وکیل دعاوی خانواده, طلاق, طلاق توافقی, مقالات

حق الوکاله طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

حق الوکاله طلاق توافقی چقدر است؟ وکیل برای پرونده طلاق توافقی چقدر هزیه دریافت می کند؟ طلاق یکی از پدیده های اجتماعی است که متاسفانه میزان آن در سالیان اخیر بسیار افزایش یافته است. طلاق یک کار حقوقی محسوب می شود و باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود. به همین دلیل برای انجام آن، افراد نیاز به یکسری اطلاعات و مهارت های حقوقی دارند تا آن را به نتیجه دلخواهشان برسانند. از همین رو بسیاری از افراد برای انجام طلاق توافقی به سراغ و چکیل می روند. اگر که متاسفانه در شرف طلاق هستید، بهتر است که اطلاعات تان را راجع به طلاق تکمیل کنید، یکی از مسائل طلاق هم که بد نیست با آن آشنایی داشته باشید، حق الوکاله طلاق توافقی است. با بهترین وکیل تهران یعنی گروه وکلای دادجویان همراه باشید.

حق الوکاله طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

پیش از این که به سراغ مسائل پیچیده تری مثل دستمزد وکیل برای طلاق توافقی یا این که حق الوکاله طلاق چقدر است، برویم بهتر است که ببینیم تعریف حق الوکاله طلاق توافقی چیست. همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد، طلاق یک فعالیت حقوقی و قانونی است و باید از طریق مراجع قانونی و قضائی برای انجام آن اقدام شود. خود طلاق به چندین نوع مختلف تقسیم می شود و می تواند از طرف مرد، از طرف زن یا به صورت توافقی و از طرف هر دو مطرح شود. در صورتی که طلاق از طرف هر دو باشد به آن طلاق توافقی می گویند، به نتیجه رساندن طلاق توافقی به این دلیل که فرم دادخواست طلاق توافقی از طرف هر دو طرف می باشد، و دو طرف بر سر بسیاری از مسائل توافق دارند، کمی راحت تر از سایر شیوه های طلاق می باشد. اما این سادگی به این معنا نیست که خیلی راحت کار انجام می شود و شما دیگر محتاج به طی کردن مراحل طلاق توافقی و گذاشتن وقت برای رفت و آمد به دادگاه و مراجع قانونی نیستید.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

 برای انجام طلاق چه طلاق توافقی و چه سایر طلاق ها هم شما دو راه پیش رو دارید، یا می توانید خودتان که دانش کاملی درباره مسائل حقوقی، ظرافت های فعالیت های حقوقی و بروکراسی دادگاه ندارید، اقدام کنید، یا می توانید از یک وکیل کمک بگیرید و کارتان را به کمک او انجام دهید. در صورتی که خودتان برای طلاق توافقی اقدام کنید، مجبور خواهید بود که زمان بسیار زیادی را برای به نتیجه رساندن آن بگذارید و روز های زیادی دست از کار بکشید و به دادگاه و مراجع قانونی بروید. همچنین با توجه به این که دانش شما در مسائل حقوقی و شیوه انجام کار های حقوقی کم می باشد، ممکن است کار ها را اشتباه انجام داده و روند کار را طولانی کنید. طبیعتا وکیل متخصص اطلاعات کامل تری در مورد بخشنامه های جدید طلاق توافقی در سال جدید دارد.

راه دیگری هم هست و آن هم این که با پرداخت دستمزد وکیل برای طلاق توافقی و حق الوکاله طلاق، از یک وکیل کمک بگیرید، او به روند انجام کار ها سرعت می بخشد و از آنجایی که طلاق توافقی است، خودش به تنهایی در جلسات دادگاه و مراجع قانونی حضور پیدا می کند. در تعریف حق الوکاله طلاق هم باید گفت که، حق الوکاله طلاق توافقی در اصل همان دستمزد وکیل برای طلاق توافقی می باشد و به پولی گفته می شود که وکیلی که شما آن را استخدام کرده اید به جهت پیشبرد کار های اداری و قضائی دادگاه و به جهت دفاع از شما می گیرد.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه طلاق توافقی در سال جدید 1401

حق الوکاله طلاق توافقی چقدر است؟

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

در مورد این که حق الوکاله طلاق توافقی چقدر است، باید گفت که، به این علت که وکالت در دید قانون شغلی آزاد در نظر گرفته شده است، میزان و اندازه دقیقی ندارد و این گونه نیست که بگوییم حق الوکلاله طلاق توافقی ای که همه ی وکلا در تمامی شهر ها و سراسر ایران آن را اخذ می کنند، این مقدار می باشد. البته یک بحثی وجود دارد به اسم عرف که معمولا طبق آن میزان حق الوکاله طلاق مشخص می شود، اما باید درباره آن هم گفت که این هم باز بسته به شهر های مختلف متفاوت است.

فارغ از این موضوع هم بحث دیگری که درباره میزان حق الوکاله طلاق توافقی وجود دارد این است که فاکتور های دیگری هم در مورد حق الوکاله وکیل وجود دارند. برای مثال میزان پیچیدگی پرونده شما و شرایطی که دارد و نتیجه ای که شما انتطار دارید در انتهای کار و پس از طی شدن مراحل دادگاه، آن را در رای قاضی ببینید هم، از مسائل دیگری است که بر روی میزان دستمزد وکیل برای طلاق توافقی تاثیر گذار است. در صورتی که سوالاتی در زمینه نحوه گرفتن حضانت فرزند با طلاق توافقی دارید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

به طور کلی همانگونه که پیش تر هم در باره آن صحبت شد این موضوع که حق الوکاله طلاق توافقی چقدر است به فاکتور ها و مسائل مختلفی مثل عرف یا پیچیدگی های پرونده بستگی دارد، اما موضوعی که درباره آن می شود گفت تقریبا ثابت است، این بحث می باشد که وقتی که شما به وکیل طلاق توافقی مراجعه می کنید و پرونده تان را به اون نشان می دهید، و او را در جریان جزئیات و نتیجه دلخواه تان قرار می دهید، او با شما قراری می گذارد، و با هم قراردادی امضا می کنید به این شکل که مثلا یک مقدار یا یک درصد مشخصی از کل هزینه حق الوکاله را پیش از شروع کار ها و در زمان بستن قرارداد از شما می گیرد و یک مقدار و درصد مشخصی را پس از آن که نتیجه مشخص شد و رای قاضی صادر شد.

دستمزد وکیل برای طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

در نهایت اما باز هم باید گفت که نمیشود میزان مشخصی را برای پاسخ به این سوال که حق الوکاله طلاق توافقی چقدر است یا دستمزد وکیل برای توافقی چه میزانی می باشد، بیان کرد. زیرا علاوه بر مسائل مطرح شده، خود وکیل خانواده با توجه به میزان تجربه و درصد پرونده های پیروز شده ای که دارد، ممکن است قیمت خاصی را بر روی کار خود بگذارد که با قیمت سایر وکلا کاملا متفاوت باشد. از همین رو به جهت این که از مسائلی مثل دستمزد وکیل برای طلاق توافقی، این سوال که حق الوکاله طلاق توافقی چقدر است و در کل هر مسئله ای در ارتباط با حق الوکاله طلاق توافقی مطلع شوید، توصیه میشود که به سایت دادجویان مراجعه کنید.

گروه دادجویان یکی از گروه های حقوقی معتبر در شهر تهران می باشند که دارای سابقه ای درخشان و تعداد پرونده های پیروز شده بسیاری در تمامی موضوعات از جرائم مالی، کیفری، حقوقی و غیره گرفته تا طلاق توافقی هستند. از همین رو به شما پیشنهاد می گردد که قبل از انجام کار حقوقی مد نظرتان، حتما با شماره های درج شده در سایت دادجویان تماس بگیرید تا هم به سوالات حقوقیتان مثل حق الوکاله طلاق توافقی پاسخ داده شود، و هم مشاوره تخصصی ای درباره پرونده تان از متخصصین حقوقی دادجویان بگیرید، و در آخر هم یکی از وکلای مجرب دادجویان را برای به ثمر رسیدن پرونده تان استخدام کنید.

1 دیدگاه در “حق الوکاله طلاق توافقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *