخت هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق، از طریق او کار هایش را پیگیری نماید. اما مرد می تواند مطابق قانون جدید حق طلاق که البته آن چنان هم جدید نیست و از قدیم الایام هم بوده است، هر گاه که بخواهد، حق طلاق را از خود سلب نماید و آن را به همسرش واگذار کند. این قضیه در یکی دو دهه گذشته بسیار افزایش یافته است و اعطای حق طلاق به زن به یکی از شروط پیش از ازدواج بسیاری از خانواده ی عروس ها، تبدیل شده و در زمان ازدواج هم به طور رسمی در عقد نامه درج می گردد. حق طلاق چیست؟

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق

در بخش پیشین پاسخگوی سوال حق طلاق چیست؟ بودیم. پاسخ به این سوال حتی از پاسخ به سوال هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق، هم سخت تر است. زیرا این طلاق که طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق، کاملا به شرایط افراد و زوجینی که تصمیم به طلاق گرفته اند برمی گردد. برای نمونه فرض کنید که زوجی هر دو با یکدیگر صحبت کرده و با هم به این نتیجه رسیده اند که بهترین تصمیم برای هر دویشان جدایی و طلاق می باشد، در این صورت طلاق توافقی بسیار مناسب خواهد بود. به نظر شما طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق؟ با بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران همراه باشید.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی چیست؟

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق | حق طلاق چیست؟

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق | حق طلاق چیست؟

اما بر عکس این حالت، فکر کنید که یکی از زوجین از دست طرف مقابل، یا از شرایط زندگی، یا از هر چیز دیگری خسته شده و تصمیم میگرد درخواست طلاق دهد، ولی طرف دیگر مخالف طلاق است، در این شرایط حق طلاق به فرد ناراضی کمک می کند که بتواند یک طرفه اقدام به طلاق نماید. البته در دید کلی بهتر است که اولویت با راه حل طلاق توافقی باشد، زیرا با داشتن حق طلاق، مدت زمانی که طلاق با داشتن حق طلاق طول می کشد، بیشتر از طلاق تواقی است، به این دلیل که در طلاق  توافقی هر دو طرف راضی به طلاق شده اند، هم از لحاط روانی و هم از لحاظ پروسه ای کار راحت تر است.

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

هر کاری در این دنیا مراحل و روندی دارد که باید برای انجام آن کار و به ثمر رسیدن نتیجه اش، طی شوند. طلاق و طلاق با داشتن حق طلاق هم از این قاعده مستثنی نیست و یک فرد حتی با داشتن حق طلاق هم باید مراحل طلاق با داشتن حق طلاق را طی کند. برای انجام این کار هم دو راه دارد، یا می تواند خودش به تنهایی این کار را انجام دهد و یا می تواند با پرداخت هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق کار خود را آسان تر کند.

به طور کلی کار طلاق کاری است که مراحل مختلف و پیچیدگی های خاصی را دارد و برای به نتیجه رسیدنش، نیاز به صرف مقدار قابل توجهی زمان دارد. به همین سبب بهتر است که از وکیل کمک گرفته شود تا او با مهارت هایش پرونده را به نتیجه برساند. برای آشنایی بهتر و بیشتر شما با مراحل طلاق با داشتن حق طلاق، برخی از آن ها در قسمت پایینی آورده شده اند.

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق | قانون جدید حق طلاق

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق | قانون جدید حق طلاق

استخدام وکیل: در این مرحله از مراحل طلاق با داشتن حق طلاق اجباری نیست، اما توصیه می شود که انجام شود. در مرحله اول از کار، با پرداخت هزینه وکیل تضمینی طلاق با داشتن حق طلاق، طرفی که حق طلاق و قصد اقدام برای طلاق را دارد، وکیلی را استخدام می کند تا او که در زمینه پرونده های حقوقی و به نتیجه رساندن آن ها متخصص است، کار را پیش ببرد و حتی به جای فرد در جلسات دادگاه حاضر شود. یکی دیگر از مزایای استخدام وکیل هم در ارتباط با بحث طلاق با داشتن حق طلاق چقدر طول می کشد، می باشد و در صورتی که از وکیل کمک گرفته شود، این وقت و مدت زمان بسیار کمتر از حالت عادی خواهد بود.

ثبت نام در سایت بهزیستی: مرحله دوم از مراحل طلاق با داشتن حق طلاق، ثبت نام در سایت بهزیستی و مشخص کردن زمان و مکان برای شرکت در جلسات مشاوره ی اجباری می باشد. این جلسات که در مکان های مورد تایید قوه قضائیه و سازمان بهزیستی انجام می گیرد، از مراحل طلاق با داشتن حق طلاق است که اجباری می باشد و در آن زوجین، هر دو باید در جلسات شرکت بنمایند. همچنین پس از اتمام مشاوره و گرفتن نامه از مرکز مشاوره مذکور، باید زوجه در یکسری آزمایشات غربالگری هم شرکت کند. این مورد که از موارد قانون جدید حق طلاق به شمار می رود، در این بحث که طلاق با داشتن حق طلاق چقدر طول می کشد، تاثیر گذار است اما در بحث هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق، تغییری ایجاد نمی کند.

پر کردن دادخواست: در صورتی که بدون وکیل کار انجام شود، خود فرد باید پس از گذراندن شرط قانون جدید حق طلاق و طلاق یعنی شرکت در جلسات مشاوره، در یک دفتر خدمات قضایی حاضر شود و با ارائه مدارک، فرم دادخواست طلاق را پر کند. البته در صورت استفاده از وکیل، خود او این کار ها را انجام خواهد داد و دیگر نیازی به حضور شخص نیست.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه طلاق توافقی در سال 1401

ابلاغیه و شرکت در جلسات دادگاه: در این مرحله از مراحل طلاق با داشتن حق طلاق، پس از پر کردن دادخواست و گذشتتن مدتی از آن، ابلاغیه ای شامل زمان و مکان دادگاه برای زوجین ارسال می شود. پس از آن در زمان و مکان مذکور، یا طرفی که حق طلاق را دارد و درخواست طلاق داده است و طرف دیگر، به همراه وکیل هایشان(درصورت وجود)، یا در صورت عدم وجود وکیل، بدون وکیل هایشان، یا در صورت وجود وکیل، تنها آن ها در جلسه حضور میابند و دادگاه و قاضی با بررسی مدراک و پرسش سوالات لازم و طی کردن یک یا چند جلسه، نامه عدم امکان سازش را صادر می نماید.

فسخ ازدواج و ثبت طلاق: در آخرین قدم از مراحل طلاق با داشتن حق طلاق، نوبت به آن می رسد که طرف دارنده حق طلاق خودش یا وکیلش در یکی از دفاتر ثبت طلاق حضور بیابد، تا به صورت رسمی ازدواج فسخ شود و طلاق در سیستم آن ها ثبت شود.

قانون جدید حق طلاق

تا امروز که سی و یکم تیر ماه هزار و چهارصد و یک است و این مقاله نوشته می شود، قانون جدید حق طلاق همان قانون اجباری شدن مراجعه به مراکز مشاوره مورد تایید بهزیستی و قوه قضائیه، و شرکت در جلسات مشاوره های پیش از طلاق برای حل و فصل مشکلات و جلوگیری از طلاق می باشد، که در سال هزار و سیصد و نود و هفت برای اولین بار بخش نامه آن صادر شد، و پس از آن یعنی در طی چهار سال گذشته تا به امروز، قانون و بخش نامه جدید و خاصی در ارتباط با طلاق یا حق طلاق ایجاد یا صادر نشده است، و همان مراحل طلاق با داشتن حق طلاق که پیش تر به آن ها اشاره شد، برای به ثمر رسیدن طلاق، باید طی شوند.

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق | مزایای حق طلاق برای زن

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق | مزایای حق طلاق برای زن

مزایای حق طلاق برای زن

درست است که پیش از ازدواج هیچ کسی به این فکر نمی کند که روزی خدای ناکرده کار ازدواج به طلاق منجر شود، اما گرفتن حق طلاق برای زن در آن موقع، در صورتی که خدای ناکرده کار زندگی مشترک شان به بن بست برسد، بسیار مفید خواهد بود. داشتن حق طلاق برای زن باعث می شود که او به صورت یک طرفه و شخصا، یا با کمک وکیل بتواند که مراحل طلاق با داشتن حق طلاق را طی بنماید و در مدت زمان نستبا کوتاه و مناسبی، کار طلاق خود را نهایی نماید.

طلاق با داشتن حق طلاق چقدر طول می کشد؟

این که بخواهیم مدت زمان مشخصی را بیان کنیم و بگوییم که همه ی کسانی که حق طلاق را دارا می باشند، پروسه، روند و مراحل طلاق با داشتن حق طلاق شان از ابتدا تا انتها، این قدر طول می کشد، کاری غلط و حتی ناممکن است. زیرا این که طلاق با داشتن حق طلاق چقدر طول می کشد، کاملا به خود فرد دارای حق طلاق بر میگردد. برای نمونه در صورتی که از وکیل استفاده نماید و به صورت جدی و در زمان های مقرر کار های طلاق را انجام دهد، مراحل طلاق با داشتن طلاق، برایش سریع تر طی خواهد شد، و در صوتی که شخصا بخواهد کارها را  انجام دهد و در زمان های مقرر در مکان های مشخص شده، حاضر نشود، روند و پروسه کارش، طولانی خواهد شد.

وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

به دلیل برخی مسائل مثل عدم ثبات اقتصادی، بستگی داشتن قیمت به تجربه، پرونده های پیروز شده و دلخواه وکیل، پیچیدگی یا ساده بودن پرونده و…، هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق، برای هر فرد متفاوت است و مثل مراحل طلاق با داشتن حق طلاق مشخص و ثابت نیست که به راحتی بیان شود. به همین سبب در صورتی که در شرف طلاق هستید و قصد انجام آن را دارد، به شما توصیه میگردد که حتما سری به سایت دادجوبیان بزنید، از گروه وکلای آن و وکیل خانواده مشورت بگیرید تا مطالبی مثل هزینه کار، مدت زمانی که طول می کشد و… را با توجه به شرایط پرونده تان به شما بگویند، وکالت شما را قبول کرده و با طی کردن مراحل طلاق با داشتن حق طلاق، پرونده را به نتیجه دلخواه تان برسانند.

2 دیدگاه در “مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *