مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

فرم دادخواست طلاق توافقی

فرم دادخواست طلاق توافقی | گروه وکلای دادجویان

فرم دادخواست طلاق توافقی، شکل و شمایل و محتویاتی که دارد، از مسائلی است که افرادی که متاسفانه در شرف طلاق هستند، برایشان سوال است. طلاق که به معنای جدایی زن و مرد از یکدیگر به دلیل مسائل مختلفی مثل مسائل مالی، مسئل جنسی، مسائل خانوادگی و…. می باشد، در وضعیت امروزه کشورمان متاسفانه طلاق بسیار زیاد شده است و درصد نسبتا زیادی از ازدواج ها، تنها پس از گذشت مدتی به طلاق تبدیل می شوند. به همین سبب هم دانستن موضوعات مرتبط با طلاق مثل فرم دادخواست طلاق برای افراد مختلف حائز اهمیت شده است. در صورتی که، متاسفانه در شرف طلاق و جدایی هستید و یا در صورتی که مسائل قانونی و حقوقی برایتان جالب است، ادامه مقاله فرم دادخواست طلاق توافقی را از دست ندهید. بهترین وکیل پایه یک دادگستری، مجموعه وکلای دادجویان همراه باشید.

نمونه فرم دادخواست طلاق توافقی

فرم دادخواست طلاق توافقی | گروه وکلای دادجویان

فرم دادخواست طلاق توافقی | گروه وکلای دادجویان

فرم دادخواست طلاق از فرم های ضروری است که حتما باید زوجین یا وکیل طلاق توافقی با حضور در دفاتر خدمات قضائی اقدام به تهیه و پر کرد آن کنند تا روال اداری دادگاه شان شروع شود. پر کردن و تقدیم دادخواست طلاق توافقی، هم می تواند از طرف زوجه انجام شود و هم از طرف زوج، منتها بهتر است که هر دو با هم این کار را انجام دهند. فرم دادخواست طلاق، کاغذی است که در آن مشخصاتی همچون مشخصات خواهان، خوانده، وکیل یا نماینده قانونی آنها و…. باید پر شود و در اصل، کار اصلی که می کند این است که مشخصات اولیه طلاق شما، طرفین طلاق و مسائل توافق شده را از شما می گیرد تا پرونده قضائی شما تشکیل شود و به جریان بیفتد تا مراحل کار طلاق شروع شود.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه طلاق توافقی در سال جدید 1401

فرم دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

همان طور که در بخش قبل هم ذکر شد، فرم دادخواست طلاق توافقی هم می تواند از طرف مرد ارائه شود، هم از طرف زن، هم به طور مشترک و هم از طریق وکیل طلاق توافقی ای که استخدام کرده اند. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که فرم دادخواست طلاق توافقی مرد و فرم دادخواست طلاق زن با یک دیگر کمی تفاوت  دارد و در برخی موارد یکسان نیست. در اصل اطلاعاتی که در فرم دادخواست از مرد خواسته شده با اطلاعاتی که از زن خواسته شده کمی متفاوت است، زیرا در بحث طلاق، حقوق مرد و زن با هم متفاوت است، به عنوان نمونه در فرم دادخواست طلاق از طرف زن، قسمت های مرتبط با مهریه و… هم وجود دارند که در فرم دادخواست طلاق از طرف مردان نیست. در بخش پایینی برخی از قسمت های مختلفی که دادخواست طلاق از طرف مرد را تشکیل داده اند، به ترتیب آورده شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: وکیل برای طلاق به درخواست مرد

خواهان (مرد) آقای…

خوانده (زن) خانم ….

وکیل یا نماینده قانونی (در صورت وجود) خانم/آقای ….

خواسته (مثلا طلاق توافقی)

دلایل و منضمات (مدارک مثل شناسنامه طرفین طلاق، سند ازدواج، سند وکالت در طلاق وکیل، کارت های ملی زوجین، وکالت نامه وکیل طلاق توافقی و…)

و بخش نوشته دادخواست:

ریاست محترم دادگاه های خانواده …. (شهر تهران مثلا)

با سلام و احترام اینجانب (یا اینجانبان در صورت طلاق توافقی) بر طبق کپی مصدق عقدنامه(سند ازدواج) پیوست از مورخ در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم که به دلیل عدم تفاهم اخلاقی تمایل به جدایی و طلاق داریم. لذا از محضر محترمتان صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

امضاء

فرم دادخواست طلاق توافقی از طرف زن

فرم دادخواست طلاق توافقی | گروه وکلای دادجویان

فرم دادخواست طلاق توافقی | گروه وکلای دادجویان

درباره فرم دادخواست طلاق از طرف مرد گفته شد، حال نوبت به آن می رسد که درباره فرم دادخواست طلاق از طرف زن هم گفته شود. همان گونه که در قسمت قبل هم درباره آن صحبت شد، برای پر کردن و تقدیم فرم دادخواست هم زوجه می تواند اقدام کند، هم زوج، هم به صورت مشترک و با یک دیگر و هم از طریق وکیلی که نماینده قانونی هر دوی آن ها در طلاق توافقی است، می شود گفت که در این زمینه دست زوجین در شرف طلاق باز است. همچنین این هم گفته شد که فرم دادخواست طلاق از طرف زن با فرم دادخواست طلاق از طرف مرد کمی متفاوت است و در بخش ها و زمینه هایی مثل نفقه، مهریه و…. تفاوت هایی دارد و شامل قسمت هایی است که ممکن در فرم دادخواست مرد، آن ها حضور نداشته باشند. برای این که بهتر با تفاوت های فرم دادخواست طلاق توافقی از طرف زن و فرم دادخواست طلاق از طرف مرد آشنا شوید، بخش هایی از یک فرم دادخواست طلاق از طرف زن، در قسمت پایینی برایتان گردآوردی شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: وکیل برای طلاق به درخواست زن

خواهان (زن) خانم…

خوانده (مرد) آقای…

وکیل یا نماینده قانونی (در صورت وجود) آقای/خانم….

خواسته (مثلا طلاق توافقی)

دلایل و منضمات (مدارک مثل شناسنامه طرفین طلاق، سند ازدواج، سند وکالت در طلاق وکیل خانواده، کارت های ملی زوجین، وکالت نامه وکیل طلاق توافقی و…)

و بخش نوشته دادخواست:

ریاست محترم دادگاه های خانواده…. (مثلا شهر تهران)

با سلام

احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان بر طبق سند نکاحیه شماره…. دفتر خانه…. در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم ولی به دلیل اختلافات فی ما بین از دادگاه تقاضای طلاق توافقی داریم و در این راستا از کل مهریه که … سکه بهار آزادی می باشد که تعداد …. سکه در قبال طلاق از جانب زوجه بذل می شود و زوج قبول بذل دارد و مقدار …. سکه باقی مانده به صورت ماهانه ….. سکه پرداخت می گردد. فرزند مشترک ……….. ساله در حضانت مادر (زوجه) است و نفقه ایشان ماهانه …….. تومان برعهده زوج می باشد. جهیزیه زوجه تا قبل از اجرای صیغه طلاق مسترد خواهد شد. زوجین دیگر ادعایی نسبت به هم ندارند. لذا صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

محل امضاء 

بهترین وکیل برای دادخواست طلاق

فرم دادخواست طلاق توافقی | گروه وکلای دادجویان

فرم دادخواست طلاق توافقی | گروه وکلای دادجویان

امید است مطالبی مثل فرم دادخواست طلاق توافقی، فرم دادخواست طلاق از طرف مرد، فرم دادخواست طلاق از طرف زن و… که در طول مقاله به آن ها اشاره شد، به درد شما خورده باشد و اطلاعاتی بر اطلاعات شمایی که متاسفانه در شرف طلاق هستید، اضافه کرده باشد.

در صورتی که متاسفانه مسیر زندگی زناشویی و مشترک تان بنا بر هر دلیلی، طوری پیش رفته است که مجبور شده اید به طلاق روی آورید، به شما توصیه می گردد که سری به سایت دادجویان بزنید، از مطالب سایت آن ها مثل همین موضوع فرم دادخواست طلاق توافقی استفاده کنید، برای مشاوره تخصصی و حرفه ای حقوقی با آن ها ارتباط برقرار کنید و برای بهتر به نتیجه رسیدن پرونده طلاق توافقی تان، از گروه وکلای مجرب و حرفه ای آن ها در حوزه ی مسائل خانواده و طلاق توافقی، استفاده کنید.

2 دیدگاه در “فرم دادخواست طلاق توافقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *