تنظیم قراردادها, مقالات

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ انواع قراردادهای قابل تنظیم

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ نحوه تنظیم متن قرارداد به چه صورت است؟ انواع قراردادهای قابل تنظیم کدام است؟ این که هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است، سوالی است که در زمان هایی که انسان در شرف بستن و تنظیم قراردادی است، به ذهن او خطور می کند. یکی از کار های مهم در زمانی که تصمیم به همکاری با فردی یا مشخص کردن چیزی دارید، انجام می شود، بحث بستن و تنظیم قرارداد است. قرارداد می تواند به صورت دستی توسط یکی از دو طرف معامله نوشته شود یا می تواند به صورت حرفه ای توسط وکیل تنظیم شود. این که توسط وکیل تنظیم قراردادها انجام شود برخی مزایایی را دارد، به همین خاطر هم پیشنهاد می شود که ادامه بحث هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل را از دست ندهید.

تنظیم قرارداد چیست؟

پیش تر اشاره هایی جزئی به آن شد، اما اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم، تنظیم قرارداد یعنی ثبت و مستند کردن تعهد طرفین یک معامله درباره انجام کاری، همکاری، خرید یا فروش وسیله یا چیزی و… . در دیدگاه قانون هم قرارداد این گونه تعریف می شود:((عقد عبارت است از این که یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آن‌ها باشد.)). قبل تر هم گفته شد که قرارداد می تواند هم به صورت دستی و با یک خودکار نوشته شود و یا می تواند با پرداخت هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل انجام شود و حتی در سیستم های دولتی هم ثبت گردد. قراداد به طور کلی چه ثبت شود و یا چه ثبت نشود، یک سند حقوقی بسیار معتبر تلقی می شود که در مراجع قانونی اعتبار بالایی دارد. به همین دلیل در زمان تنظیم قرارداد باید توجه ویژه ای به جزئیات و تک تک کلماتی که در قرارداد ثبت می شود داشت، زیرا هر یک از آن ها می توانند سرنوشت قرارداد را تعیین نمایند.

انواع قراردادهای قابل تنظیم

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ انواع قراردادهای قابل تنظیم

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ انواع قراردادهای قابل تنظیم

برای کارها و مسائل مختلف و بسیار متنوعی، از قرارداد ها برای ثبت تعهد طرفین درباره موضوع مشخصی استفاده می شود. از همین رو انواع و اقسام قرارداد ها به وجود آمده اند که هر کدام مناسب برای نوعی تعهد هستند و جزئیاتی که در بند ها و قسمت های مختلف آن ها قرار می گیرد با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل بهتر است که در صورتی که در حوزه ای مشغول به کار هستید که زیاد با قرارداد ها و تنظیم قرارداد سر و کار دارید، و یا اگر که اینطور نسیت برای افزایش آگاهی حقوقی خود، بهتر است که با انواع قرارداد که هم به توسط افراد معمولی و هم با پرداخت هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل قابل انجام است، آشنا شوید. برای آشنایی بهتر و بیشتر شما با انواع قرارداد های قابل تنظیم، برخی از آن ها در قسمت پایینی معرفی شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

قرارداد خیاری

یکی از انواع قرارداد هایی که با پرداخت هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل قابل هم، قابل تنظیم می باشد، قرارداد خیاری است. در برخی از قرارداد ها و تعهدات بین طرفین، در صورت پیش آمدن مسئله هایی مشخص، یکی از طرفین حق فسخ قراداد را خواهد داشت، به این گونه قرارداد ها که در آن ها امکان فسخ یک طرفه وجود دارد، قرارداد خیاری گفته می شود.

قرارداد دو دوجهی

قرارداد دو وجهی نوعی قرارداد می باشد که در آن حقوق و تعهدات دو طرف معامله با یک دیگر یکسان نیست. در تعریف دقیق تر، قرارداد دو وجهی یعنی قراردادی که برای یک طرف قرارداد لازم الاجرا و برای طرف دیگر جایز می باشد. برای نمونه در قرارداد رهن، فردی که مرتهن است، قرارداد حقی برای اون قائل شده است و قرارداد، برای اون جایز است، در صورتی که همین قرارداد برای راهن تا زمانی که حق خود را ادا نکند یا قرارداد را فسخ ننماید، لازم الاجرا است.

قرارداد عینی

قرارداد عینی یکی از انواع قرارداد می باشد که با پرداخت هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل هم قابل تنظیم است اما عقد آن بیشتر جنبه تشریفاتی دارد. در عقد قرارداد عینی، صرفا رضایت داشتن طرفین قرارداد برای تنظیم قرارداد کافی نیست و عقد زمانی محقق خواهد شد که قبض توسط طرف دیگر معامله انجام بگیرد و مال به تصرف او در بیاید.

قرارداد معلق

این قرارداد تفاوت چندانی با انواع قرارداد های دیگر ندارد و نوع قرارداد خیلی خاصی نیست، و حتی توافقات آن نیز تفاوت خاصی با سایر قرارداد ها ندارد و تنها بحث خاصی که درباره آن مطرح می شود، این است که قرارداد معلق منوط به اثر و یک امر خارجی می باشد.

قرارداد لازم الاجرا

قرارداد لازم الاجرا که یکی از پر استفاده ترین نوع از قرارداد ها می باشد، هم قابل تنظیم توسط افراد معمولی است و هم می تواند با پرداخت هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل تنظیم قرارداد شود. در تعریف، قرارداد لازم الاجرا به قراردادی گفته می شود که هیچ یک از طرفین قرارداد حق انحلال یا فسخ آن را ندارند، مگر این که دربارع شرایط فسخ در قرارداد گفت شده باشد، و در صورتی که وجود یکی از شرایط فسخ احراز شود، دو طرف می توانند اقدام به فسخ آن نمایند.

قرارداد جایز

به طور کلی در تعریف ساده، به قراردادی جایز گفته می شود که هر دو طرف قرارداد در هر زمان که بخواهند، می توانند آن را فسخ نمایند. البته قرارداد جایز یکی از قرارداد هایی است که فقط با ماهیت فسخ و یا لغو نوشته نمی شود و معمولا در صورتی که با نظم عمومی مغایرت داشته باشد فسخ می شود. در همچین حالت و شرایطی است که نمی توان این نوع قرارداد را لازم الاجرا دانست و شرایط برای لغو آن فراهم می شود.

قرارداد الحاقی

آخرین نوع از قرارداد های قابل تنظیم که درباره آن صحبت می شود و با پرداخت هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل هم، قابل تنظیم است، قرارداد الحاقی می باشد که بسیار شبیه به قرارداد تحصیلی است و در آن یک طرف در موضع برتر قرار گرفته و به تنظیم قرارداد و شرایط آن می پردازد، در حالتی که طرف مقابل حق هیچگونه دخالتی را در قرارداد ندارد و صرفا ملزم به رعایت آن است.

نحوه تنظیم متن قرارداد

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ | نحوه تنظیم متن قرارداد

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ | نحوه تنظیم متن قرارداد

در تمامی انواع قراردادها، اصول کلی و عمومی وجود دارد. نحوه نگارش این اصول با توجه به نوع قرارداد متغیر است. پیش از شروع نوشتن قرارداد می بایست با نحوه تنظیم قرارداد آشنایی داشته باشید. بهترین راه این است که از یک وکیل تنظیم قرارداد کمک بخواهید. در حالت کلی برخی از اصول کلی تنظیم قرارداد به شرح زیر می باشد، علاوه بر این نحوه تنظیم قرارداد وکالت نیز یکی از موارد مهم می باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

عنوان قرارداد

در تنظیم قرارداد، مهم‌ترین گام، انتخاب موضوع مناسب برای قرارداد است. انتخاب موضوع مناسب این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا حدود تعهدات طرفین قرارداد و سایر مفاد قرارداد را بر اساس آن انتخاب کنید.

طرفین قرارداد

در تمامی قراردادها حداقل دو نفر به عنوان طرفین قرارداد انتخاب می‌شوند. در هنگام نگارش این بند توصیف مختصری از طرفین قرارداد ارائه می‌شود.

موضوع و مدت قرارداد

انتخاب موضوع قرارداد، محدوده قرارداد و میزان تعهدات طرفین قرارداد را آشکار می‌سازد. مدت قرارداد بسته به توافق طرفین قرارداد می‌تواند ۶ ماه، یک سال، ۵ سال و …، باشد. تاریخ شروع و اتمام قرارداد باید به صورت دقیق درج شود.

مبلغ قرارداد

در این قسمت از قرارداد، مبلغ به صورت دقیق و قطعی تعیین می‌شود. پرداخت مبلغ قرارداد بسته به توافق طرفین ممکن است به صورت نقدی یا اقساط تعیین شود.

نکته: اگر پرداخت مبلغ قرارداد به صورت اقساط تعیین شود باید نحوه پرداخت اقساط به صورت دقیق در قرارداد ذکر شود.

شروط و تعهدات طرفین قرارداد

هر قراردادی با توجه به موضوع آن، دارای شروط و تعهداتی‌ است. شروط و تعهدات مندرج در قرارداد باید با توافق طرفین قرارداد تعیین شود.

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ | نحوه تنظیم متن قرارداد

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل چقدر است؟ | نحوه تنظیم متن قرارداد

این که بخواهیم میزان مشخصی را برای هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل مشخص کنیم، کاری سخت و نشدنی است. این که گفته میشود سخت و نشدنی است سه دلیل دارد، یک این که قیمت ها به دلیل اوضاع اقتصادی ثبات ندارند و به صورت دقیقه ای و ساعتی دچار تغییر می شوند، دوم این که بسته به نوع قرارداد و شرایط آن، ممکن است دستمزد وکیل تغییر کند، سوم هم این که هر وکیل و یا هر موسسه حقوقی، قیمت مشخصی را برای خدمات خود تعیین می کنند که با دیگر وکلا و موسسات حقوقی متفاوت می باشد.

در صورتی که به این نیاز پیدا کرده اید که قراردادی را با فردی تنظیم کنید، به شما توصیه می شود که پیش از انجام آن کار حتما به گروه دادجویان که از معتبرترین گروه های حقوقی در تهران می باشد مراجعه کنید و با تماس با مشاورین دادجویان، هم از آنها درباره قراردادتان مشورت بگیرید، هم هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل تنظیم قرارداد را از آنها جویا شوید، و هم تنظیم قراردادتان را فارغ از این که در چه دسته خاصی ازانواع قرارداد ها قرار می گیرد، به آن ها بسپارید. با بهترین وکیل تهران همراه باشید.

1 دیدگاه در “هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *