مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

طلاق فوری در تهران

طلاق فوری در تهران

اگر که به دنبال طلاق فوری در تهران هستید، ادامه بحث امروز را از دست ندهید. دنیای مسائل قضائی یک دنیای بسیار وسیع و بزرگ است و موضوعات و مشکلات مختلفی را در دل خود جای داده است. یکی از این مشکلات مختلف و پر تکرار که در عین حال از قدیمی ترین مسائل حقوقی و مشکلات قانونی بشر هم هست، بحث طلاق است. قدمت طلاق به عمر بشر بر می گردد زیرا همواره در تاریخ افرادی بوده اند که از همسر خود جدا شده اند. طلاق خود انواع و اقسام مختلفی دارد که به نتیجه هر کدام از آن ها مدت زمان معینی را طول می کشد، یکی از این سریع ترین شیوه های طلاق اما، شیوه طلاق فوری در تهران است. برای این که بیشتر در مورد این موضوع و مباحثی مثل قانون طلاق در ایران، مراحل ثبت طلاق در دفترخانه، بهترین وکیل طلاق فوری در تهران و… بدانید، در ادامه بحث طلاق فوری در تهران هم همراه بهترین وکیل تهران دادجویان بمانید.

قانون طلاق در ایران

اما بهتر است پیش از این که به سراغ طلاق فوری در تهران یا موضوعاتی مثل مراحل ثبت طلاق در تهران برویم، بهتر است که قانون طلاق در ایران را کمی مرور کنیم. قانون طلاق در ایران به اين شکل است که در ماده ۱۱۳۳ که تاکید میکند: «مرد می‌تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد». در ایران طلاق به اراده و خواست مرد صورت می‌گیرد و زن نیز در موارد خاصی میتواند از دادگاه درخواست طلاق کند، در ایران قانون طلاق از فقه امامیه برگرفته شده است و نخستین قانون مدون و منسجم در زمینه طلاق در سال ۱۳۱۳ به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی از طرف زن

بهترین وکیل طلاق فوری در تهران

بهترین وکیل طلاق فوری در تهران

 تصویب قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۴۶ نخستین گام قانون گذار در محدود کردن اختیارات مرد در طلاق فوری در تهران به شمار می ‌رود. زیرا تا آن زمان مطابق با قانون طلاق در ایران،‌ حق طلاق در اختیار مرد بوده و هرگاه اراده میکرد ميتوانست زن را بدون رضایت او طلاق بدهد. اما بر اساس قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۴۶ به دادگاه‌ها اختیار داده شد که فقط در مواردی خاص به درخواست زن و شوهر یا توافق آنها گواهی عدم امکان سازش صادر کند. بر اساس این قانون، طلاق هریک از زوجین باید مبتنی بر علل موجه میبود. با تصویب قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۵۳، اختیار مطلق و نامحدود مرد بر دادن طلاق برداشته شد و هر یک از زوجین که متقاضی طلاق بودند با مراجعه به دادگاه دادخواست طلاق خود را مستند به یکی از موارد ذکر شده در قانون طلاق مطرح می‌ساختند. برای به بهترین شکل ثمر رسیدن طلاق تان، توصیه می شود که حتما از بهترین وکیل طلاق فوری در تهران، یعنی وکلای خانواده دادجویان کمک بگیرید.

طلاق فوری در تهران

اما نوبتی هم که باشد، نوبت آن است که در مورد طلاق فوری در تهران صحبت کنیم. در آغاز زندگی مشترک، هم زوجین و هم خانواده آن‌ها این تصور را دارند که زندگی مشترک آن‌ها یا فرزندشان، پایان بسیار خوشی خواهد داشت و سال‌ها به خوبی و خوشی در این زندگی ادامه پیدا خواهد کرد. اما بعد از چند ماه یا چند سال، به مرور اختلافات و مشکلات در زندگی مشترک خود را نمایان ساخته، هرچند این اختلافات و مشکلات در زندگی مشترک امری طبیعی و گریز‌ناپذیر خواهد بود. با بروز این مشکلات، یا زوجین استقامت و توان مدیریت کردن آن را دارند و مشکلات را تا حدودی رفع مینمایند، یا این که متاسفانه این اختلافات عنان زندگی را از دست آن‌ها خارج کرده و راهی برای ادامه زندگی باقی نخواهد گذاشت و در این شرایط است که دیگر راهی به جز طلاق برای زن و شوهر باقی نمی‌ماند. در اختلافات خانوادگی، طلاق همیشه به عنوان آخرین راهکار حل معضلات محسوب می‌شود.

اما در پاسخ به این پرسش که طلاق فوری در تهران یا همان طلاق چیست، باید گفت كه واژه طلاق کلمه ای عربی است و به معنای گشودن گره و رها کردن است و در فقه بعنوان از بین بردن ازدواج با لفظ مخصوص می باشد. طلاق امروزه بعنوان یک ابزار برای خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد شناخته می شود و یکی از مرسوم ترین دعاوی ای است که در دادگاه ها مطرح می شود. در قانون مدنی، موادی به این موضوع اختصاص داده شده است و بر اساس این قانون، ما چند نوع طلاق داریم. انواع و اقسام طلاق، عبارتند از: طلاق بائن، طلاق رجعی.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

اما در اصل تعریف طلاق فوری در تهران، همان طلاق توافقی است. در مورد طلاق توافقی باید گفت که در طلاق توافقی زوجین بر سر حقوق و حقوق و مال و اموال (مهریه، جهیزیه، شیر بها و…) با هم به توافق می رسند و در زمان کمتری بدون دردسر البته پس از طی مراحل قانونی از یکدیگر جدا می شوند. برخی بر این باورند که طلاق توافقی نیازی به وکیل ندارد، در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است زیرا تمامی مسایلی که زوجین بر سر آن بر توافق رسیده اند بهتر است توسط یه وکیل بازبینی شود و همچنین این نوع طلاق نیازمند طی یک مرحله قانونی می باشد که ممکن است زوجین به دلیل مشغله کاری قادر به انجام این مراحل نباشند، از این رو بهتر است که بهترين وکیل طلاق توافقی در تهران تماس حاصل فرمایید.

بهترین وکیل طلاق فوری در تهران

بهترین وکیل طلاق فوری در تهران

مراحل ثبت طلاق در دفترخانه

اما در بحث طلاق فوری در تهران یکی از راه‌های گرفتن طلاق، مراجعه به دفتر ثبت ازدواج و طلاق است. مراحل ثبت طلاق در دفتر خانه به این شکل است که بعد از صادر شدن گواهی عدم امکان سازش باید به دفتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که اعتبار این گواهی تا 3 ماه است و باید زوجین ظرف مدت 3 ماه، مدارک لازم را آماده کرده و به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه نمایند.

 اگر مراجعه بعد از گذشت 3 ماه باشد، گواهی مذکور و مجموع توافقات صورت گرفته، اعتباری ندارد. همچنین خوب است بدانید که بعد از صدور گواهی عدم امکان سازش، امکان به هم زدن یک طرفه طلاق فوری در تهران وجود ندارد و این توافق تنها به شکل دو سویه امکان منحل شدن دارد.

بعد از صدور گواهی عدم صلح و سازش، باکره بودن زن بررسی می ‌شود و پزشکی قانونی سلامت بکارت زن را تائید می‌کند. در صورتی که زوجه باکره باشد و طلاق بگیرد، نصف مهریه به او تعلق می‌گیرد و در شرایطی که باکره نباشد، می‌تواند تمامی مهریه خود را مطالبه کند. اما در طلاق فوری در تهران یا همان طلاق توافقی معمولاً زن تمام یا بخشی از مهریه خود را به مرد می‌بخشد و در عوض مرد با حق طلاقی که دارد، برای جدایی رضایت می‌دهد. سپس باید به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کنند و خواستار اجرای طلاق باشند تا با حکم دادگاه صیغه طلاق جاری شده و همه چیز به پایان برسد.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط طلاق توافقی چیست؟

بهترین وکیل طلاق فوری در تهران

در طول مقاله طلاق فوری در تهران مطالبی مثل قانون طلاق در ایران، طلاق توافقی در تهران، مراحل ثبت طلاق در دفترخانه، بهترین وکیل طلاق فوری در تهران و… بیان شدند که امید است برای شما کاربردی واقع شده باشند. در هر امری از جمله حوزه وکالت، بحث دقت، سرعت و نیز حصول نتیجه مطلوب یکی از ارکان اصلی انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری است. تهران شهری با ۲۰ میلیون نفر جمعیت فعال، عمده پرونده های قضایی کشور از جمله دعاوی خانواده و نیز طلاق فوری در تهران را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، دادگاه ها، دادسراها، شوراهای حل اختلاف و سایر مراجع قضایی با شلوغی پرونده مواجه هستند. بهترین وکیل طلاق فوری در تهران، وکیلی است که به امور طلاق فوری در تهران از ابتدا یعنی گرفتن نامه مشاوره بهزیستی و نیز ثبت دادخواست، فرایند داوری و … تسلط داشته باشد.

2 دیدگاه در “طلاق فوری در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *