مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

طلاق توافقی از طرف زن

طلاق توافقی از طرف زن

آیا از شرایط طلاق توافقی از طرف زن مطلع هستید؟، آیا با نحوه پرداخت مهریه در طلاق توافقی از طرف زن آشنایی دارید؟، آیا از خدمات وکیل طلاق توافقی از طرف زن مطلع هستید؟. ازدواج و زندگی مشترک یک امر مقدس و بسیار مورد احترام است، اما برخی اوقات یک زن و شوهر دچار مشکلاتی می شوند که دیگر تاب و توان ادامه دادن به آن را ندارند. این مشکلات می توانند مشکلات رفتاری باشند، مشکلات عاطفی باشند و… باشند.  اما نکته مهمی که در مورد طلاق وجود دارد، این است که به شکل ها و شیوه های گوناگونی صورت می گیرد که هر کدام از آن ها سختی ها و چالش های خاص خود را دارند، که البته برخی از آن ها از دیگران راحت تر هستند. به عنوان مثال یکی از آسان ترین و سریع ترین شیوه های طلاق، طلاق توافقی است. خود طلاق توافقی هم می تواند از طرف مرد،‌ مشترک، یا از طرف زن باشد. در ادامه بحث طلاق توافقی از طرف زن هم همراه دادجویان بمانید تا بیشتر در مورد مسائلی مثل شرایط طلاق توافقی، مهریه در طلاق توافقی، وکیل طلاق توافقی و… بیشتر بدانید.

شرایط طلاق توافقی از طرف زن

قبل از این که در مورد شرایط طلاق توافقی صحبت کنیم، بهتر است که کمی در مورد شرایط طلاق توافقی از طرف زن بدانیم. به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجين به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند و هر توافقی که آنها در خصوص مهريه در طلاق توافقی از طرف زن، نفقه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند در طلاق توافقی داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به شرطی که توافق در راستای مسائل مربوط به زوجیت مثل مهریه یا نفقه ، اجرت المثل و نفقه باشد فرض کنید زن و شوهر در آپارتمانی با هم شریک هستند نحوه توافق آنها در مورد استفاده یا فروش ملک مشترک ارتباطی به دادگاه خانواده ندارد.

کسب اطلاعات بیشتر: در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق می گیرد؟

طلاق توافقی از طرف زن

طلاق توافقی از طرف زن

شرایط طلاق توافقی شرایط طلاق توافقی اگرچه که توافق مکتوب آنها بین ایشان در مورد اموال مشترک معتبر و در دادگاه دیگر قابلیت استناد دارد ولی در رای طلاق نوشته نمیشود لااقل رویه دادگاه های خانواده تهران اینگونه است. به عنوان مثال زوجین توافق مي کنند زوجه مهريه را در قبال طلاق ببخشد يا کل آن را دريافت کند و يا با شرايط توافق شده مهريه پرداخت شود و یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمتی دیگر پرداخت شود. بنابراین تمام موارد توافق در راي دادگاه منعکس خواهد شد و قابليت اجرا دارد. در صورتی که متاسفانه در شرف طلاق هستید، برای سرعت بخشیدن و به نتیجه رسیدن پرونده تان می توانید از وکیل طلاق توافقی از طرف زن گروه حقوقی دادجویان کمک بگیرید.

اما بیاید حال در مورد شرایط طلاق توافقی از طرف زن صحبت کنیم، در صورتی که طلاق بنا به خواسته زوجه باشد و مرد راضی به طلاق نباشد زوجه برای طلاق باید دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن را به دادگاه ارائه نماید. به همین جهت بار اثباتی این موضوع بر عهده زوجه است که امری دشوار و طولانی می باشد، خصوصا زمانی که زوجه دلایل و مدارکی برای اثبات عسر و حرج خود ندارد.

علاوه بر این پرونده طلاق توافقی از طرف زن دارای ۳ مرحله بدوی، تجدید نظر، و فرجام خواهی می باشد که مدت زمان انجام آن را نیز طولانی تر می کند. از همین رو در صورتی که متاسفانه در چنین شرایطی هستید، همواره به شما توصیه می شود که با انتخاب یک وکیل طلاق توافقی از طرف زن متخصص مثل وکلای خانواده دادجویان، پروسه طلاق خود را شروع نموده و با کمک و تجربه زیادی که وکیل پایه یک دادگستری دارد، کار طلاق خود را نهایی نمایید.

مهریه در طلاق توافقی از طرف زن

همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره شد در طلاق توافقی، زوجین باید در مورد تمامی مسائل و حقوق و ناشی از زوجیت از جمله مهریه، نفقه، اجرت المثل یا نحله، حضانت و نفقه و حق ملاقات فرزندان، جهیزیه، هدایا و … با یکدیگر توافق کنند. به تجربه ثابت شده که عمده دغدغه و تنش میان زوجین بر سر مهریه در طلاق توافقی از طرف زن رخ می ‌دهد. در چنین شرایطی باید گفت، در این نوع جدایی همانطور که از نامش پیداست، توافق حرف اول را می‌زند. اما رسیدن به یک توافق مطلوب از چه طریقی ممکن است؟ دریافت مهریه در طلاق توافقی از طرف زن به یکسری نکات زیر بستگی دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی از طرف زن

طلاق توافقی از طرف زن

 اول از همه باید توجه داشت که طلاق توافقی از نوع طلاق خلع (کراهت زن از مرد) یا مبارات (کراهت زوجین از یکدیگر) است. بنابراین، زن در هنگام طلاق می‌بایست مالی را به مرد ببخشد. این بذل در طلاق خلع می‌ تواند کمتر یا عین یا بیش از مهریه باشد. اما در طلاق مبارات، بذل نهایتا تا عین مهریه ممکن است.

طبعا، مطابق قانون حق طلاق با مرد است و چنانچه مرد به همسر خود وکالت در طلاق نداده باشد، این حق صرفا در اختیار مرد است. بنابراین، اخذ مهریه در طلاق توافقی از طرف زن تابع اذن مرد برای طلاق خواهد بود.

شرایط مالی مرد در اخذ مهریه در طلاق توافقی بسیار موثر است. در برخی موارد، مرد از تمکن مناسبی برخوردار است. از طرفی، تمایل به ایجاد تنش و درگیری و نیز مطالبه مهریه توسط همسر خود از طریق قانونی ندارد. بنابراین، وی نیز مایل است تا با انجام توافق و پرداخت بخشی یا تمام مهریه، به دعوا خاتمه دهد.

در برخی موارد، طلاق برای زن اولویت نخست است. بنابراین حاضر است کل مهریه خود را در ازای طلاق بذل نماید.

کسب اطلاعات بیشتر: اجرت المثل در طلاق توافقی

وكيل طلاق توافقی از طرف زن

در طول مقاله مباحثی بیان شدند که امید است برای شما مفید واقع شده باشند. اگر که متاسفانه زندگی مشترک تان به مرحله ای رسیده که دیگر امکان ادامه آن وجود ندارد، و متاسفانه به فکر طلاق و جدایی هستید، به شما توصیه می شود که سری به سایت گروه حقوقی دادجویان بزنید، از مطالب مفید آن ها در حوزه مسائل حقوقی بهره ببرید، در صورت نیاز با گروه وکلای خانوده آن ها که از بهترین وکیل در تهران و وکیل برای طلاق توافقی از طرف زن می باشند مشاوره بگیرید، و پرونده حقوقی تان را فارغ از موضوعی که دارد به آن ها بسپارید تا به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن، با توجه به تجارب و مهارتی که دارند، پرونده تان را به نتیجه دلخواه شما برسانند.

2 دیدگاه در “طلاق توافقی از طرف زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *