وکیل تنظیم قراردادها

هر قراردادی در زمینه های مختلف دارای جزئیاتی است که نیازمند داشتن دانس تخصص حقوقی می باشد و افراد عادی این امر کار دشواری است؛ در نتیجه نیاز به وکیل تنظیم قراردادها احساس می شود در یک قرارداد اگر از وکیل تنظیم قراردادها استفاده شود می توان اطمینان داشت که تمامی انتظارات شما در قرارداد گنجانده شده و همچنین جوانب کار نیز بررسی و پیش بینی می شود به عبارت دیگر یک وکیل تنظیم قراردادها با دانش خود مواردی را که امکان بروز اختلاف در آن می رود را پیش بینی کرده و راه حل های مناسبی را برای آن در نظر می گیرد این روزها تنظیم قرارداد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کوچکترین اشتباه می تواند باعث ضرر مالی به افراد شود شما عزیزان در صورت نیاز به وکیل تنظیم قراردادها می توانید با مجموعه وکلای دادجویان در ارتباط باشید.

وکیل تنظیم قراردادها کیست

به یک وکیل متخصص و مجرب در امر قراردادها، وکیل تنظیم قراردادها گفته می شود. در ایران وکلای پایه یک دادگستری آموزش های تخصصی در موضوع مشخصی را دریافت نمی کنند. اما زمانی که در مورد یک وکیل متخصص صحبت می کنیم، منظورمان وکیلی است که در زمینه تنظیم قراردادها دارای تجربه کافی می باشد. برخی از وکلا در زمینه وکیل خانواده و برخی دیگر در زمینه جرایم کیفری تبحر دارند و رزومه کاری آن ها در یک موضوع مشخص، بیشتر از دیگر وکلا می باشد. اما برخی از وکلا نیز در امر انعقاد قراردادها بسیار باتجربه و با معلومات هستند که به آن وکیل متخصص در زمینه عقد و تنظیم قرارداد گفته می شود.

ضرورت حضور وکیل تنظیم قراردادها به این دلیل است که در بسیاری از مواقع به دلیل نبود دانش حقوقی، طرفین قرارداد به مشکل می خورند و ناچار هستند که این امور را با کمک دادگاه و مراجع قضایی حل کنند. اما زمانی که یک قرارداد درست و اصولی تنظیم شده باشد دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه نمی باشد. وکیلی که در امور تنظیم قراردادها تجربه زیادی داشته باشد، قطعا تمامی جوانب کار را بررسی می کند و همه ی نکات را بررسی خواهد کرد و در نتیجه قراردادی استاندارد منعقد می کند.

وکیل تنظیم قراردادها در عقد یک قرارداد تمامی حالت های نقض و یا تخلف را در نظر می گیرد. بنابراین هر شخصی که قصد دارد یک قرارداد را امضا کند می بایست برای جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی، از یک وکیل تنظیم قراردادها برای روند کار کمک بخواهد. هر قراردادی مهم ترین مدرک در روابط مالی دو طرف می باشد و در آن خط مشی ها و حدود روابط دو طرف را مشخص می نماید پس نحوه تنظیم آن بسیار مهم است. هیچگاه تنظیم قرارداد ها را ساده نگیرید زیرا ممکن است در نهایت برای حق خواهی و عدم انجام تعهد طرف مقابل مجبور به شکایت به مراجع قضایی شوید و هر میزان قرارداد قانونی و رسمی تر باشد مشکل به آسانی قابل حل و فصل خواهد بود. پس هیچگاه اهمیت حضور وکیل تنظیم قرارداد را نادیده نگیرید.

وکیل تنظیم قراردادها

انواع قراردادها با وکیل

قرارداد به یک سند مکتوب اطلاق می گردد که می تواند به صورت رسمی و یا غیر رسمی تنظیم شود. توافق میان دو طرف می تواند به صورت شفاهی و یا کتبی انجام شود و بین طرفین تنظیم گردد. اما زمانی که این توافق به صورت کتبی نوشته می شود و امضای طرفین می رسد، نام قرارداد به خود می گیرد. حضور وکیل تنظیم قراردادها باعث می شود که این قرارداد به صورت قانونی و استاندارد تنظیم شود در نتیجه می توان گفت حضور وکیل تنظیم قراردادها صرفا دلیلی بر رسمی بودن یک قرارداد نیست. تنها در صورتی یک قرارداد رسمی است که در مرکز ثبت اسناد ثبت شده باشد.

وکیل تنظیم قراردادها تمامی قوانین مربوط به قراردادها را می شناسد و بر اساس آن قرارداد شما را تنظیم می کند. قوانینی که در ایران حاکم است همگی برگرفته از کتب قوانین شرعی است که در آن ها تمامی قراردادها ذکر شده است. یک وکیل متخصص تمامی قراردادها و قوانین حاکم بر آن ها را می شناسد. در کل هر قراردادی با هر متنی لازم الاجرا است چه به صورت رسمی و یا غیر رسمی تنظیم شود و یا بدون نام و عنوان مشخصی باشد. اما منظور از نام و عنوان قرارداد روشن شدن آن از حیث قانونی است و اینکه مفاد ویژه هر یک را در قرارداد گنجانده و به طور کامل بیان شود.

در کل می توان گفت تمامی قراردادها لامز الاجرا می باشند مگر اینکه در متن آن شرایط فسخ و لغو وجود داشته باشد. قراردادها را می توان از جنبه های مختلفی تقسیم بندی کرد. این قراردادها بر اساس موضوع قرارداد، تعداد افراد و یا طرفین قرارداد، لازم الاجرا بودن یا غیر آن، معوض و یا مجانی و بودن، آنی یا لحظه ای بودن و … می تواند به موارد مختلفی تقسیم بندی گردد. در ادامه هریک انواع قرارداد را برای شما شرح خواهیم داد. با مجموعه وکلای دادجویان همراه باشید.

این نوع قرارداد به قراردادی گفته می شود که هیچ یک از طرفین حق فسخ و یا انحلال آن را ندارند مگر اینکه در قرارداد شرایط فسخ ذکر شده باشد و در صورت وجود شرایط یکی از طرفین قرارداد و طبق توافق هر دو طرف می توانند قرارداد را فسخ کنند.

به قراردادی گفته می شود که در هر زمان هریک از طرفین قرارداد می توانند آن را فسخ کنند. قراردادهای جایز صرفا با ماهیت فسخ و یا لغو نوشته نمی شود مگر اینکه با نظم عمومی مغایرت داشته باشد. در این حالت نمی توان این نوع قراردادها را لازم الاجرا دانست و شرایط لغو برای آن ها فراهم می باشد.

طبق گفته های وکیل تنظیم قراردادها قرارداد دو وجهی به قراردادی گفته می شود که برای یک طرف قرارداد لازم الاجرا و برای دیگری جایز می باشد. زمانی که در یک قرارداد برای یک طرف حقی قائل شوند این قرارداد برای وی جایز و برای طرف مقابل لازم می باشد. به عنوان مثال قرارداد رهن که حقی را برای مرتهن مشخص کرده است و قرارداد برای وی جایز است ولی برای راهن نیز تا زمانی که دین خود را ادا نکند حق فسخ یا انحلال قرارداد را ندارد و قراراد برای وی لازم است.

خیارات به شرایطی گفته می شود که در عقدنامه ذکر می گردد و دارای ده نوع مختلف می باشد. بر طبق خیار ذکر شده در قراردادها هریک از طرفین حق فسخ قرارداد را دارند. به قراردادهایی که شرط فسخ را در آن درج می کنند قرارداد خیاری گفته می شود.

در این نوع از قرارداد تاثیر آن منوط به امر دیگر نباشد. منظور از تعلیق در انشاء یعنی وابسته کردن ایجاد معامله و تشکیل که باطل است و تعلیق در منشاء به معنی وابسته کردن تحقق ماهیت عقد و وجود است که درست می باشد.

 این قرارداد وابسته به امر دیگری می باشد. تنظیم این قرارداد کامل مشابه با دیگر قراردادها می باشد و توافقات آن نیز با آن ها تفاوتی ندارد. تنها تفاوت آن اثر این قرارداد است که منوط به اثر و یک امر خارجی می باشد.

قراردادی است که میان یک یا چند نفر بسته می شود و طبق قرارداد افراد مال یا عهدی را به صورت مجانی به تملک فردی دیگر در می آوردند بدون اینکه برای فرد مورد نظر التزامی وجود داشته باشد.

این نوع قرارداد دارای دو موضوع می باشد. طبق آن هریک از طرفین قرارداد مالی یا تعهدی را به طرف مقابل می دهد و در عین حال مال و یا تعهدی را برای خود نیز در نظر می گیرد. در این نوع قرارداد تفاوت ارزش دو ملک مانع از عقد قرارداد نمی شود مگر این که این تفاوت به قدری فاحش باشد که از نظر عرف قابل قبول نباشد.

منظور از عقد یک قرارداد عهدی این است که اثر ایجاد، سقوط و یا انتقال عهدی در آن وجود داشته باشد. مثلا در فروش ملک قولنامه ای بین طرفین بسته می شود که فروشنده عهد می کند مال را به غیر نفروشد.

در این قراراد ملکی به تصرف و یا مالکیت فردی دیگر در می آید و این عقد می تواند به صورت معوض و یا مجانی باشد.

در این نوع قرارداد علاوه بر رضایت طرفین، دارای تشریفات خاصی نیز می باشد. مانند فروش املاک و اموال توقیفی از طریق مزایده، انتقال حق پیشه و کسبه و انتقال سهم الشرکه در شرکت با سند رسمی و مسئولیت محدود و فروش اموال دولتی که همگی جزو قرارداد تشریفاتی می باشند.

در این نوع قرارداد طرف دیگر عقد باید شرایط را قبول کند.

نوعی عقد تشریفاتی است که وقوع آن، وابسته به این می باشد که موضوع تعهد، تسلیم شود؛ به عبارتی در آن، باید، قبض، صورت بگیرد. در عقد عینی، صرف رضایت متعاقدین، برای وقوع عقد، کافی نبوده وعقد، زمانی محقق خواهد شد که قبض، توسط طرف دیگر عقد، صورت پذیرد و مال، به تصرف او درآید.

منظور از عقود مسامحه ای گذشت و چشم پوشی یکی از طریقت قرارداد است مانند قرارداد هبه که به معنی چشم پوشی از حق و یا منافع خود می باشد.

علم تفصیلی در مورد کالا یا خدمات یا اموال مورد معامله لازم است.

عقد مشروط به عقدی گفته می شود که شروطی مشخص در آن تعیین شده است.

نوعی از قرارداد که هیچ شرطی در آن ذکر نمی شود.

در این قرارداد هر شرطی متوجه متعاملین می شود.

این قرارداد مانند پیکان دسته جمعی یا عقد وقف است که در آن علاوه بر طرفین قرارداد و متعاملین حتی کسانی که در عقد آن هیچ دخالتی ندارند را نیز شامل می شود و جمع ملزم به رعایت آن هستند.

همانطور که از اسم آن مشخص است طرفین برای تعیین شرایط قرارداد به مذاکره می پردازند و در نهایت شرایط عقد را مشخص می کنند.

در این نوع از عقد قرارداد یک طرف این عقدنامه شرایط و مفاد قرارداد را مشخص کرده و طرف دیگر آن حق دخالت در متن و شرایط قرارداد ندارد.

نوعی دیگر از قرارداد ها است که تقریبا مانند قرارداد تحمیلی است با این تفاوت که شخص یا طرفی از قرارداد در موضع برتر قرار گرفته و شرایط قرارداد را تنظیم می کند و طرف دیگر حق دخالت در آن را نخواهد داشت.

وکیل تنظیم قرارداد کاری

هنگامی که برای تنظیم قرارداد از یک وکیل کمک می خواهید، تمامی بندهای آن مورد بررسی قرار گرفته و وکیل می تواند بندی را پیش بینی کند که در آن اختلافات به دادگاه کشیده نشود. در واقع تمامی بندها اصلاح شده و بدون ایراد درج می گردد.

وکیل تنظیم قرارداد کاری با پیش بینی خسارات و هزینه ها از مبهم ماندن قرارداد جلوگیری می کند و مانع از درج خسارت های بیجا می گردد.

در برخی از قراردادها مشاهده شده است که با اشاره نکردن به یک قید سبب بی اثر شدن آن قرارداد شده اند. در هر قرارداد احکام خاصی جاری است که افراد عادی ممکن است از آن بی اطلاع باشند. بنابراین برای جلوگیری از ابطال قرارداد بهتر است از یک وکیل تنظیم قرارداد کاری کمک بگیرید.

یک وکیل تنظیم قرارداد کاری می تواند با دانش حقوقی خود از تخلف طرف مقابل برای انجام تعهدات خود جلوگیری کند و قرارداد را به گونه ای تنظیم کند که اگر طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نکند، زیان بیشتری ببیند. بدین شکل راه تخلف بر فرد متعهد بسته می شود.

با بستن یک قرارداد محکم می توانید از حیله و فریب طرف مقابل جلوگیری کنید و فردی که منعقد کننده قرارداد است با خیالی آسوده موارد قرارداد را طلب خواهد کرد.

مباحثی مهم مانند فسخ، ضمانت اجرا، تضمینات، چگونگی حل اختلاف و تعیین این مورد که هر کدام از طرفین متعهد به انجام چه چیزی هستند از اموری نیست که یک فرد عادی به صرف داشتن دانش عرفی قادر به انجام آن باشد.

وکیل تنظیم قراردادها

بهترین وکیل تنظیم قرارداد

همانطور که در بخش های پیشین ذکر کردیم تنظیم قرارداد امری پیچیده می باشد و در طیف گسترده ای انجام می گردد. یک وکیل تنظیم قرارداد با گوش دادن و دقت در مذاکرات میان طرفین، قراردادی را تنظیم می کند که به شکلی نباشد که در آن نقص وارد شود. به عبارت دیگر یک وکیل تنظیم قرارداد از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری می کند.

وکیل برای تنظیم قرارداد یک ویژگی بارز دارد و آن این است که در آن حوزه قراردادی به تمام قوانین عادی و خاص و فرعی آن مسلط است و با توجه به آن‌ ها قراردادی را تنظیم می کند. پیشنهاد ما به شما برای تنظیم قرارداد در هر زمینه ای استفاده و بهره گیری از وکلای متخصص در گروه بهترین وکیل تهران یعنی وکلای دادجویان است. دیگر این که بر خلاف بنگاه های مسکن که دانش حقوقی ندارند و صرفا برای واسطه گری و دلالی املاک ایجاد می شوند دارای تخصص و تحصیلات در این زمینه است و می توان اطمینان بیشتری به وکلا در این زمینه داشت.

وکیل تنظیم قرارداد بین المللی

همه ی ما حتما با این موضوع مواجه شده ایم که افراد حتی با وجود قرارداد باز هم از تعهدات خود سر باز زده و به آن ها عمل نمی کنند. ممکن است در حین قرارداد شرایطی ایجاد گردد که به نفع طرفین و یا یک طرف نباشد و در نتیجه قرارداد را فسخ کند. حالت های مختلفی ممکن است ایجاد شود و باعث فسخ قرارداد شود. جال در صورتی که قرارداد به شکل قانونی تری نوشته شود و کامل تنظیم شده باشد برای طرفین قرارداد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. قرادادها از مهم ترین مدارکی هستند که برای تنظیم روابط از آن ها استفاده می شود و به همین دلیل برای طرفین بسیار مهم است. بسیاری از قراردادها به دلیل عدم استفاده از دانش حقوقی در تنظیم به مشکل خورده و به بن بست رسیده اند. در نتیجه ضرورت وجود وکیل تنظیم قراردادها در تمامی بخش ها احساس می شود.

قراردادها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع آن ها پیچیدگی های زیادی نیز دارند. برخی از اصطلاحات و مفادهایی که در یک قرارداد گنجانده می شود مواردی قانونی و حقوقی می باشند که در حیطه دانش افراد عادی نمی باشد. حتی اگر قرارداد مورد نظر در حیطه کاری فردی بسته شود باز هم نیازمند رعایت برخی از نکات است که افراد عادی در آن زمینه اطلاعاتی ندارند. بسیاری از افراد که در حرفه خود دارای تجربه کافی می باشند تصور می کنند که می توانند با تکیه بر این تجربه اقدام به تنظیم قرارداد کنند. اما هر کاری نیازمند داشتن یک تجربه کافی می باشد. در امر تنظیم قراردادها نیز نیازمند وکیل تنظیم قراردادها می باشد. وقت و هزینه ای که برای رفع مشکلات قرارداد صرف خواهد شد، قابل پیشگیری و پیش بینی است که این کار را می توان با حضور یک وکیل تنظیم قرارداد بین المللی انجام داد.

تجار و بازرگانانی که در زمینه اقتصادی دارای فعالیت حرفه ای می باشند همیشه حضور وکیل تنظیم قرارداد بین المللی را در کنار خود ضروری می دانند. حتی در صورتی که در یک زمینه دارای تجربه چندین ساله باشند باز هم از یک وکیل تنظیم قرارداد بین المللی برای پیشبرد کارهای خود استفاده می کنند. زیرا همانطور که بیان شد تنظیم یک قرارداد دارای پیچیدگی هایی می باشد که خارج از دانش و اطلاعات هر فردای است که دانش آموخته حقوق و وکلا است. حتی شاید بیان این نکته مهم باشد که هر وکیلی مناسب تنظیم قرارداد نیست بهتر است از وکیل تنظیم قرارداد بین المللی یا وکیل متخصص در تنظیم قرارداد کمک گرفت. در نتیجه هر کاری را باید به متخصص و کاردان آن سپرد تا با کمترین مشکلات احتمالی در آن مواجه شویم. شاید بیان انواع قرارداد ها و تقسیم بندی این عقود از لحاظ شرایط و متن آن لازم باشد تا با پیچیدگی و گستردگی این مقوله آشنا شویم تا بیشتر ضرورت حضور وکیل تنظیم قرارداد بین المللی را درک کنیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه تنظیم قرارداد می توانید با مجموعه دادجویان در ارتباط باشید.

وکیل تنظیم قرارداد تجاری

تنظیم یک قرارداد تجاری با پیچیدگی های خاصی همراه است و وجود وکیل تنظیم قرارداد تجاری باعث می شود که این پیچیدگی ها برای شما یا هرکسی که می خواهد این قرارداد را تنظیم کند ساده و قابل فهم سازد. هریک از قراردادهای تجاری دارای نکات ویژه ای می باشد که از دید یک وکیل تنظیم قرارداد تجاری به دور نمی ماند. وکیل تنظیم قرارداد تجاری قبل از بیان انواع قرارداد ها نکاتی را در زمینه عقد قرارداد بیان می کند که از اهمیت زیادی در تنظیم متن برخوردار است و باید به آن توجه ویژه داشت که در متن زیر به آن می پردازیم.

عنوان قرارداد: زمانی که عنوان یک قرارداد مشخص باشد، به صورت خودکار قوانین و نکات مربوط به آن نیز مشخص می گردد. در این صورت اگر هریک از طرفین بخواهد قرارداد را فسخ کند قوانین ذکر شده می توانند به کمک ایند.

متن قرارداد: متن قرارداد به شیوه قانونی و حقوقی و تنظیم می گردد. وکیل تنظیم قرارداد تجاری بیان می کند که چه اصول و نکاتی می بایست در متن قرارداد گنجانده شود. مهم ترین نکته در تنظیم متن قرارداد تجاری این است که می بایست کاملا با مفاد قانونی نوشته شود. یک وکیل تنظیم قرارداد حالت های مختلفی را در قرارداد پیش بینی می کند. و از این جهت سعی می کند تا در متن شروط لازمه را ذکر کند.

چنانچه چکی در قرارداد مابین طرفین قرارداد رد و بدل شود باید حتما در متن قرارداد ذکر شود و همچنین در متن عنوان شود که چک غیر قابل انتقال به غیر است و همین عبارت  در برگه چک نیز نوشته شود تا امکان سوء استفاده در مورد چک وجود نداشته باشد.

جملاتی که در متن قرارداد به کار برده می شود می بایست کاملا ادیبانه و حقوقی باشد و از عبارات مبهم استفاده نشود. همچنین در متن قرارداد باید موعدهای مقرر و وعده های داده شده کاملا ذکر شود و از تاریخ درستی استفاده گردد.

هزینه تنظیم قرارداد با وکیل

اگر در تنظیم قرارداد ها بخواهید از وکیل تنظیم قرارداد مشاوره بگیرید و یا اینکه او را به نماینده خود انتخاب کنید باید متحمل هزینه ای مشخص شوید. هزینه مشاوره با وکالت متفاوت است و کسانی که قصد مشاوره با وکیل متخصص در این زمینه را دارند قطعا هزینه کمتری نسبت به هزینه وکالت وکیل را باید پرداخت. کسانی که توانایی پرداخت هزینه وکالت را ندارند حتما از مشاوره وکیل بهره بگیرند زیرا ضرورت وکیل را به تفصیل در این متن بیان کرده ایم. هزینه مشاوره و وکالت برخی از وکلا با وکلای دیگر متفاوت است اما نرخ تعیین شده هر وکیل خارج از عرف نخواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه وکلای دادجویان در تماس باشید و برای اطلاع از هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.