مقالات, وکیل دعاوی حقوقی

وکیل حقوق زنان

وکیل حقوق زنان | بهترین وکیل حقوق زنان در تهران

وکیل حقوق زنان موضوعی است که همواره مورد توجه بانوانی که برای فعالیت های حقوقی خود نیاز به وکیل داشته اند، بوده است. خانم ها و زنان به سبب ایجاد شدن مشکلات مختلف مثل طلاق، گرفتن حضانت قرزند و هر گونه پایمال شدن حق و حقوق شان، به وکیل حقوق زنان احتیاج پیدا می کنند. جامعه متشکل از افراد مختلف است که یا مرد هستند و یا زن، به همین علت هم که زنان 50 درصد جامه را تشکیل داده دارای حق و حقوقی هستند که وظیفه تمام افراد جامعه اعم از زن و مرد است که آن ها را رعایت کنند. اگر که علاقه دارد بیشتر با مباحثی مثل حقوق زنان در جامعه، وکیل حقوق زنان و… آشنا شوید، ادامه مقاله را از دست ندهید. مجموعه وکلای دادجویان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه وکیل حقوق زنان با شماره 09124833958 تماس حاصل نمایید.

حقوق زنان به زبان ساده

وکیل حقوق زنان

وکیل حقوق زنان | بهترین وکیل حقوق زنان در تهران

پیش از آشنایی با وکیل حقوق زنان بد نیست که کمی از خود حقوق زنان بدانیم. حقوق زنان اصطلاحی است که اشاره اصلی آن به آزادی و حق و حقوق زنان فارغ از سن و سال، نژاد و…  می باشد. در طول تاریخ متاسفانه حقوق زنان در دوره های زمانی مختلف نادیده گرفته می شده است و همین هم باعث ایجاد مفهومی به اسم حقوق زنان شده است، دلیل اصلی ای هم که باعث وجود حقوق زنان و جدا شدن آن از حقوق عام مانند از حقوق بشر می باشد، همین موضوع است.

برخی از حقوق زنان در در دیدگاه کلی و جهانی که بیشتر آن ها توسط وکیل حقوق زنان قابل پیگیری هستند، عبارت اند از، داشتن اختیار تمامیت بدنی و خودمختاری، داشتن حق رای و اظهار نظر و عقیده، داشتن حق کار و کسب درآمد، داشتن دستمزد و حقوق برابر با مردان، داشتن حق مالکیت بر روی داراریی های خود، داشتن حق تحصیل و کسب علم و دانش، داشتن حق شرکت در ارتش و ارگان ها نظامی مثل پلیس، داشتن حق مشارکت در قرارداد های قانونی و حقوقی و در آخر هم داشتن حق سرپرستی حانواده، ازدواج و… .

کسب اطلاعات بیشتر: همه چیز درباره مهریه زن

حقوق زنان در قانون اساسی ايران

مهم تر از آشنایی به تعاریف حقوق زنان و برخی حقوقی که در جهان دارند، آشنایی با حقوق زنان در قوانین کشورمان و حق و حقوقی که توسط وکیل حقوق زنان قابل پیگیری است، می باشد. در مقدمه قانون اساسی کشورمان درباره زنان این گونه آمده است که: زن از حالت شیء بودن، یا ابزار کار بودن و در خدمت اشاعه استثمار و مصرف زدگی، خارج شده و ضمن بازیافتن وظیفه خطیر و پر ارج مادری در پرورش انسان های مکتبی پیش آهنگ و خود همرزم مردان در میدان های فعال حیات می باشد و در نتیجه کلی پذیرای مسئولیتی خطیر تر و در دیدگاه اسلامی برخوردار از ارزش و کراماتی والاتر خواهد بود. یکسری از قوانین دیگر مرتبط با حقوق زنان در قانون اساسی ایران هم موارد زیر هستند.

یکی از عمومی ترین حقوق هر زنی شاید در زمینه طلاق مطرح می شود که نیاز به داشتن وکیل طلاق توافقی در این زمینه بسیار احساس می شود. با این وجود در صورتی که جهت طلاق به توافقی نرسیدید می توانید با یک وکیل طلاق به درخواست زن مشورت های لازم را به عمل آورید.

در بند چهارده از اصل سوم که اهداف جمهوری اسلامی را بیان می کند این مطلب مطرح شده است، “تامین حقوق همه جانبه افراد اعم از زن و مرد و ایجاد امنیت قضائی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون”.

در اصل دهم این بیان شده است، “از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه مقررات، قوانین و برنامه ریزی های مربوط، باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق اسلامی باشد”.

در اصل بیشتم گفته شده، “همه افراد اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، با رعایت موازین اسلام برخوردار هستند”.

اصل بیست و یکم این گونه نوشته شده است که دولت وظیفه دارد  حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین نماید و امور زیر را انجام دهد:

1-ایجاد زمینه های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او.

2- حمایت از مادران، به خصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند، و حمایت از کودکان بی سرپرست.

3- ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده.

4- ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی سرپرست.

5- اعطای قیمومت فرزندان به مادران شایسته در جهت غبطه آن ها در صورت نبودن ولی شرعی.

از دیگر قوانین مربوط به حقوق زنان در قانون اساسی قوانین موضوعه هستند که پس از پیروزی انقلاب و بر پایه فقه امامیه اسلامی اصلاح و یا تدوین شده اند. همچنین در این مدت تعدیل هایی در حمایت از حقوق زنان و خانواده هم به انجام رسیده است. البته که این ها تنها برخی از حقوق زنان در قانون اساسی بودند و حقوق زنان در مباحث مختلف، بخشی وسیع از قانون اساسی ایران را تشکیل داده است.

کسب اطلاعات بیشتر: همه چیز درباره نفقه زن

وکیل حقوق زنان | بهترین وکیل حقوق زنان در تهران

وکیل حقوق زنان | بهترین وکیل حقوق زنان در تهران

وکیل حقوق زنان در تهران

اگر که به دنبال وکیل حقوق زنان می گردید و در شهر تهران ساکن هستید، باید حتما با ویژگی ها و تعریف وکیل حقوق بانوان آشنا باشید. وکیل دعاوی حقوقی بانوان کسی است که رشته حقوق خوانده، دارای مدرک وکالت است و حوزه تخصصی ای که کار می کند هم بحث حقوق زنان و بعضا حقوق خانواده می باشد. یک وکیل حقوق زنان خوب کسی است که کاملا به قوانین کشور مثل قانون اساسی و… مسلط باشد، از تمامی مراحل و چم و خم  روند اداری دادگاه آگاه باشد، به صورت مدبرانه و حرفه ای از حقوق موکلین خود در دادگاه دفاع کند، اسرار موکل خود را حفط کند و از افشا شدن آن ها جلوگیری کند، به موکل امید یا نا امیدی واهی ندهد و تنها بر اساس حقایق، و رو راست با او صحبت کند.

 مشاوره با وکیل حقوق زن

وکیل حقوق زنان | بهترین وکیل حقوق زنان در تهران

وکیل حقوق زنان | بهترین وکیل حقوق زنان در تهران

 در صورتی که روزی به هر دلیلی، نیازمند وکیل حقوق زن شدید، که امیدواریم هیچ گاه نشوید، امید داریم که دانستن مطالبی که بیان کردیم مثل حقوق زنان، حقوق زنان در قانون اساسی، وکیل حقوق زن در تهران و همین بخش مشاوره با وکیل حقوق زن، به شما کمک کند تا بهتر بتوانید وکیل مناسب را انتخاب و حقوق خود را زنده کنید. جهت دریافت مشاوره با بهترین وکیل غرب تهران می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

پیشنهاد می شود که اگر زمانی برای انجام هر کاری به وکیل حقوق زنان احتیاج پیدا کردید، از فرد و موسسه حقوقی معتبری که متشکل از تیمی از وکلای با تجربه و حرفه ای می باشد مثل موسسه دادجویان، کمک و مشاوره بگیرید تا به روند کار شما کمک و در صورت نیاز هم، وکالت شما را قبول و حقوق تان را بهتان باز گردانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *