وکیل دعاوی خانواده, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, مقالات

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن چه دلایلی هستند؟ و زن با استناد به چه دلایلی می تواند کار طلاق خود را پیش ببرد و از مرد جدا شود، از مباحثی است که همیشه برای خیلی از بانوانی که در شرف طلاق و جدایی هستند و از شرایط خود خسته شده اند، سوال بوده است. طلاق یک پدیده اجتماعی است که در آن زن و مردی که یا هر دو، یا یکی از آن ها دیگرتحمل زندگی مشترک را ندارد، اقدام به آن می کند. همان طور که گفته شد درخواست طلاق یا می تواند به صورت مشترک باشد، یا از طرف مرد یا از طرف زن، که در این مقاله قرار است در مورد درخواست طلاق از طرف زن صحبت کنیم. در ادامه بحث دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن هم همراه دادجویان باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد مسائلی مثل وکیل طلاق از طرف زن، دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن و… بدست آورید.

درخواست طلاق از طرف زن

از آنجایی که صحبت درباره درخواست طلاق از طرف زن است، بهتر از پیش از صحبت درباره دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن، کمی شرایط و زوایای طلاق از طرف زن را با هم بررسی کنیم. در صورتی که طلاق بنا به خواسته زوجه باشد و مرد راضی به طلاق نباشد زوجه برای طلاق باید دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن را به دادگاه ارائه نماید. به همین جهت بار اثباتی این موضوع بر عهده زوجه است که امری دشوار و طولانی می باشد، خصوصا زمانی که زوجه دلایل و مدارکی برای اثبات عسر و حرج خود ندارد. مشاوره با وکیل برای درخواست طلاق از طرف زن.

علاوه بر این پرونده طلاق دارای ۳ مرحله بدوی، تجدید نظر، و فرجام خواهی می باشد که مدت زمان انجام آن را نیز طولانی تر می کند. از همین رو در صورتی که متاسفانه در چنین شرایطی هستید، همواره به شما توصیه می شود که با انتخاب یک وکیل برای طلاق از طرف زن متخصص مثل وکلای خانواده دادجویان، پروسه طلاق خود را شروع نموده و با کمک و تجربه زیادی که وکیل خانواده دارد، کار طلاق خود را نهایی نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: سریع ترین راه های طلاق کدامند؟

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

همان گونه كه پیش تر هم به آن اشاره شد، در این شیوه طلاق، یعنی درخواست طلاق از طرف زن، زن باید با استناد به دلایل و مسائلی مثل دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن، قاضی را راضی نماید که در شرایط سختی است و شوهر او صلاحیت همسر او بودن را ندارد و در صلاح زن نیست که با زندگی به همسر خود ادامه دهد. البته یک نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که اگر زوجه دارای حق طلاق یا وکالت طلاق که در زمان عقد توسط زوج به او داده شده است، باشد، زوجه دیگر نیاز به اثبات چیزی به دادگاه ندارد و به راحتی با کمک یک وکیل برای طلاق از طرف زن مجرب، می تواند کار طلاق خود را نهایی نماید. در قسمت پایینی این بخش یکسری از دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن را با هم دیگر شاهد هستیم.

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

عدم پرداخت نفقه زوجه

 یکی از دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن، پرداخت نشدن زوجه توسط مرد است. مطابق ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی، اگر زن بتواند استنکاف شوهر خود از پرداخت نفقه یا عدم توانایی او را در دادگاه ثابت کند. دادگاه زوج را مجبور به طلاق زوجه می کند و در صورت عدم رعایت حکم، دادگاه یا نماینده او حکم طلاق را اجرا و طلاق را امضا می کند.

زندانی شدن زوج به مدت 5 سال یا بیشتر

از دیگر دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن که مطابق قانون است و دادگاه هم آن را بسیار قبول دارد پیش آمدن چنین شرایطی است. محکومیت قطعی و زندانی شدن زوج به مدت 5 سال یا بیشتر، یا محکومیت به جزای نقدی که بر اثر ناتوانی از پرداخت، منجر به 5 سال بازداشت شود، یا محكوميت زوج به حبس و جزای نقدی که مجموعاً منتهی به 5 سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات آن در حال اجرا باشد نیز در قانون کشورمان یکی دیگر از شروط ضمن عقد نکاح است که به زن امکان  طلاق را می دهد.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

ایجاد شدن شرایط عسر و حرج

عسر و حرج که یکی از دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن می باشد، یک مفهوم عام است و مصادیق و موارد متعددی را ممکن است شامل شود. اما در یک تعریف کلی عسر و حرج به حالت و شرایطی گفته میشود که تحمل زندگی مشترك برای زن سخت شده و غیرقابل تحمل باشد. البته در بسیاری از موارد نیز بانوان فکر میکنند در شرایط عسر و حرج قرار دارند و بر همین مبنا درخواست طلاق میدهند، اما دادگاه درخواست آنها را رد میکند. اگر دادگاه تشخیص دهد که عسر و حرج واقع شده و ادامه زندگی برای زن سخت و دشوار است، حکم طلاق را صادر کرده و زوج را ملزم به طلاق دادن زن میکند. دادگاه همچنین در رأی خود تکلیف حقوق مالی زن از جمله مهریه، نفقه و اجرت المثل و همچنین حضانت فرزندان و نحوه ملاقات آنها را هم مشخص میکند. برخی از مصادیقی که در صورت وجود و اثبات از سوی زن، باعث پذیرفته شدن درخواست طلاق از طرف زن می شوند را، در زیر این پاراگراف با هم می بینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط گرفتن حضانت فرزند چیست؟

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

  •  در سختی و مشقت بودن زوجه در زندگی مشترک.
  •  رها کردن زندگی مشترک از سوی زوج.
  •  اعتیاد شوهر به طوری که بنیاد خانواده را بهم بریزد.
  • محکوم شدن شوهر به مجازات حبس حداقل ۵ سال.
  •  ضرب و جرح و فحاشی.
  •  بد رفتاری و سوء معاشرت مستمر.
  •  مبتلا بودن زوج به بیماری مسری و یا بیماری‌هایی با معالجه سخت.

ضرب و جرح زوجه توسط زوج به شکل عمدی

 در مواردی که زوج، زوجه را مورد ضرب و جرح قرار می دهد زوجه باید بدوا به پزشک قانونی مراجعه و پس از دریافت نظر پزشک قانونی نسبت به شکایت ضرب و جرح اقدام نماید. زوجه پس از گرفتن حکم قطعی مبنی بر ضرب و جرح میتواند بر اساس این حکم كه از دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن می باشد، تقاضای طلاق نماید. توجه داشته باشید که فقط با یک حکم ضرب و جرح امکان طلاق وجود ندارد و قاضي به صرف یک حکم مبنی بر ضرب و جرح حکم به طلاق را صادر نمی کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: مشاوره با بهترین وکیل خانواده غرب تهران

معتاد بودن زوج

 اعتیاد زوج، به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خللی وارد آورد و ادامه زندگی را برای زوجه دشوار کند، مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد، فروش اثاثیه منزل و وارد نمودن ضرر به سلامت جسمی و روحی زن و فرزند شود، یکی از دلایل محکم و قوی و از دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن هم می باشد که باعث موافقت قاضی و دادگاه با درخواست طلاق از طرف زن خواهد شد.

وكيل براي طلاق از طرف زن

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن، مثل وکیل برای طلاق از طرف زن، درخواست طلاق از طرف زن، دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن و… برای شما مفید واقع شده باشند. همان طور که در طول مقاله هم به آن اشاره شد، بهتر است برای نتیجه گیری بهتر در امور حقوقی خود، مثل همین طلاق از طرف زن و…، به علت تجربه و مهارت بالای وکیل پایه یک دادگستری در امور حقوقی و قضائی، اقدام به استخدام یک وکیل خانواده کنید. برای این کار هم به شما پیشنهاد می شود که حتما سری به سایت دادجویان بزنید، و از میان وکیل برای طلاق طرف زن آن ها و یا همان وکلای خانواده مجرب و حرفه ای دادجویان، از آن ها و از بهترین وکیل تهران برای به نتيجه رسیدن پرونده تان استفاده کنید.

2 دیدگاه در “دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *