طلاق, طلاق توافقی, مقالات

طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی در دوران بارداری

یکی از شیوه ها و حالات طلاق و طلاق توافقی، طلاق توافقی در دوران بارداری می باشد. در دنیای امروزه و جامعه کنونی کشورمان ایران، دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند زن و مرد پس از ازدواج، زندگی مشترک شان به اتمام برسد، تصمیم بگیرند مسر زندگی شان را از یکدیگر جدا کنند، از یکدیگر جدا شوند، و طلاق بگیرند. در این میان اما، شکل های مختلف و شرایط متنوعی برای گرفتن طلاق وجود دارد و یکی از این شرایط به خصوصی که ممکن است در میان برخی زوجینی که در شرف طلاق هستند وجود داشته باشد، بارداری و حاملگی زن است. در ادامه مبحث طلاق توافقی در دوران بارداری هم همراه دادجویان بمانید تا درباره مطالبی مثل طلاق توافقی زن باردار، طلاق زن باردار، طلاق توافقی در زمان بارداری، بهترین وکیل طلاق در تهران، طلاق توافقی در دوران بارداری و… کسب اطلاعات کنید. با بهترین وکیل تهران گروه وکلای دادجویان همراه باشید.

طلاق توافقی زن باردار

پیش از صحبت درباره طلاق توافقی در دوران بارداری یا طلاق توافقی زن باردار، ‌بد نیست که کمی راجع به خود طلاق صحبت کنیم. طلاق یک پدیده اجتماعی است که در آن زن و مردی که دیگر توان ادامه دادن به زندگی زیر یک سقف با یکدیگر را ندارند، آن را انجام می دهند. یکی از شیوه های خاص طلاق هم طلاق توافقی می باشد که در آن زن و مرد به طور مشترک و با صحبت با یکدیگر به این نتیجه می رسند که برای طلاق و جدایی اقدام نمایند.

همان گونه که گفته شد، طلاق در شرایط مختلفی می تواند اتفاق بیفتد و مرد و زن هر کدام تحت شرایط و موقیعت های مختلفی می توانند درخواست طلاق را به صورت توافقی یا به صورت یک طرفه به مراجع قضائی تقدیم نمایند. برای طلاق گرفتن، یکسری مراحل و شرایط خاصی وجود دارد که افراد و کسانی که به دنبال طلاق هستند باید این مراحل را طی کرده و نامه اتمام هر مرحله را تقدیم به دادگاه نمایند. یکی از این مراحل و روند اداری دادگاه ها هم طبق قانون ارائه گواهی پزشک ذی ‌ صلاح درمورد وجود جنین یا عدم آن برای ثبت طلاق الزامی می باشد، مگر آنکه زوجین بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی در دوران بارداری

همانطور که مشخص است این ماده قانونی به این اشاره دارد که باید در دید دادگاه وضعیت بارداری یا باردار نبودن زوجه مشخص باشد، و اگر مشخص شود که زوجه باردار است، باید با اطلاع هر دو طرف و رضایت آن ها طلاق توافقی در دوران بارداری یا طلاق توافقی زن باردار صورت بگیرد. البته این موضوع مانعی بر سر طلاق نمی باشد و در صورت بارداری زوجه، می شود به هر سه صورت طلاق توافقی، طلاق از طرف مرد، و طلاق از طرف زن، کارهای طلاق زن باردار را انجام داد، که البته به دلیل سختی ها و مسائلی که این نوع طلاق دارد بهتر است به کمک یک وکیل طلاق توافقی کار ها پیگیری شود.

روش های طلاق در دوران بارداری

نحوه طلاق در دوران بارداری، آن چنان پیچیده نیست، و شرایط جدا شدن از همسر باردار خیلی سخت نیست و شرایط مشخصی دارد. همان گونه که پیش تر هم درباره آن صحبت شد، طلاق توافقی در زمان بارداری یا همان طلاق توافقی در دوران بارداری، می تواند به صورت توافقی باشد، می تواند طلاق از طرف زن باردار باشد، یا می تواند طلاق از طرف مرد باشد. البته در هر کدام از این حالات یکسری مسائل و مطالب تخصصی وجود دارد که در صورتی که از وکیل خانواده استفاده کنید، خیلی نیازی به دانستن آن ها ندارید زیرا او از همه این مسائل مطلع است و به بهترین شکل به شما و پرونده تان کمک می کند، اما درکل بهتر است قبل از شروع کار های طلاق با آن ها آشنا باشید.

طلاق از طرف زن باردار

نحوه طلاق در دوران بارداری از طرف زن حامله، یک مقداری خاص و کاملا متفاوت با طلاق از طرف مرد می باشد. طلاق توافقی در دوران بارداری یا طلاق در زمان بارداری از طرف زن باید مستدل باشد، یعنی زن حامله برای این که قادر باشد از همسر خود طلاق بگیرد باید دلیل داشته باشد. از دلایلی که می شود با استناد به آن ها طلاق زن باردار نهایی شوند عبارت اند از عسر و حرج که به معنای مشقت و سختی فراوان زن است که ادامه زندگی برای او را غیر ممکن کرده است، غیبت شوهر به مدت چهار سال متوالی، برقرار بودن شروط دوازده گانه طلاق ضمن عقد ازدواج، داشتن حق طلاق کامل و… . به دلیل شرایط خاص نحوه طلاق در دوران بارداری از طرف زن، توصیه می شود که حتما از بهترین وکیل طلاق در تهران برای به نتیجه رسیدن پرونده تان کمک بگیرید.

طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی در دوران بارداری

در مورد طلاق توافقی می شود این گونه گفت که طلاق توافقی راحت ترین نوع در میان انواع و اقسام شیوه های طلاق می باشد که حتی در دادگاه هم قاضی به طور راحت تری با آن موافقت می کند و جدایی زوجین را رسمی می کند. دلیل این موضوع هم این بحث می باشد که طرفین از قبل بر سر مسائل مختلف مثل مهریه، اجرت المثل و… به توافق رسیده اند و جدایی را بهترین راه برای خودشان دیده اند. در صورتی که خدای ناکرده در شرف طلاق توافقی در دوران بارداری هستید، بهتر است که از یک وکیل خانواده کمک بگیرید که به نمایندگی از هر دوی شما یعنی زوج و زوجه کار های دادگاه و نهایی کردن طلاق را انجام دهد.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

طلاق زن باردار از طرف مرد

شرایط جدا شدن از زن باردار، با شیوه طلاق توافقی در دوران بارداری یا شیوه طلاق زن حامله از طرف زن کاملا متفاوت است. زیرا در صورتی که مرد حق طلاق را به صورت رسمی به زن واگذار نکرده باشد، قادر است که بدون ارائه دلیل خاصی، اقدام به درخواست طلاق، و طلاق زن باردار یا غیر باردار کند. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که در صورت درخواست طلاق از طرف مرد، مرد موظف است که همه ی حق و حقوق زن مثل مهریه، اجرت و المثل،‌ و حق فرزندی که زن باردار است را تمام و کمال به او بپردازد.

بهترین وکیل طلاق در تهران

در طول مقاله طلاق توافقی در دوران بارداری سعی شد تا با بیان مطالبی مثل بهترین وکیل طلاق در تهران، طلاق توافقی در دوران بارداری طلاق توافقی زن باردار، نحوه طلاق در دوران بارداری، شرایط جدا شدن از همسر باردار و…، مقدار هر چند کم و ناچیزی به اطلاعات حقوقی شما عزیزان افزوده شود. در صورتی که خدای ناکرده به دنبال طلاق تحت هر شرایطی مثل بارداری و… هستید، به شما توصیه می شود که سری به سایت دادجویان بزنید، و از میان وکلای حرفه ای و با تجربه آن ها، یکی را برای به پیروزی رسیدن پرونده تان استخدام نمایید.

1 دیدگاه در “طلاق توافقی در دوران بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *