سوالات متداول

آیا ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج است؟

آیا ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج است؟

آیا ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج است؟ امروزه می شنویم که بسیاری از افراد برای پوشاندن بخشی از گذشته خود اقدام به ترمیم بکارت می کنند. موضوعی که این روزها در تهران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش می خواهیم از نظر حقوقی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

بر طبق ماده 647 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی:

« چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تکمن مالی، موقعیت ‌اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آن‌ها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال‌ محکوم می‌گردد.»

بنابراین بر طبق قانون جرم فریب در ازدواج جزو جزایم مفید می باشد که اثبات آن نیازمند سوء نیست خاص و عام می باشد. در صورتی که مردی به زعم دوشیزه بودن دختری به خواستگاری وی می رود و دختر و خانواده او تظاهر می کنند که وی دوشیزه است و مرد بر مبنای این موضوع اعتماد کرده و در عمل متوجه شود که فریب خورده است به جرم فریب در ازدواج می تواند شکایت خود را به دادگاه ببرد.

عمل ترمیم بکارت چگونه در دادگاه اثبات می شود؟

در این مورد مقام قضایی رسیدگی می کند که بایستی به صورت موردی در خصوص جرم تحقیق و بازجویی نماید. رسیدگی به جرم فریب در ازدواج اگرچه در حوزه خانواده می باشد ولی در صلاحیت دادسرای عمومی است که شروع به رسیدگی کند. در صورت تشخیص جرم مجازات فرد 6 ماه تا 2 سال حبس می باشد. البته در این مورد دست قاضی دادگاه در خصوص تخفیف، تعویق و یا تعلیق مجازات باز می باشد.

1 دیدگاه در “آیا ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *