مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

شرایط طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی

آیا می دانید که شرایط طلاق توافقی به چه شکلی است؟ آیا شرایط طلاق توافقی از طرف زن را می دانید؟، آیا از میزان هزینه طلاق توافقی اطلاع دارید؟. طلاق اصطلاحی قانونی و شرعی است که برای جدایی یک زن و شوهر که مزدوج شده اند به کار برده می شود. طلاق شیوه ها و شکل های مختلفی دارد که هر کدام از آن ها به دلیل خاصی صورت می گیرند. همچنین طلاق می تواند از طرف مرد، از طرف زن، یا از طرف هر دو و به اصطلاح توافقی باشد. راحت ترین و سریع ترین راه طلاق گرفتن همین راه طلاق توافقی است. برای این که بیشتر با این شیوه طلاق و چند و چون آن آشنا شوید، در ادامه بحث امروز یعنی بحث شرایط طلاق توافقی هم همراه بهترین وکیل تهران وکلای دادجویان بمانید.

شرایط طلاق توافقی چیست؟

در قدم اول بهتر است که پیش از به میان آمدن مسائلی مثل شرایط طلاق توافقی از طرف زن یا هزینه طلاق توافقی، تعریف کلی طلاق توافقی را کمی با هم مرور کنیم. به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجين به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند و هر توافقی که آنها در خصوص مهريه، نفقه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند در طلاق توافقی داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به شرطی که توافق در راستای مسائل مربوط به زوجیت مثل مهریه یا نفقه ، اجرت المثل و نفقه باشد فرض کنید زن و شوهر در آپارتمانی با هم شریک هستند نحوه توافق آنها در مورد استفاده یا فروش ملک مشترک ارتباطی به دادگاه خانواده ندارد .

کسب اطلاعات بیشتر: وکیل طلاق توافقی در شمال تهران

شرایط طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی

اگرچه که توافق مکتوب آنها بین ایشان در مورد اموال مشترک معتبر و در دادگاه دیگر قابلیت استناد دارد ولی در رای طلاق نوشته نمیشود لااقل رویه دادگاه های خانواده تهران اینگونه است. به عنوان مثال زوجین توافق مي کنند زوجه مهريه را در قبال طلاق ببخشد يا کل آن را دريافت کند و يا با شرايط توافق شده مهريه پرداخت شود و یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمتی دیگر پرداخت شود. بنابراین تمام موارد توافق در راي دادگاه منعکس خواهد شد و قابليت اجرا دارد. در صورتی که متاسفانه در شرف طلاق هستید، برای سرعت بخشیدن و به نتیجه رسیدن پرونده تان می توانید از وکیل طلاق توافقی دادجویان کمک بگیرید. در قسمت پایینی این بند یکسری از مراحل طلاق توافقی و مدارک لازم برای طلاق توافقی که هر دو از شرایط طلاق توافقی هستند را با هم نظاره می کنیم.

مدارک لازم برای اجرای شرایط طلاق توافقی:

 اصل شناسنامه.

 تصویر کارت ملی زوجین (زن و شوهر).

 اصل عقدنامه ازدواج.

 صورتجلسه توافقات زوجین که همزمان با مراجعه به وکیل طلاق توافقی دادجویان جهت اعطای وکالت طلاق توافقی این صورتجلسه تنظیم می شود.

 آزمایش عدم بارداری، در صورتیکه زوجه ادعای دوشیزگی نداشته باشد، و البته زمان ارائه این آزمایش عدم بارداری به رسیدگی کننده دادگاه خانواده به طلاق توافقی و گاهی به دفترخانه طلاق هم زمان با اجرای صیغه طلاق ارائه است و رویه واحدی در این خصوص وجود ندارد.

گواهی بکارت و دوشیزگی، در زمانیکه زوجه ادعا داشته باشد غیر مدخوله است. با تأیید پزشکی قانونی و صدور گواهی عدم نزدیکی یا بکارت یا دوشیزگی می تواند از اثرات و امتیاز آن در حکم طلاق توافقی بهره مند گردد.(مهم ترین امتیاز در این مورد حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق است.) يكسري از مراحل طلاق توافقی در بحث شرایط طلاق توافقی را هم در زیر مشاهده می کنیم.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی در دوران بارداری

1- ثبت نام در سامانه تصمیم طلاق برای اخذ نوبت مشاوره سامانه نوبت دهی طلاق.

2- مراجعه زوجین به مرکز مشاوره خانواده توسط خودشان یا توسط ارجاع دادگاه.

4- صدور گواهی عدم سازش توسط مرکز مشاوره خانواده.

5- ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی.

 6- توافق زوجین در ارتباط با مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و… .

7- تشکیل جلسه دادرسی.

8- حضور زوجین یا وکیل طلاق توافقی آن ها در جلسه رسیدگی دادگاه.

9- صورت جلسه توافقات زوجین توسط دادگاه.

10- معرفی زوجه به پزشکی قانونی برای دریافت گواهی عدم بارداری توسط دادگاه.

11- تحویل گواهی به دادگاه.

12- صدور رای طلاق توافقی(گواهی عدم سازش) توسط دادگاه.

 13- تحویل رای دادگاه به دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق طی حداکثر 3 ماه.

 14- اجرای صیغه طلاق توسط سردفتر و با حضور دو شاهد.

شرایط طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی از طرف زن

اما بيايد تا کمی در مورد شرایط طلاق توافقی از طرف زن صحبت کنیم. شرایط طلاق توافقی از طرف زن اين گونه است که، زن باید با استناد به دلایل و مسائلی مثل دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن، قاضی را راضی نماید که در شرایط سختی است و شوهر او صلاحیت همسر او بودن را ندارد و در صلاح زن نیست که با زندگی به همسر خود ادامه دهد. البته یک نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که اگر زوجه دارای حق طلاق یا وکالت طلاق که در زمان عقد توسط زوج به او داده شده است، باشد، زوجه دیگر نیاز به اثبات چیزی به دادگاه ندارد و به راحتی با کمک یک وکیل برای طلاق از طرف زن مجرب مثل وکیل طلاق توافقی دادجویان، می تواند کار شرایط طلاق توافقی خود را نهایی نماید. یکسری از مزایای کلی استفاده از وکیل طلاق توافقی را در زیر با هم می بینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: اجرت المثل در طلاق توافقی

 1.انجام کلیه مراحل و شرایط طلاق توافقی توسط وکیل طلاق توافقی که آشنا به تمام روند دادرسی است باعث می شود در کمترین مدت زمان ممکن کار انجام شود.

 2.نیاز به حضور هیچ یک از زوجین نمی باشد.

 3.تنظیم دادخواست طلاق توافقی که در حکم پی و بنیان مراحل و روند دادگاه می باشد در صورتی که ناقص تنظیم شود زمان رسیدگی را طولانی میکند و درصورتی هم که اشتباه تنظیم شده باشد و در توافقات که بعدا آثار حقوقی مهمی را به دنبال خواهد داشت با توجه و اشراف به قانون و آثار آن نباشد قطعا مشکلات بعدی را ایجاد خواهد کرد و برای جلوگیری حضور وکیل لازم و ضروری است.

 4.دیگر نیاز به حضور زوجین نیست و از تنش و اختلافاتی احتمالی  زوجین در ملاقاتی که باهم دارند جلوگیری می شود.

5.حضور وکیل طلاق توافقی از طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری می کند.

 7.هرچند حضور وکیل مستلزم هزینه طلاق توافقی و حق الوکاله می باشد ولی از هزینه های بی جهت شرایط طلاق توافقی پرهیز می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: بخشنامه جدید طلاق توافقی در سال 1401

هزینه طلاق توافقی

امید است مطالب بیان شده در طی بحث شرایط طلاق توافقی مثل شرایط طلاق توافقی از طرف زن، هزینه طلاق توافقی و… برای شما مفید و کاربری واقع شده باشند. اگر که خدای ناکرده درگیر طلاق توافقی یا هر شکل دیگری از طلاق هستید، به شما توصیه می شود که سری هم به سایت دادجویان بزنید. شما در صورت نیاز مي توانيد با گروه وکلای خانوده دادجویان که يكي از بهترین وکیل پایه یک دادگستری می باشند مشاوره بگیرید، و با پرداخت هزینه طلاق توافقی، پرونده حقوقی تان را فارغ از موضوعی که دارد به آن ها بسپارید تا به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن، با توجه به تجارب و مهارتی که دارند، پرونده تان را به نتیجه دلخواه شما برسانند.

1 دیدگاه در “شرایط طلاق توافقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *