مقالات, طلاق, مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، نفقه, وکیل دعاوی خانواده

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه به چه صورت است؟ بهترین روش اجاره گذاشتن مهریه چیست؟ مراحل اجرا گذاشتن مهریه چیست؟ برای گرفتن مهریه از کجا شروع کنیم؟ یکی از مسائلی که شمایی که متاسفانه در شرف طلاق و جدایی هستید باید با آن آشنایی داشته باشید، نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه است. طلاق زوجین از یکدیگر تنها جدایی مرد و زن از یکدیگر و به پایان رسیدن زندگی عاطفی آن ها نیست، بلکه جنبه ها و قسمت های مختلفی دارد که باید پیش، پس و در حین طلاق به آن ها توجه کرد.

یکی از این جنبه های طلاق و که مسئله بسیار مهمی هم هست، بحث مهریه است که از حقوقه زوجه در طلاق می باشد. در ادامه بحث نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه هم همراه دادجویان باشید تا بهتر و بیشتر در مورد مسائلی مثل بخشنامه جدید مهریه، مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه، بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه، نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه، بهترین وکیل در تهران و… بدانید.

بهترین روش اجرا گذاشتن مهریه

پیش از صحبت در مورد نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه و بخشنامه جدید مهریه، و درمورد مهریه زن باید گفت که، بر اساس قانون مدنی کشورمان ایران، همین که عقد ازدواج چه ازدواج موقت و چه ازدواج دائم، بین زن و مرد صورت بگیرد، حقوق و تکالیفی بر عهده زوح و زوجه قرار میگیرد. یکی از این تکالیفی که بر عهده زوج یا مرد قرار میگیرد هم، این است که موظف میشود که میزان مهریه ای که بین زن و مرد و خانواده هایشان توافق شده است را هر زمان که زن آن را خواست به طور تمام و کمال به او بپردازد. این دین در تمامی شرایط، چه در زمان حیات و حتی پس از خدای ناکرده فوت زوجه هم به گردن زوج خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر: تکلیف مهریه زن پس از فوت

اما استثنائاتی هم در مورد وجود دارد که ممکن است این شرایط را تغییر دهد و شما باید در کنار نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه و مطالبی مثل بخشنامه جدید مهریه، از آنها هم مطلع باشید. این شرایط یعنی این شرایط که مرد موظف است مهریه را تمام و کمال به زن پرداخت کند. به طور مثال ممکن است گاهی زن حقوق و مهریه خود را به طور رسمی به شوهرش ببخشد، و یا این که مثلا خدای ناکرده مرد یا زن فوت کنند.

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

در صورتی که زن آن را به طور رسمی به مرد ببخشد دیگر نیازی به پرداخته شدن ندارد، و در صورتی که بخشیده نشود، مهریه یک طلب و حق رسمی زن پیش از مرگ بوده، که مرد مکلف به پرداختن آن، به او بوده است. اما این حق یعنی مهریه زن پس از فوت او هم ساقط نمیشود، و درست به مانند تمامی حقوق مالی متوفی، به وراث یا وارث آن میرسد. در صورتی که به بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه به کمک مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه هستید، به شما توصیه می شود که از وکیل مهریه در تهران دادجویان کمک بگیرید.

برای اجرا گذاشتن مهریه از کجا شروع کنیم

در بحث نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه باید این را هم بدانید که مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه چه مدارکی هستند. حال که با مهریه و شرایط پرداخت آن توسط زوجه آشنا شدیم، نوبت به آن می رسد که بببینم مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه چه مدارکی می باشند و زوجه برای این که بتواند مهریه خود را به طور قانونی به اجرا بگذارد به چه مدارکی نیاز دارد. به طور کلی مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه در بحث نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه، مدارک زیاد و پیچیده ای نمی باشند، بلکه مدارک ساده و تقریبا دم دستی ای هستند. از مدارک لازم برای استفاده از بهترین روش اجرا گذاشتن مهریه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شناسنامه زوجه.
  • کارت ملی زوجه.
  • قباله ی نکاح یا همان سند ازدواج.

بهترین روش برای گرفتن مهریه

این که بخواهیم بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه را در بحث نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه مشخص کنیم، کار سختی است، زیرا شما پس از این که مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه را جمع آوری کردید، و به سراغ مراحل اجرا گذاشتن مهریه رفتید تا با طی کردن آن ها بتوانید مهریه خود را بگیرید، تنها یک راه در پیش ندارید، بلکه از ۲ راه مختلف می توانید مهریه خود را به اجرا بگذارید. زوجه یا می تواند برای گرفتن و مطالبه مهریه خود به اداره ثبت مراجعه کند، یا می تواند با آشنایی با نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه و با کمک وکیل مهریه در تهران دادجویان، برای گرفتن آن اقدام کند. برای آشنایی بهتر و بیشتر شما با بهترین روش اجرا گذاشتن مهریه، نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه را با هم میبینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه به کمک وکیل مهریه در تهران معتبری مثل وکیل خانواده دادجویان، این گونه است که زوجه با فراخواندن زوج و تحت نظر قاضی روند نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه را دنبال می کند و باید یکسری مراحل دادگاه که ممکن است از قبل هم با آن ها آشنایی داشته باشد را طی کند تا بررسی پرونده اش شروع شود و به نتیجه برسد. برخی از مراحل انجام کار نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه را در قسمت پایینی با هم میبینم.

۱-استخدام وکیل طلاقی کاربلد و خبره در حوزه امور خانواده و ازدواج و طلاق مثل وکیل طلاق دادجویان که البته کار اجباری ای نیست، اما کار را برای زوجه بسیار راحت تر، و شانس پیروزی پرونده اش را چندین برابر می کند.

۲- مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و پر کردن فرم های لازم مثل دادخواست.

 ۲- بهتر است که در این زمان برای جلوگیری از نقل و انتقال اموال و دارایی ها توسط زوج، وکیل خانواده زوجه یا در صورت نبود وکیل، خود زوجه اقدام به درخواست صدور قرار تامین و توقف اموال، و یا در صورت لزوم جلب یا ممنوع الخروجی زوج کنند.

 ۳- صادر شدن ابلاغیه برای زوج و زوجه با ذکر زمان و مکان برگزاری جلسه دادگاه.

 ۴- برگزاری جلسات دادگاه و بررسی مدارک از جانب قاضی و مطرح کردن پرسش های لازم.

 ۵- بررسی نهایی پرونده و صدور حکم پرداخت مهریه، و به مزایده گذاشتن، یا تغییرمالکیت اموال و دارایی های زوج به اندازه ارزش مهریه به زوجه.

کسب اطلاعات بیشتر: آیا مهریه زندان دارد؟

مراحل اجرا گذاشتن مهریه

در مقاله نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه سعی شده بود که با بیان مطالبی مثل بخشنامه جدید مهریه، مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه، بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه، نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه، وکیل مهریه در تهران و…، به اطلاعات حقوقی شما عزیزان کمی افزوده شود، که امید است این مقاله در این امر موفق بوده باشد. اگر که کار حقوقی، کیفری، تجاری و معاملاتی، و درکل هر کاری در زمینه مسائل حقوقی و قانونی دارید، به شما پیشنهاد میشود که به سایت گروه دادجویان که یک گروه حقوقی معتبر در تهران هستند سر بزنید و با اشتراک گذاشتن جزئیات پرونده تان با وکلای حرفه ای دادجویان یعنی گروه وکیل خانواده، و استخدام یکی از وکیل مهریه در تهران های دادجویان، در مسیر پیروز شدن در پرونده تان قدم بردارید.

2 دیدگاه در “نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *