مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, وکیل دعاوی خانواده

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

یکی از دلایلی که می تواند باعث طلاق باشد، طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر است. مسائل مختلف و گوناگونی هستند که میتوانند میان زن و شوهر پیش بیایند و کار زندگی مشترک آن ها را به پایان برسانند. مشکلاتی مثل مشکلات مالی، مشکلات عاطفی، مشکلات روحی و روانی، مشکلات خانوادگی، مشکلات جنسی و… . اما یکی دیگر از دلایلی که می تواند موجب جدایی زن و مرد شود، ازدواج مجدد مرد بدون اطلاع زن است. در ادامه مبحث طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر هم همراه بهترین وکیل تهران دادجویان بمانید تا اطلاعات بیشتری در مورد مسائلی مثل وکیل طلاق توافقی، هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن، طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر و… بدست آورید.

درخواست طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

قبل از این که در مورد درخواست طلاق از طرف زن یا طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر صحبت کنیم، بهتر است که تعریف طلاق را کمی مرور کنیم. طلاق به معنی پایان شرعی و قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان میرود. طلاق معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین ميرود و میان زوجین ناسازگاری و تنش وجود دارد.

بهتر است پیش از صحبت درباره طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر، کمی شرایط و زوایای ىرخواست طلاق از طرف زن را با هم بررسی کنیم. در صورتی که طلاق بنا به خواسته زوجه باشد و مرد راضی به طلاق نباشد زوجه برای طلاق باید دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن را به دادگاه ارائه نماید. به همین جهت بار اثباتی این موضوع بر عهده زوجه است که امری دشوار و طولانی می باشد، خصوصا زمانی که زوجه دلایل و مدارکی برای اثبات عسر و حرج خود ندارد. مشاوره با وکیل برای درخواست طلاق از طرف زن. علاوه بر این پرونده طلاق دارای ۳ مرحله بدوی، تجدید نظر، و فرجام خواهی می باشد که مدت زمان انجام آن را نیز طولانی تر می کند. از همین رو در صورتی که متاسفانه در چنین شرایطی هستید، همواره به شما توصیه می شود که با انتخاب و پرداخت هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن به گروه متخصص مثل وکلای خانواده دادجویان، پروسه طلاق خود را شروع نموده و با کمک و تجربه زیادی که وکیل خانواده دارد، کار طلاق خود را نهایی نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

یکی از راحت ترین راه هایی که زن به کمک آن می تواند طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر یا هر دلیل دیگری بگیرد، با داشتن حق طلاق است. مرد می تواند به همسر خود وکالت بدهد که از او طلاق بگیرد. هر چند داشتن این وکالت به این معنی نیست که زن هر زمان که بخواهد می تواند از شوهرش طلاق بگیرد، بلکه باید همچنان تشریفات طلاق را طی کند.

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

یکی دیگر از راه های طلاق دیگر راه های کلی درخواست طلاق از طرف زن هم این است که در قانون پیش بینی شده است که زن می تواند در شرایطی از دادگاه بخواهد تا حکم طلاق او را صادر کند . این شرایط عبات است از این که مرد نفقه اش را نپردازد، شوهر بیش از چهار سال غایب باشد و این که موارد عسر و حرج وجود داشته باشد. تعریف عسر و جرح عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد.

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

به بحث اصلی مقاله یعنی موضوع طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر رسیدیم. در صورتی که شوهر مجددا و بدون اجازه زن اقدام به ازدواج دوم کند، مشکلاتی برایش پیش خواهد آمد و قانون حق را به زنی که شوهرش بدون اجازه او ازدواج کرده می دهد. برای اطلاع بهتر و آشنایی بیشتر با طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر، یکسری از حالت های مختلف ازدواج مجدد شوهر را با هم می بینیم.

ازدواج مجدد مرد بدون اجازه زن

اگر مردی بدون رضایت زن اول و اخذ اجازه دادگاه، ازدواج دائم مجدد انجام بدهد، زن اول می تواند از دادگاه تقاضای طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر کند. به عبارت عامیانه حق طلاق برای زن در صورت ازدواج مجدد مرد به وجود می آید. چون سردفتران رسمی ازدواج مجاز به ثبت ازدواج دوم مرد بدون رضایت زن یا دادگاه نیستند. معمولاً در صورت ثبت، تخلفی صورت گرفته است و یا اینکه مرد در شناسنامه المثنی که نام زن اول نبوده ازدواج را ثبت کرده است. در هر حال از اداره ثبت احوال و از طریق دادگاه به درخواست زن اول استعلام می شود. وقتی که مردی شروط ۱۲گانه عقدنامه را امضا کرده باشد و ازدواج مجدد بدون رضایت زن اول باشد زن وکیل شوهر در طلاق می شود و در این حالت قبول مقدار بذل مهریه با خود اوست. بنابراین در این مورد امکان درخواست طلاق از طرف زن با دریافت همه مهریه برای زن فراهم است.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط گرفتن حضانت فرزند توسط مادر

آیا صیغه یا ازدواج موقت هم ازدواج مجدد شوهر محسوب می شود؟

در خصوص ازدواج موقت بین قضات اختلاف نظر وجود دارد ولی با توجه به اینکه کلمه ازدواج به صورت مطلق، دائم و موقت  در شروط ضمن عقد به کار برده شده  است شامل هر دو می باشد. رویه قضایی متمایل به نظری که ازدواج را اعم از دائم یا موقت می داند و در هر دو صورت در صورت اثبات آن حق طلاق برای زوجه ایجاد می شود. اگر زن بتواند ازدواج موقت شوهر را با پرداخت هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن به گروه های حقوقی معتبر مثل دادجویان و استخدام یکی از وکلای مجرب دادجویان، و با دلایل محکمه پسند در دادگاه اثبات کند می تواند با استناد به شرط 12 عقد نامه طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر بگیرد، منوط بر اینکه مرد آن شرط را امضا کرده باشد. در غیر این صورت، اگر مرد شروط ضمن عقد را امضا نکرده باشد زن میتواند بر مبنای عسر و حرج از دادگاه تقاضای طلاق کند.

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

ازدواج مجدد شوهر با اجازه دادگاه

در ادامه بحث طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر باید گفت که، همانطور که متوجه شدید، گرفتن زن دوم طبق قانون و با شرایط خاص امکا‌پذیر است. این موضوع سبب شده که چندهمسری و ازدواج مجدد رواج پیدا نکند و موجب هوسرانی مردها نشود. قانوناً اگر همسر اول رضایت ندهد تا ازدواج مجدد شوهر صورت گیرد، مرد به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند زن دوم اختیار کند، مگر اینکه با داشتن دلایل محکم، از دادگاه مجوز بگیرد. دادگاه هم به این راحتی ها مجوز ازدواج دوم به مرد را نمی دهد و تحت شرایطی خاص،‌ این مجوز را به مرد اعطا می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی در دوران بارداری

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن

سعي شد در طول مقاله طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر با بیان مطالبی مثل درخواست طلاق از طرف زن، طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر، هزینه وکیل برای طلاق و… به شمایی که متاسفانه در ازدواج تان به مشکل خورده اید، کمکی هر چند ناچیز شده باشد. در حالت کلی اما به شما عزیزدر صورتی که متاسفانه مسیر زندگی زناشویی و مشترک تان بنا بر هر دلیلی، طوری پیش رفته است که مجبور شده اید به طلاق روی آورید، توصیه می گردد که سری هم به سایت دادجویان بزنید، از مطالب سایت آن ها مثل همین موضوع طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر استفاده کنید، برای مشاوره تخصصی و حرفه ای حقوقی با آن ها ارتباط برقرار کنید و برای بهتر به نتیجه رسیدن پرونده طلاق تان، از وکیل پایه یک دادگستری در حوزه ی مسائل خانواده و طلاق، استفاده کنید.

1 دیدگاه در “طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *