مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

طلاق توافقی در جنوب تهران

طلاق توافقی در جنوب تهران

طلاق توافقی در جنوب تهران، یکی از بهترین شیوه های طلاق می باشد. دنیای قانون و مسائل قضائی مرتبط به آن یک دنیای به شدت بزرگ و وسیع است که مسائل و مباحث قانونی و قضائی مختلفی را در بر می گیرد. یکی از این پر تکرار ترین اتفاقات و مسائل موجود در این دنیای وسیع هم مسئله ای نیست به جز بحث طلاق. طلاق در معنای عام یعنی جدایی یک زن و مردی که بنا به دلایلی دیگر امکان زندگی زیر یک سقف با یک دیگر را نداشتند. اما یک نکته ای هم که در مورد طلاق باید بدانید این است که خود طلاق هم تنها به یک شکل و یک دلیل انجام نمی شود و حالت های گوناگونی دارد که طلاق توافقی در جنوب تهران یکی از حالت های آن می باشد. برای این که بیشتر در مورد مسائلی مثل مدارک لازم طلاق توافقی در جنوب تهران، مراحل طلاق توافقی جنوب تهران و…. اطلاعات کسب نمایید، در ادامه بحث هم همراه بهترین وکیل طلاق توافقی دادجویان بمانید.

طلاق توافقی در جنوب تهران

در قدم اول بیاید که طلاق توافقی در جنوب تهران را با هم تعریف کنیم. به‌ طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می‌شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به عنوان مثال زوجین توافق می‌کنند زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد یا کل آن رادریافت کند یا با شرایط توافق شده مهریه پرداخت شود یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمتی دیگر پرداخت شود، بنابراین تمام موارد توافق در رای دادگاه منعکس خواهد شد و قابلیت اجرا دارد. در صورتی که خدایی ناکرده روزی مجبور به طلاق شدید،‌ توصیه می شود حتما از بهترین وکیل پایه یک دادگستری طلاق توافقی در جنوب تهران دادجویان کمک بگیرید.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

طلاق توافقی در جنوب تهران

طلاق توافقی در جنوب تهران

مدارک لازم طلاق توافقی در جنوب تهران

برای انجام طلاق توافقی شما نیاز به یکسری مدارک و اسناد دارید. مدارک لازم طلاق توافقی در جنوب تهران را در زیر با هم می بینیم.

 اصل شناسنامه.

 تصویر کارت ملی زوجین (زن و شوهر).

 اصل عقدنامه ازدواج.

صورتجلسه توافقات زوجین که همزمان با مراجعه به وکیل طلاق توافقی در جنوب تهران دادجویان جهت اعطای وکالت طلاق توافقی این صورتجلسه تنظیم می شود.

 آزمایش عدم بارداری، در صورتیکه زوجه ادعای دوشیزگی نداشته باشد، و البته زمان ارائه این آزمایش عدم بارداری به رسیدگی کننده دادگاه خانواده به طلاق توافقی و گاهی به دفترخانه طلاق هم زمان با اجرای صیغه طلاق ارائه است و رویه واحدی در این خصوص وجود ندارد.

 گواهی بکارت و دوشیزگی، در زمانیکه زوجه ادعا داشته باشد غیر مدخوله است. با تأیید پزشکی قانونی و صدور گواهی عدم نزدیکی یا بکارت یا دوشیزگی می تواند از اثرات و امتیاز آن در حکم طلاق توافقی بهره مند گردد.(مهم ترین امتیاز در این مورد حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق است.)

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط طلاق توافقی چیست؟

 مراحل طلاق توافقی در جنوب تهران

یکی از سوالات پر تکرار در میان افرادی که در شرف طلاق هستند این است که مراحل طلاق توافقی به چه شکلی می باشد. برای پاسخ به این عزیزان یکسری از مراحل طلاق توافقی در جنوب تهران را در زیر نظاره گر هستیم.

۱- ثبت نام در سامانه تصمیم طلاق برای اخذ نوبت مشاوره سامانه نوبت دهی طلاق.

 ۲- مراجعه زوجین به مرکز مشاوره خانواده توسط خودشان یا توسط ارجاع دادگاه.

3- صدور گواهی عدم سازش توسط مرکز مشاوره خانواده.

4- ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی.

 5- توافق زوجین در ارتباط با مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و… .

 6- تشکیل جلسه دادرسی.

7- حضور زوجین یا وکیل طلاق توافقی در جنوب تهران آن ها در جلسه رسیدگی دادگاه.

8- صورت جلسه توافقات زوجین توسط دادگاه.

 9- معرفی زوجه به پزشکی قانونی برای دریافت گواهی عدم بارداری توسط دادگاه.

 10- تحویل گواهی به دادگاه.

 11- صدور رای طلاق توافقی(گواهی عدم سازش) توسط دادگاه.

 12- تحویل رای دادگاه به دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق طی حداکثر ۳ ماه.

 13- اجرای صیغه طلاق توسط سردفتر و با حضور دو شاهد.

طلاق توافقی در جنوب تهران

طلاق توافقی در جنوب تهران

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

در پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چقدر طول میکشد یا طلاق توافقی در جنوب تهران چقدر زمان می برد می‌توان گفت پس از اینکه زوجین در مورد مسائل مالی و غیر مالی به توافقات لازم رسیدند باید درخواست خود را به مراجع قانونی این امر ارائه دهند. مدت زمان طلاق توافقی با توجه به رویه حاکم در دادگاه‌های خانواده در شهرهای مختلف، تا حدودی متفاوت است و رویه یکسانی ندارد. در كل اما ميشود گفت که در صورتی که زوجین وکیل خانواده داشته باشند، مدت زمان طلاق توافقی معمولاً بین ۱۰ الی ۳۰ روز طول خواهد کشید. این زمان با توجه به اینکه هر شعبه دادگاه خانواده و در شهرهای مختلف کشور خط مشی خاص خود را دارد متفاوت خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه رجوع بعد از طلاق

مزایا و معایب طلاق توافقی در جنوب تهران

هر چیزی در این دنیا مزایا و معایب خاص خودش را دارد و این گونه نیست که بگوییم یک چیزی در این دنیا مطلقا مزیت است و هیچ بدی ندارد، یا که بگوییم کلا مضرات است و هیچ جنبه خوب و مثبتی ندارد. در مورد طلاق توافقی هم قصه به همین شکل است. به همین خاطر برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان درباره مزایا و معایب طلاق توافقی در جنوب تهران، برخی از آن ها را در زیر با هم می بینیم.

  • درگیر شدن کمتر خانواده ها
  • هزینه طلاق توافقی
  • احتمال صلح پس از جدایی
  • کاهش چالش های حقوقی طلاق توافقی
  • مراقبت از کودکان
  • برخورداری از توان چانه زنی
  • سرعت روند طلاق
  • شتاب‌زدگی در طلاق
  • تصمیم غیر منطقی
  • افزایش آمار طلاق
  • پشیمانی پس از طلاق توافقی
  • عدم آمادگی زوجین برای مرحله جدیدی از زندگی

وکیل طلاق توافقی در جنوب تهران

هدف از بیان این توضیحات و بیان موضوعاتی مثل مزایا و معایب طلاق توافقی در جنوب تهران، وکیل طلاق توافقی در جنوب تهران، طلاق توافقی چقدر طول می کشد و… تماما این بود که اطلاعات شما در این زمینه را افزایش داده شود تا در زمانی که خدای ناکرده نیاز به طلاق گرفتن پیدا کردید، بدانید باید چه کار کنید. در نهایت اما پیشنهاد کلی این است که پیش از انجام هرگونه اقدامی در زمان نیاز به وکیل حقوقی یا وکیل کیفری حتما تحقیق و مشورت های بسیار زیادی انجام دهید و حتما هم از افراد خبره در این حوزه مشورت بگیرید. در صورتی که برای کسب اطلاعات بیشتر و یا پیگیری پرونده خود نیاز به دریافت مشاوره از بهترین وکیل طلاق توافقی را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت دادجویان تماس حاصل نمایید و به صورت تلفنی از مشورت با بهترین وکیل تهران یعنی وکیل طلاق دادجویان بهره مند شوید. گروه وکلای دادجویان در راستای دریافت حق شما با تا اخرین لحظه همراه شماست.

1 دیدگاه در “طلاق توافقی در جنوب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *