مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

طلاق توافقی در غرب تهران

طلاق توافقی در غرب تهران

یکی از اشکال مختلف طلاق که بسیار هم سریع می باشد، طلاق توافقی در غرب تهران است. با بهترین وکیل طلاق در غرب تهران همراه باشید. تهران شهر بسیار بزرگی است و یکی از پر جمعیت ترین کلانشهر های خاورمیانه است. به همین دلیل وسعت و بزرگی، تهران به 4 منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم می شود که در هر کدام از آن ها جمعیت قابل توجهی از مردم ساکن هستند.

اما یکی از مهم ترین مناطق تهران که جمعیت قابل توجهی از افراد را درون خود جای داده است و نسبت به سایر مناطق تهران جدید تر می باشد، غرب تهران است. در صورتی که شما ساکن غرب تهران هستید و متاسفانه در شرف طلاق و جدایی هستید، ادامه مقاله طلاق توافقی در غرب تهران وبسایت دادجویان را از دست ندهید تا با موضوعاتی مثل شرایط طلاق توافقی در غرب تهران، وکیل طلاق توافقی در غرب تهران و… بیشتر آشنا شوید.

طلاق توافقی در غرب تهران

بیاید که پیش از این که ببینیم طلاق توافقی درتهران چیست، کمی با تعریف خود طلاق آشنا شویم. طلاق از نظر لغوی به معنای رها کردن و آزاد کردن است اما از نظر حقوقی به معنای انحلال ازدواج دائم با شرایط خاص از جانب مرد یا زن و یا نماینده قانونی یکی از آن ها است از این‌رو این نوع جدایی تنها مخصوص ازدواج دائم است، به گونه‌ای که انحلال ازدواج موقت از طریق بخشش مدت باقیمانده ازدواج از سوی مرد یا به پایان رسیدن مدت تعیین شده ازدواج، صورت می‌گیرد.

از آن جایی که در برخی موارد به دلایل مختلفی ادامه زندگی زن و مرد با یکدیگر غیر ممکن می‌شود و اگر راه حلی برای پایان دادن به رابطه یک زوج وجود نداشته باشد، مشکلات بیشتری رخ می‌دهد، اسلام نیز با طلاق به عنوان راهی برای جدایی زن و شوهر موافقت کرده است. البته از نظر اسلام باید تا جایی که امکان دارد از راه حل‌های دیگری برای رفع اختلافات بین زوجین استفاده کرد و این راهکار را به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفت.

در حالی که این روزها برخلاف گذشته دید زوجین به این مقوله متفاوت است به گونه ای که اکثر زن و شوهرها به جدایی به دید اولین اولویت و تنها راهکار برای پایان دادن به اختلافاتی که با یکدیگر دارند، نگاه می‌کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی از طرف زن

وکیل طلاق توافقی در غرب تهران

وکیل طلاق توافقی در غرب تهران

اما نوبتی هم که باشد نوبت آن است که در مورد خود طلاق توافقی در غرب تهران صحبت کنیم. طلاق توافقی، یکی از اقسام طلاق بوده که در آن، زوجینی که قصد جدا شدن از یکدیگر را داشته، ابتدا بر سر مسائل مالی هم چون مهریه در طلاق توافقی، نفقه، اجرت امثل و اموال مشترک و مسایل غیر مالی همچون حضانت فرزندان بعد از طلاق، توافق نموده و سپس به دادگاه مراجعه می نمایند. دادگاه نیز با احترام به این توافق، چنانچه توافق بر خلاف مقررات آمره کشور نباشد، رای بر طلاق توافقی صادر نموده که این رای، گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود. با بهترین وکیل پایه یک دادگستری همراه باشید.

ساده ترین و کم دردسر ترین نوع طلاق، طلاق توافقی در است که این روزها به دلیل رسیدگی و صدور رای در کوتاه ترین زمان ممکن، تبدیل به طلاقی رایج شده است. علاوه بر این، طی کردن مراحل و شرایط طلاق توافقی در غرب تهران بدون نزاع و درگیری طرفین انجام شده واحتمال بروز اختلافات در آینده را به حداقل می رساند. برخلاف آنچه که عموم مردم تصور می کنند در طلاق توافقی حتما لازم نیست زن مهریه خود را ببخشد و از حق و حقوق قانونی خود چشم پوشی کند، بلکه هر توافقی که بین زوجین صورت گرفته باشد معتبر است.

در طلاق توافقی، سازش و توافقی که میان زوجین انجام می گیرد، ممکن است در دفتر اسناد رسمی و به موجب یک سند رسمی صورت گرفته، ممکن است با تنظیم یک سند عادی میان خود زوجین و تایید بعدی آن در جلسه رسیدگی محقق شده یا اینکه ممکن است زوجین در جلسه دادگاه رسیدگی به طلاق توافقی، توافق نموده و توافقات آن ها در صورت جلسه دادگاه قید گردد. در صورتی که متاسفانه در شرف طلاق هستید، به شما توصیه می شود که برای انجام کار های طلاق خود از یک وکیل طلاق توافقی در غرب تهران مجرب، مثل وکلای حرفه ای گروه دادجویان استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی چند جلسه دادگاه دارد؟

شرایط طلاق توافقی در غرب تهران

هر چیزی و انجام هر کاری شرایط و قواعد خاص خود را دارد و طلاق توافقی هم از این قاعده مستثنی نیست. از همین رو در این بخش و در قسمت پایینی، به یکسری از نکات مهم و شرایط طلاق توافقی در غرب تهران اشاره هایی شده است.

1- این که مهریه یا قسمتی از آن پرداخت گردد و یا کاملا بخشیده شود باید از قبل توافق گردد و در توافق نامه ذکر شود. توافق بر سر نحوه پرداخت مهریه از شروط طلاق توافقی است و اگر ابهامی در آن وجود داشته باشد، طلاق از طرف دادگاه رد می‌شود.

2- هزینه های اجباری طلاق توافقی در غرب تهران شامل سه قسم می باشد. هزینه دادخواست، هزینه مشاوره، هزینه محضر. هر کدام از این موارد نسبت به شهرستان محل اقامت متفاوت می باشد.

3- اگر پس از صدور رای دادگاه، مرد از جاری شدن طلاق توافقی در غرب تهران پشیمان گردد، طلاق توافقی انجام نمی گیرد. چنانچه خانم پشیمان گردد، مرد می تواند با مراجعه به دفترخانه، طلاق را ثبت نماید. اما خانم حق دارد ظرف سه روز آنچه که بخشیده است اعم از مهریه یا نفقه ی معوقه یا حضانت فرزندان یا…را پس بگیرد.

4- در صورت باکره بودن خانم، امکان پاک نمودن صفحه اول شناسنامه وی وجود دارد. این کار با رای دادگاه و مراجعه به اداره ثبت احوال انجام می‌گیرد.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی در دوران بارداری

وکیل طلاق توافقی در غرب تهران

وکیل طلاق توافقی در غرب تهران

5- گواهی عدم امکان سازش بعد از صدور تنها تا سه ماه اعتبار داشته و پس از آن زوجین دوباره باید برای دریافت آن اقدام کنند.

6- در صورتی که خانم باکره باشد، نیازی به اقرار خانم به عدم بارداری و همچنین نیازی به ارائه گواهی عدم بارداری نیست.

7- در مواردی نظیر حضانت فرزندان اگر توافق صورت نگیرد، دادگاه طی قوانین و قواعد موجود تعیین تکلیف می‌کند. پیشنهاد می گردد که از قبل توافقات لازم صورت گیرد. اگر ابهامی در دادگاه از سوی هر یک از زوجین ایجاد شود مراحل به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

8- در طلاق توافقی در غرب تهران هم زوج و هم زوجه باید در جلسات مشاوره حضور یابند. مگر اینکه زوجه از زوج وکالت در طلاق داشته و در قسمت حدود اختیارات اذن در مشاوره داشته باشد.

9- در طلاق توافقی با حق طلاق (وکالت در طلاق) داشتن وکیل طلاق توافقی در غرب تهران حرفه ای مثل وکلای خانواده دادجویان، برای خانم الزامی می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: حق الوکاله در طلاق توافقی چقدر است؟

وکیل طلاق توافقی در غرب تهران

امید است مباحث عنوان شده در طی بحث وکیل طلاق توافقی در غرب تهران برای شما مفید بوده باشند. زوجینی که در غرب تهران ساکن هستند زمانی که مشکلات خانوادگی برایشان پیش می آید و توافق به جدا شدن می کنند، معمولا در این مواقع به ‌دنبال یافتن بهترین وکیل طلاق توافقی در غرب تهران خواهند بود. وکیل طلاق توافقی که در تعیین امور مربوط به پرونده های خانواده و پرونده های مشابه تجربه کافی داشته باشد.

گروه حقوقی دادجویان با حضور وکلای حرفه ای در امر مشاوره حقوقی و وکالت امور خانوادگی یکی از بهترین وکیل ها در تهران میباشند. گروه حقوقی دادجویان با داشتن چندین سال سابقه موفقیت آمیز در امور وکالت و دعاوی خانوادگی، تاکنون با ارائه خدمات مشاوره حقوقی به تمامی عزیزانی که به دنبال بهترین وکیل طلاق توافقی در غرب تهران میباشند توانسته، جزء بهترین وکیل تهران باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *