مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی در تهران

یکی از شیوه های طلاق که دردسر حقوقی و روانی کمتری درد، طلاق توافقی در تهران یا هر جای دیگر ایران می باشد. مسائل حقوقی و قانونی، هر کدام شکل و شمایل و شیوه های مختلفی را دارند و هر کدام به شکل خاصی انجام می شوند. طلاق هم همان طور که مستحضر هستید یکی از مسائل و موضوعاتی است که باید از طریق مراجع قضائی و حقوقی پیگیری و به نتیجه برسد. از همین رو برای گرفتن طلاق و انجام کار های آن هم شیوه ها و سبک های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها طلاق توافقی در تهران، علی الخصوص با بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران، می باشد. برای این که بیشتر با طلاق توافقی و مسائل حوزه ای آن آشنا شوید، در ادامه بحث هم همراه دادجویان بمانید.

طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی در تهران به طلاقی گفته می شود که زوجين به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند و هر توافقی که آنها در خصوص مهريه، نفقه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند در طلاق توافقی داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به شرطی که توافق در راستای مسائل مربوط به زوجیت مثل مهریه یا نفقه ، اجرت المثل و نفقه باشد فرض کنید زن و شوهر در آپارتمانی با هم شریک هستند نحوه توافق آنها در مورد استفاده یا فروش ملک مشترک ارتباطی به دادگاه خانواده ندارد. در صورتی که خدای ناکرده درگیر طلاق و مزایا و معایب طلاق توافقی هستید، برای حل پرونده تان می توانید از وکیل پایه یک دادگستری در تهران و گروه حقوقی دادجویان کمک بگیرید.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی در تهران

مزایا و معایب طلاق توافقی در تهران

هر چیزی در این دنیا مزایا و معایب خاص خودش را دارد و این گونه نیست که بگوییم یک چیزی در این دنیا مطلقا مزیت است و هیچ بدی ندارد، یا که بگوییم کلا مضرات است و هیچ جنبه خوب و مثبتی ندارد. در مورد طلاق توافقی هم قصه به همین شکل است. به همین خاطر برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان درباره مزایا و معایب طلاق توافقی در تهران، یکسری از آن ها را در زیر با هم می بینیم.

مزایای طلاق توافقی

درگیر شدن کمتر خانواده ها: زمانی که در طلاق توافقی در تهران اختلافات میان زوجین بین خودشان حل شده و آن ها بتوانند با یکدیگر به یک توافق برسند دخالت خانواده ها کمتر شده و نه تنها تنش ها بیشتر نمی شود بلکه در این صورت زن و شوهر نیز با توجه به شرایط طلاق توافقی خودشان بهتر می توانند تصمیم بگیرند.

هزینه طلاق توافقی در تهران: بارزترین مزیت طلاق توافقی هزینه آن است. طلاق توافقی و بدون اعتراض تقریباً همیشه کم هزینه‌ترین روش طلاق است. گرچه هزینه کم تنها مزیت آن نیست. معمولا وقتی زوجین توافق ندارند چندین دادخواست در دادگاه ثبت میکنند که می‌تواند بسیار هزینه ‌بر باشد.

احتمال صلح پس از جدایی: در طلاق توافقی در تهران و زمانی که زن و مرد در مورد چالش های زندگی به توافق رسیده اند، در نتیجه تنش و درگیری بین آن ها وجود ندارد. به دلیل این کاهش تنش و بی احترامی ها ممکن زن و مرد پس از چند سال بار دیگر به یکدیگر رجوع کنند.

سرعت روند طلاق: همه میدانند که سریع ترین راه طلاق چیست و پروسه آن قابل مقایسه با طلاق در دادگاه نیست. یکی از مهم‌ترین دلایل رواج آن همین است. اگر با چند نفر از آنها صحبت کنید خواهند گفت تنها مزیت طلاق توافقی این است که سریع تمام می‌شود و فرد از فشار روانی سنگینی که در آن قرار دارد خلاص می‌شود.

معایب طلاق توافقی

شتاب‌زدگی در طلاق: در مبحث طلاق توافقی معمولا درباره مزایایی مثل سرعت طلاق و دردسر کمتر و مسالمت آمیز بودن آن صحبت می‌شود و کمتر به مضرات این نوع طلاق که بسیار متداول شده پرداخته می‌شود. یکی از بزرگترین معایب طلاق توافقی این است که طرفین در بیشتر مواقع شتابزده اقدام به طلاق می‌کنند و بعدا پشیمان می‌شوند.

افزایش آمار طلاق: با توجه به اینکه طلاق توافقی در تهران نسبت به انواع دیگر طلاق سریع تر و آسان تر پیش میرود انتخاب بسیاری از زوجین در هنگام اختلاف به طلاق توافقی تبدیل شده است . این در حالی که است که بسیاری از این اختلافات می توانند با چند جلسه مراجعه به روانشناس و آموزش مهارت های زندگی به این افراد حل شوند.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی در تهران

عدم آمادگی زوجین برای مرحله جدیدی از زندگی: دلیل دیگری که در اقدام فوری برای جدایی در طلاق توافقی وجود دارد، عدم آمادگی زوجین برای جدایی و پایان دادن به زندگی متاهلی است. قبل از اینکه زوجین فرصت پیدا کنند تا خود را برای چنین شرایطی آماده کنند، خیلی سریع و عجولانه طلاق می‌گیرند. در صورتی که در دیگر طلاق‌ها، به علت طولانی‌تر شدن مراحل طلاق، افراد تا طی شدن پروسه طلاق فرصت این را دارند تا حدودی خودشان را برای شرایط جدید زندگی آماده کنند اما در طلاق توافقی این فرصت وجود ندارد و افراد خیلی زود وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شوند.

تصمیم غیر منطقی: یکی از مزایا و معایب طلاق توافقی تصمیم غیر منطقی است. برخی از افراد وجود دارند که تنها به دلیل احساساتی شدن و عصبانیت بیش از حد از طرف مقابل خود تن به طلاق توافقی می دهند . در واقع می توان گفت تعداد بسیاری از طلاق های عاطفی تنها به دلیل عجولانه و احساسی تصمیم گرفتن است.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

هدف از بیان این توضیحات و بیان موضوعاتی مثل مزایا و معایب طلاق توافقی در تهران، بهترین وکیل در تهران و…، تماما این بود که اطلاعات شما در این زمینه را افزایش داده شود تا در زمانی که خدای ناکرده تصمیم به طلاق گرفتید، بدانید باید چه کار کنید. در نهایت اما پیشنهاد کلی این است که پیش از انجام هرگونه اقدامی در زمان نیاز به وکیل حقوقی یا وکیل کیفری حتما تحقیق و مشورت های بسیار زیادی انجام دهید و حتما هم از افراد خبره در این حوزه مشورت بگیرید. در صورتی که برای کسب اطلاعات بیشتر و یا پیگیری پرونده خود نیاز به دریافت مشاوره از بهترین وکیل طلاق توافقی در شمال تهران را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت گروه حقوقی دادجویان تماس حاصل نمایید و به صورت تلفنی از مشورت با متخصصین دادجویان، یا همان وکلای پایه یک دادگستری دادجویان بهره مند شوید. گروه وکلای دادجویان در راستای دریافت حق شما با تا اخرین لحظه همراه شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *