مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, وکیل دعاوی خانواده

طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی از طرف زن

  یکی از شیوه های مختلف طلاق از طرف زن، طلاق غیابی از طرف زن می باشد. در زندگی زناشویی ممکن است مسائل و مشکلات مختلفی به وجود بیاورند که ادامه زندگی مشترک را برای زن و مرد سخت و زجر آور کنند. در صورتی که این اتفاق بیفتد معمولا زوجین به فکر جدایی و طلاق میفتند. در 90 درصد اوقات درخواست طلاق از طرفی که مشکلات را بیشتر احساس می کند مطرح می شود.

برای نمونه در صورتی که این مشکلات بیشتر بر روی زن تاثیر بگذارند او در خواست می دهد و یا اگر در زندگی زناشویی مرد بیشتر اذیت شود او درخواست طلاق می دهد. البته گاها هم زوجین برای این که کارشان سریع تر و بهتر به نتیجه برسد از طلاق توافقی استفاده می کنند و هر دو مشترکا درخواست طلاق می دهند.

اما همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره شد، یکی از طرف هایی که درخواست طلاق را ممکن است ارائه دهد زن است، و یکی از شیوه های طلاق از طرف زن هم طلاق غیابی از طرف زن می باشد. برای این که بیشتر در مورد طلاق غیابی موضوعاتی مثل روش های طلاق غیابی از طرف زن، شرایط طلاق غیابی از طرف زن و… اطلاعات کسب نمایید، در ادامه بحث هم همراه دادجویان بمانید. همراه با بهترین وکیل طلاق توافقی در خدمت شما هستیم.

روش های طلاق غیابی از طرف زن

اما قبل از این که در مورد شرایط طلاق غیابی از طرف زن یا همان روش های طلاق غیابی از طرف زن آشنا شویم، بهتر است که ببینیم تعریف کلی طلاق به چه شکلی است. طلاق در لغت به معنی ترک کردن، رهایی و آزاد کردن است. در واقع با طلاق، زن و مرد یکدیگر را ترک و رها می‌سازند. طلاق در حقوق به معنای انحلالِ عقدِ دائمِ نکاح، با رعایت تشریفات ویژه است. برای جدایی و اتمام زندگی مشترک قانون طلاق را پیش بینی نموده است.

کسب اطلاعات بیشتر: در چه مواردی زن حق طلاق دارد؟

طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی از طرف زن

اما پیش از اشاره به این که طلاق غیابی از طرف زن چقدر طول می کشد، بهتر است با تعریف خود طلاق غیابی هم آشنا باشیم. در تعریف طلاق غیابی باید بگوییم که اگر دادخواستی علیه شخصی داده شود و خوانده یعنی کسی که علیه او خواسته مطرح شده، ابلاغیه وقت رسیدگی دادگاه را به شخصه تحویل نگیرد و به تعبیر حقوقی، طبق ماده 68 قانون آیین دادرسی مدنی به او ابلاغ نشده باشد و یا این‌که در جلسات دادگاه حاضر نشود و لایحه‌ نیز تقدیم دادگاه نکند، در صورت محکوم شدن، رای صادره غیابی خواهد بود. طلاق غیابی نیز در صورتی است که زوج یا زوجه در هیچ یک از مراحل دادرسی دادگاه حضور نیابند و لایحه نیز ارسال نکرده باشند، دادگاه خانواده پس از بررسی دادخواست طلاق، اعم از این‌که از طرف زوج باشد یا زوجه، در صورت احراز شرایط و دلایل قانونی، حکم را صادر خواهد کرد.

در مورد طلاق غیابی از طرف بانوان هم باید گفت که این نوع طلاق به این معنا است که در صورتی که زن در دادگاه تقاضای طلاق داده باشد و مرد یا وکیل پایه یک دادگستری او در دادگاه حاضر نبوده و به طور کتبی از خود دفاع نکرده باشند و اخطاریه دادگاه ابلاغ واقعی نشده باشد، حکم طلاقی که علیه مرد صادر می شود، حکم طلاق غیابی است که برای استعلام آن می تواند به سامانه استعلام طلاق غیابی با کد ملی مراجعه نماید. حکم طلاق غیابی از سوی زن ، طرف مدت بیست روز از سوی مرد قابل واخواهی می باشد. در صورتی که خدایی ناکرده در شرف طلاق غیابی یا هر شکل دیگری از طلاق بودید، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت معتبر دادجویان بزنید و با پرداخت هزینه طلاق غیابی از طرف زن با وکیل، از وکلای حرفه ای دادجویان برای پیروزی در پرونده تان کمک بگیرید.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق فوری در تهران

شرایط طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی هم درست به مانند همه کار ها و فعالیت های حقوقی و طلاق های مختلف، شرایط مورد نیاز خاصی دارد که باید پیش از اقدام به طلاق با آن ها آشنا باشید. برخی از مهم ترین شرایط طلاق غیابی از طرف زن را در زیر با هم دیگر مشاهده می کنیم.

زوج (شوهر) غایب مفقودالاثر باشد: اگر مردی غایب مفقودالاثر باشد یعنی از غیبت او مدت زیادی گذشته و از او به هیچ وجه خبری نباشد، همسر او میتواند تقاضای طلاق کند دادگاه نیز با جمع شرایط زیر حکم طلاق زن را صادر میکند.

۴ سال تمام غایب مفقودالاثر باشد.

 در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار سه بار به فاصله یک ماه نشر آگهی شود. در این آگهی دادگاه اشخاصی را که ممکن است از غایب خبری داشته باشند دعوت می کند که اگر خبری دارند به دادگاه اطلاع دهند.

یک سال از تاریخ اولین آگهی بگذرد.

زن به سبب زندگی مشترک با آن مرد در عسر و حرج (سختی و مشقت نامتعارف) باشد: به این معنا که ادامه و تداوم زندگی مشترک برای زن به دلیل فساد اخلاقی شوهر، اعتیاد، الکلی بودن و سوء رفتار او و… همراه با سختی باشد، طوری که قابل تحمل نباشد. زن به حکم دادگاه طلاق داده میشود.

 عجز شوهر از پرداخت نفقه: چنانچه شوهر به مدت ۶ ماه از پرداخت نفقه همسر خود امتناع کند دادگاه او را ملزم به پرداخت نفقه می کند اما چنانچه باز هم نفقه را نپردازد به دلیل ناتوانی و اعسار از پرداخت نفقه، دادگاه به درخواست زن، او را مطلقه می‌سازد. در تمام موارد گفته شده چنانچه زن درخواست طلاق بدهد و مرد نیز هیچگونه دفاعی نداشته باشد و در جلسات دادگاه حضور نیابد دادگاه حکم طلاق غیابی صادر می نماید. لازم به ذکر است که در صورت اثبات سایر شرایط دیگری که ادامه زندگی را برای زن غیر قابل تحمل نموده باشد در اینصورت دادگاه حکم به طلاق صادر میکند.

طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی از طرف زن چند ماه طول میکشد

اگر شما شرایط طلاق غیابی از طرف زن یا همان روش های طلاق غیابی از طرف زن را را به خوبی تهیه کرده باشید، در پاسخ به سوال طلاق غیابی از طرف زن چقدر طول میکشد میتوان گفت که با توجه به نوع پرونده و دلیلی که شما برای طلاق به دادگاه ارائه می دهید مدت زمان دریافت حکم طلاق غیابی متفاوت می باشد. اما به صورت متوسط حدود ۱ تا ۲ ماه پرونده های طلاق غیابی طول خواهد کشید. البته موضوع مهم دیگری که وجود دارد وجود یک وکیل با تبحر بالا مثل وکلای حرفه ای دادجویان در کنار شما می باشد. زمان طلاق غیابی به قاضی پرونده نیز بستگی دارد که البته شما در جلسه دادگاه باید بتوانید با توضیحات خوب قاضی را متقاعد نمایید که حکم طلاق غیابی را زودتر بدهد.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی از طرف زن

هزینه طلاق غیابی از طرف زن با وکیل

امید است مباحث عنوان شده در طی مقاله مثل طلاق غیابی از طرف زن چقدر طول می کشد، هزینه طلاق غیابی از طرف زن با وکیل و… برای شما مفید و کاربردی بوده باشند. در کل باید گفت که هزینه انجام هر نوع اقدامی از قبیل نکاح و طلاق و… یکی از دغدغه‌های متقاضیان است و هزینه طلاق غیابی هم از این قضیه مستثنی نیست. این هزینه‌ها شامل: هزینه دادرسی، هزینه پرداختی به دفاتر الکترونیک قضایی، حق الوکاله وکیل، هزینه مشاوره و یا داوری و غیره است. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های طلاق اعم از هزینه طلاق غیابی از طرف زن با وکیل، هزینه طلاق توافقی، طلاق از طرف زن و غیره، به وبسایت گروه حقوقی و وکلای باتجربه ی موسسه معتبر و حرفه ای بهترین وکیل تهران دادجویان مراجعه نمایید.

2 دیدگاه در “طلاق غیابی از طرف زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *