مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, وکیل دعاوی خانواده

طلاق به دلیل اعتیاد مرد

طلاق به دلیل اعتیاد مرد و روش های اثبات آن

یکی از انواع طلاق که از طرف زن اتفاق می افتد، طلاق به دلیل اعتیاد مرد است. یکی از متداول ترین راه ها و شکل های طلاق، طلاق از طرف زن می باشد. در تعریف ساده طلاق از طرف زن یعنی این که بحث طلاق و ارائه دادخواست طلاق به مراجع قضائی توسط زن صورت بگیرد و او باشد که اقدام قانونی برای طلاق می کند. طلاق از طرف زن معمولا زمانی اتفاق می افتد که زن با توجه به مسائل و مشکلات مختلفی که بین او و همسر او وجود دارد، دیگر قادر نباشد که زندگی مشترک را ادامه دهد و ادامه زندگی زناشویی برای او مشکل و غیر قابل تحمل باشد.

موضوعات و مسائل مختلقی هستند که موجب می شوند زندگی مشترک و زناشویی برای بانوان غیر قابل تحمل شود که یکی از مهم ترین آن ها هم بحث اعتیاد مرد می باشد. برای این که با شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد، نحوه اثبات اعتیاد مرد به دادگاه، طلاق از شوهر معتاد چقدر طول می کشد، وکیل طلاق به دلیل اعتیاد مرد و… بیشتر آشنا شوید، در ادامه بحث طلاق به دلیل اعتیاد مرد هم همراه بهترین وکیل تهران دادجویان بمانید.

مشاوره با بهترین وکیل تهران: 09124833958

شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد

بیایید پیش از این که به سراغ شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد، یا نحوه اثبات اعتیاد مرد به دادگاه برویم، کمی در مورد خود طلاق از طرف زن بدانیم. ماده ۱۳۳ قانون مدنی بیان می‌دارد:« این حق مرد است که هر موقع می‌خواهد زن را طلاق بدهد.» لیکن صرفاً به‌کار بردن لغت مرد در قانون مدنی این نیست که زوجه حق تقاضای طلاق نخواهد داشت. بنابراین طلاق گونه‌های متعددی دارد که عبارتند از:

طلاق از جانب مرد، طلاق توافقی، طلاق از جانب زن. در طلاق از جانب زن، خواهان طلاق زن می‌باشد. بنابراین با ارئه دادخواست می‌تواند تقاضای طلاق نماید. لیکن تفاوتی که طلاق ازجانب زوجه با طلاق از جانب زوج دارد، فقط در عرضه علت برای قاضی می‌باشد. وقتی زوجه نیت طلاق دارد، می‌بایست جهت طلاق دلایلی را نزد قاضی اثبات نماید تا امکان جدایی داشته باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط طلاق غیابی از طرف زن

طلاق به دلیل اعتیاد مرد و روش های اثبات آن

طلاق به دلیل اعتیاد مرد و روش های اثبات آن

در مورد اعتیاد مرد در بحث طلاق به دلیل اعتیاد مرد هم باید عنوان کرد که واژه اعتیاد کلمه عامی است که باید راجع به آن بیشتر توضیح داده شود، هر اعتیادی لزوما دلیلی برای طلاق نیست و این موارد شرط و شروطی دارد که به توضیح آن میپردازیم. اعتیاد به مواد مخدر شرط لازم درخواست طلاق میباشد که میتواند شامل مصرف: انواع مشروبات الکلی، مواد های مخدر صنعتی، سنتی و… که باعث آسیب به سلامت و بنیان فردی و خانوادگی میشود.

اما در رابطه با بحث اصلی یعنی تعریف خود و شرایط به دلیل اعتیاد مرد هم باید بیان کرد که یکی از مواردی را که قانون از مصادیق عسر و حرج می داند، اعتیاد شوهر به مواد مخدر و روانگردان و مشروبات الکی می‌باشد. با توجه به اینکه اداره ی زندگی مشترک، از وظایف عمده ی شوهر می‌باشد، اعتیاد شوهر می‌تواند در انجام هر کدام از این وظایف و تعهدات شوهر، تاثیر گذار باشد.

و مانع از انجام شود که در نتیجه عسر و حرج را برای طرف مقابل ایجاد گرداند. لذا قانون حق درخواست طلاق به دلیل اعتیاد مرد را برای زن، فرض کرده است. در صورتی که خدای ناکرده درگیر مباحث طلاق به دلیل اعتیاد همسرتان هستید، و به دنبال یک وکیل طلاق به دلیل اعتیاد مرد می گردید، توصیه می شود که حتما سری هم به سایت دادجویان بزنید.

نحوه اثبات اعتیاد مرد به دادگاه

همانطور که می‌دانید برای رسیدگی به هر ادعایی در دادگاه، باید آن را اثبات کرد و این قضیه در مورد شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد هم وجود دارد. اما پیش از این که در مورد این بدانیم که طلاق از شوهر معتاد چقدر طول می کشد، در ارتباط با نحوه اثبات اعتیاد مرد به دادگاه هم باید گفت که برای اثبات اعتیاد مرد در دادگاه توسط زن نیز روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها آزمایش از طریق پزشکی ‌قانونی است.

در صورت مثبت شدن نتیجه آن، رأی به نفع زوجه صادر خواهد شد. اما در برخی موارد پیش می‌آید که فرد با استفاده از روش‌های مختلف سعی در تغییر نتیجه آزمایش دارد مثلا با عدم مصرف سه روز شیشه آزمایش وی منفی خواهد شد. اما از دیگر روش ‌های اثبات این ادعا باید به:

1- شهادت شهود یکی دیگر از موارد طلاق به دلیل اعتیاد مرد و  نحوه اثبات اعتیاد مرد در دادگاه است. یعنی چند تن از افرادی که فرد را کاملا می‌شناسند و از وضعیت اعتیاد وی آگاهی دارند در دادگاه راجع به این موضوع شهادت دهند.

2- تحقیقات محلی بنا به تشخیص دادگاه از طریق مددکاری یا کلانتری را می‌توان از دیگر روش‌ های اثبات طلاق به دلیل اعتیاد مرد در دادگاه دانست. به یاد داشته باشید دستور اینکار فقط توسط قاضی دادگاه و بنا به صلاح‌دید او صادر خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر: در چه مواردی زن حق طلاق دارد؟

3-  بررسی سوابق بستری بودن فرد در کمپ‌های ترک اعتیاد نیز می‌تواند در اثبات اعتیاد زوج تاثیرگذار بوده و روند کارهای طلاق به دلیل اعتیاد مرد را تا حد زیادی جلو بیندازد.

4- بهتر است بدانید اگر زوج سابقه زندان برای جرایم مربوط به مواد مخدر را داشته باشد راه اثبات طلاق به دلیل اعتیاد مرد وی بسیار هموار خواهد بود و زوجه می‌تواند به راحتی طلاق بگیرد. برای استعلام این مورد دادگاه خانواده موظف است از دادگاه انقلاب در خصوص سوابق زوج درخواست پیگیری داشته باشد.

و… اشاره کرد.

طلاق به دلیل اعتیاد مرد و روش های اثبات آن

طلاق به دلیل اعتیاد مرد و روش های اثبات آن

طلاق از شوهر معتاد چقدر طول می کشد

یکی دیگر از سوالات پر تکرار در مورد شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد اما، این است که طلاق از شوهر معتاد چقدر طول می کشد. در خصوص این که طلاق به دلیل اعتیاد مرد چقدر طول می کشد باید عنوان کرد که مدت زمانی که دادخواست زوجه منجر به جدایی گردد بین زمانی که وی قصد طلاق توافقی دارد با زمانی که تصمیم دارد به صورت یک طرفه برای طلاق اقدام نماید تفاوت وجود دارد.

در خصوص طلاق توافقی با شرایط فعلی حدود سه ماه و در خصوص طلاق یک طرفه مثل همین طلاق به دلیل اعتیاد مرد، مدت زمانی طولانی (احتمالا دوسال) به طول خواهد انجامید. با بهترین وکیل پایه یک دادگستری همراه باشید.

کسب اطلاعات بیشتر: روش های طلاق توافقی از طرف زن

وکیل طلاق به دلیل اعتیاد مرد

امید است مباحث عنوان شده در طی بحث مثل شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد، نحوه اثبات اعتیاد مرد به دادگاه، طلاق از شوهر معتاد چقدر طول می کشد، وکیل طلاق به دلیل اعتیاد مرد و… برای شما کاربردی بوده باشند. بر خلاف تصور عوام هر نوع اعتیادی نمی تواند برای زن حق طلاق به وجود بیاورد. قانونگذار اعتیادی را موجب حق طلاق دانسته که با ایجاد عسر و حرج برای زوجه همراه باشد.

یعنی اعتیاد مرد به درجه ای رسیده باشد که ادامه ی زندگی زناشویی برای زن امکانپذیر نیست. در این صورت زن می تواند از حق طلاقی که قانون به او اعطا کرده، استفاده نماید. در رابطه با جزئیات مطلب و نوع و میزان مواد استعمالی قانون صراحتا اشاره به امر خاصی نداشته است. اما در هر صورت این حق برای زنان پابرجاست که در صورت اعتیاد همسر خود برای طلاق اقدام نمایند.

در نهایت هم این را باید گفت که احضور یک وکیل متخصص خانواده مثل وکیل طلاق به دلیل اعتیاد مرد می تواند شما را با جزئیات قانونی بیشتری آشنا نموده و پرونده ی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برساند. از همین رو به شما پیشنهاد می شود که پیش از انجام هر کاری در رابطه با پرونده حقوقی تان، حتما سری هم به سایت دادجویان بزنید.

4 دیدگاه در “طلاق به دلیل اعتیاد مرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *