مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, وکیل دعاوی خانواده

طلاق به دلیل عسر و حرج

طلاق به دلیل عسر و حرج و راه های اثبات آن

یکی از انواع طلاق ها که در خواست آن از طرف بانوان اتفاق می افتد، طلاق به دلیل عسر و حرج می باشد. معمولا در ازدواج و زندگی زناشویی زمانی نام طلاق به میان می آید که زندگی مشترک سخت و غیر قابل تحمل شده باشد. حال این غیر قابل تحمل شدن می تواند برای زن باشد و یا می تواند برای مرد باشد. اما در صورتی که این سختی و مشکلات بیشتر مرد را تحت تاثیر قرار دهد، او با توجه به قانون کشورمان ایران به سادگی می تواند درخواست طلاق و جدایی بدهد،

اما اگر که این مشکلات بیشتر زن را تحت تاثیر قرار دهد و او بخواهد طلاق را به نتیجه برساند، به این نیاز دارد که به دادگاه و قانون اثبات کند که زندگی زناشویی برای اون غیر قابل تحمل شده است. برای این که بیشتر در مورد شرایطی که باعث می شوند زن قادر به طلاق گرفتن باشد، یا همان عسر و حرج بدانید، در ادامه بحث هم همراه دادجویان بمانید تا بیشتر مطالبی مثل راه های اثبات عسر و حرج، نمونه دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج، طلاق به دلیل عسر و حرج چقدر طول می کشد، وکیل طلاق به دلیل عسر و حرج برایتان عنوان شوند.

راه های اثبات عسر و حرج

در اول کار و پیش از این که در مورد راه های اثبات عسر و حرج صحبت کنیم، بهتر است که کمی در مورد تعریف کلی عسر و حرج بدانیم. به طور کلی عسر و حرج در مفهوم سختی، مضیقه و دشواری آمده است و از آن جهت که به لحاظ شرعی و عقلی و منطقی ادامه زندگی در چنین شرایطی به نفع زن نیست، قانونگذار عسر و حرج زن را مبنایی برای طلاق قرار داده است.

در ماده 1130 همین قانون مفهوم عسر و حرج زوجه برای طلاق را مورد اشاره قرار داده است که بر اساس آن: “در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند. چنان چه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد، زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می‌ شود”. یکسری از راه های اثبات عسر و حرج را در قسمت پایینی با هم مشاهده می کنیم.

به این دلیل که طلاق به دلیل عسر و حرج دارای پیچیدگی ها و ظرافت های زیادی است، توصیه می شد که برای بهتر به نتیجه رسیدن پرونده تان، حتما از یک وکیل طلاق به دلیل عسر و حرج معتبر، مثل وکلای گروه حقوقی دادجویان کمک بگیرید.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه طلاق به دلیل اعتیاد مرد

طلاق به دلیل عسر و حرج و راه های اثبات آن

طلاق به دلیل عسر و حرج و راه های اثبات آن

اثبات عسر و حرج زوجه با استناد به عرف

در مورد این موضوع که برای بسیاری از خانم ها جای سوال دارد باید جواب داد که در قانون صراحتا به مصادیق عسر و حرج زوجه اشاره نشده و مورد به مورد متفاوت است. اما تشخیص موارد و ادله عسر و حرج بر عهده قاضی صادرکننده رای می باشد.

اثبات عسر و حرج با شاهد

برای بسیاری افراد در رابطه با طلاق سوال است که آیا اثبات عسر و حرج با شاهد امکان پذیر است؟ جواب سوال این است که بله یکی از راه های اثبات عسر و حرج زوجه، اقامه شهادت و شهادت شهود است. در این حالت اگر سوء رفتار مرد در منزل اثبات شود، تمام حق و حقوق زن در این مورد به او تعلق خواهد گرفت.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

اثبات عسر‌ و‌ حرج با وکیل طلاق به دلیل عسر و حرج

اثبات عسر‌ و‌ حرج با وکیل پایه یک دادگستری بهترین راه تادیب و طلاق از مرد است. چرا که وکیل طلاق عسر و حرج با آگاهی کامل از مصادق عسر و حرج امکان کمک به شما را فراهم خواهد کرد.

نمونه دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج

برای این که شمایی که متاسفانه در شرف طلاق هستید بدانید که دادخواست طلاق عسر و جرح خود را چگونه باید پر کنید، پیش از این که به سراغ این بحث که طلاق به دلیل عسر و جرح چقدر طول میکشد برویم، یک نمونه دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج در قسمت پایینی آورده شده است.

 خواهان : خانم…. نام پدر : …   به نشانی : تهران،……. .

خوانده : آقای…… نام پدر : …   به نشانی : تهران،…… .

 وکیل یا نماینده قانونی : آقای/خانم… به نشانی : تهران، خیابان ستارخان،….. .

تعیین خواسته و بهای آن:

 طلاق به درخواست زوجه دلایل و منضمات : 1- وکالتنامه به شماره….. 2- سند ازدواج شماره….. 3- شناسنامه به مشاره….. 4- کارت ملی به شماره….. .

دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج

ریاست محترم دادگاه خانواده

 با سلام و تقدیم احترام به استحضار می رساند:

 موکل به موجب سند ازدواج که تصویر آن پیوست دادخواست تقدیم گردیده در تاریخ –/–/– با خوانده ازدواج نموده که حاصل این ازدواج یک دختر یک ساله می باشد.بنا به اظهارات موکل خوانده محترم نه تنها منزلی برای زوجه فراهم ننموده داست بلکه در منزل زوجه زندگی می کرده است و حدود یک سال است که زوجه را ترک نموده و در منزل پدر سکونت دارد.همچنین خوانده که از ابتذای زندگی مشترک دچار اعتیاد بوده است و زوجه چندین بار تلاش نموده که وی را ترک دهد و زوج را در مراکز ترک اعتیاد بستری نمودده است اما اثری نداشته است.

زوج فاقد شغل و منبع درآمد معین می باشد و هیچ خرجی برای زوجه و فرزند مشترک در طی این مدت نپرداخته است. لذا با توجه به جمیع شرایط ادامه زندگی مشترک به جهت عسر و حرج حاصله، با این وضع برای زوجه غیر قابل تحمل گردیده است به نحوی که حاضر است با بخشیدن نیمی از مهریه از روج جدا شود.نظر به مراتب فوق رسیدگی و صدور حکم شایسته منبی بر طلاق مورد استدعاست.

 با تشکر و تجدید احترام

طلاق به دلیل عسر و حرج و راه های اثبات آن

طلاق به دلیل عسر و حرج و راه های اثبات آن

طلاق به دلیل عسر و حرج چقدر طول می کشد؟

به جز مسئله نمونه دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج و در مورد این مسئله که طلاق به دلیل عسر و حرج چقدر طول می کشد باید گفت که بستگی به مواردی مختلف دارد مثل شعبه رسیدگی کننده یا همان دادگاه که تراکم پرونده ها در آن به چه صورت است. لذا هر چه پرونده های دادگاه کمتر باشد رسیدگی به دعوا فرد زود تر شروع می شود.

 دلیل دیگری که ممکن است به زمان حکم طلاق اضافه کند سنگ اندازی زوج با طرق مختلف یا انجام اعتراض تجدید نظر و کارهای تبادل لوایح و موارد دیگر است. برای مثال اگر مرد در دادگاه زیر بار عسر و حرج نرود ممکن است جلسه دادرسی دوباره تشکیل شود و این امر زمان بر خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط طلاق غیابی از طرف زن

وکیل طلاق به دلیل عسر و حرج زن

مباحثی در طی بحث مطرح شدند مثل راه های اثبات عسر و حرج، نمونه دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج، طلاق به دلیل عسر و حرج چقدر طول می کشد، بهترین وکیل طلاق به دلیل عسر و حرج و… که امید است برای شما کاربردی بوده باشند. طلاق به دلیل عسر و حرج زوجه، امری خلاف قاعده است. قاعده چیست؟ قاعده، اراده مرد و خواست و میل مرد در طلاق میباشد. لذا برای تحقق طلاقی که به درخواست زن مطرح میشود، میبایست دلیل اثبا دعوا ارائه گردد.

لذا بهترین توصیه به عزیزان استفاده از دانش، تخصص، تجربه و فن وکالت بهترین وکیل تهران متخصص در طلاق میباشد. برای یافتن و استخدام یک وکیل طلاق به دلیل عسر و حرج حرفه ای هم به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت دادجویان بزنید، از مشاورین دادجویان راهنمایی بگیرید، و از وکلای حرفه ای طلاق دادجویان برای به نتیجه رسیدن پرونده تان کمک بگیرید.

1 دیدگاه در “طلاق به دلیل عسر و حرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *