وکیل دعاوی خانواده, طلاق, طلاق توافقی, مقالات

طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

یکی از سوالاتی که افرادی که متاسفانه در شرف طلاق هستند با آن مواجه هستند، این است که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است. در دنیای امروزه و وضعیت کنونی جامعه کشورمان، به دلایل مختلفی مثل بالا رفتن انتظارات طرفین، داشتن تصورات غلط، نبوده دانش صحیح درباره ازدواج و…، نرخ طلاق به مقدار سرسام آوری بالا رفته است و درصد بالایی از ازدواج هایی که صورت می گیرند، به طلاق منجر می شوند. طلاق خود شکل و شمایل های مختلفی دارد و ممکن است بخاطر یکسری مشکلات خانوادگی، مشکلات جنسی، مشکلات عاطفی، مشخلات اخلاقی و… هم اتفاق بیفتد. یکی از راحت ترین شیوه های طلاق هم، طلاق توافقی است، که به شما توصیه می شود برای آشنایی بیشتر و کامل تر با آن، در ادامه بحث طلاق بدون حضور زوجین چگونه است هم، همراه  با بهترین وکیل تهران یعنی دادجویان بمانید تا بیشتر از مسائلی مثل طلاق بدون حضور در دادگاه، مهریه در طلاق بدون حضور زوجین، مزایای اجرای صیغه طلاق توافقی با وکیل، این که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است، هزینه وکیل برای طلاق توافقی و… مطلع شوید.

طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

پیش از صحبت درباره این که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است، یا این که هزینه وکیل برای طلاق توافقی چقدر است، ‌بهتر است که کمی راجع به خود بحث طلاق صحبت کنیم. طلاق یک پدیده اجتماعی است که در آن زن و مردی که دیگر توان ادامه دادن به زندگی زیر یک سقف با یکدیگر را ندارند، آن را انجام می دهند. یکی از شیوه های خاص طلاق هم طلاق توافقی می باشد که در آن زن و مرد به طور مشترک و با صحبت با یکدیگر به این نتیجه می رسند که برای طلاق و جدایی اقدام نمایند، در طلاق توافقی زوجین مراحل کار را مشترک انجام می دهند، و به بنا بر همین مشترک بودن همه مسائل و وجود توافقات کامل، قاضی راحت تر با جدایی آن ها موافقت می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: تکلیف حضانت فرزند در طلاق توافقی

برای انجام طلاق توافقی هم شما دو راه پیش رو دارید، یا می توانید خودتان که دانش کاملی درباره مسائل حقوقی، ظرافت های فعالیت های حقوقی و بروکراسی دادگاه ندارید، اقدام کنید، یا می توانید از یک وکیل کمک بگیرید و کارتان را به کمک او انجام دهید. در صورتی که خودتان برای طلاق توافقی اقدام کنید، مجبور خواهید بود که زمان بسیار زیادی را برای به نتیجه رساندن آن بگذارید و روز های زیادی دست از کار بکشید و به دادگاه و مراجع قانونی بروید. همچنین با توجه به این که دانش شما در مسائل حقوقی و شیوه انجام کار های حقوقی کم می باشد، ممکن است کار ها را اشتباه انجام داده و روند کار را طولانی کنید. در این شرایط طبیعتا پرداخت هزینه وکیل برای طلاق توافقی منطقی تر است، زیرا اطلاعات کامل تری در مورد قوانین طلاق و چم و خم های حقوقی و مراحل دادگاه دارد، و با استفاده از او شما می توانید از طلاق بدون حضور در دادگاه یا همان بحث طلاق بدون حضور زوجین چگونه است، بهره مند شوید.

طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

طلاق بدون حضور در دادگاه

اگر واضح تر بخواهیم در مورد این که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است، و مبحث طلاق بدون حضور در دادگاه صحبت کنیم، باید در پاسخ طلاق بدون حضور زوجین چگونه است گفت که یکی از راه هایی که شما با استفاده از آن می توانید برای طلاق توافقی اقدام کنید و به طلاق فوری دست پیدا کنید، طلاق توافقی همراه با وکیل خانواده می باشد. طلاق توافقی با وکیل خانواده به این شکل می باشد که شما برای انجام روند کاری و دادگاهی طلاق توافقی خود به یک وکیل مراجعه می کنید، پرونده و شرایط تان را برای او توضیح می دهید و پس از بستن قرارداد با او، وکیل طلاق در غرب تهران شروع به پیگیری کار های اداری و قضائی شما می کند. مراحل طلاق توافقی با وکیل در مقایسه با مراحل طلاق توافقی بدون وکیل، پیچیدگی ای ندارد و کار شما در آن بسیار راحت تر است، زیرا اغلب مراحل را وکیل به تنهایی و بدون نیاز به حضور شما پیگیری می کند، و با اقدامات خود طلاق را به نتیجه می رساند.

مزایای اجرای صیغه طلاق توافقی با وکیل

به طبع پس از این که با پاسخ این سوال که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است آشنا شدید، این سوال برایتان پیش می آید که مزایای اجرای صیغه طلاق توافقی چه هستند؟. برخی مزایای اجرای صیغه طلاق توافقی با وکیل هم عبارت اند از یکسری مواردی مثل از الزامی نبودن حضور شما در دادگاه، دانش بیشتر وکیل و متخصص بودن او در زمینه مسائل قضائی و حقوقی مثل طلاق، دفاع بهتر و حرفه ای تر از حقوق شما، پر سرعت تر دنبال شدن روند حقوقی و زود تر به نتیجه رسیدن آن و یکسری موادی که در زیر آمده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: بخشنامه جدید طلاق توافقی در سال 1401

طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

کاهش فشار و استرس: یکی از مسائلی که فارغ از این موضوع که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است وجود دارد، این است که اختلافات میان زوجین در برخی از موارد به حدی است که می‌ بایست شخص ثالثی میان آن‌ ها قرار گیرد تا یک توافق مطلوب میان آن‌ ها شکل گیرد. که طبیعتا، بهترین فرد برای این کار وکیل خانواده می ‌باشد.

صرفه جویی در وقت: به طور معمول، طلاق توافقی از سوی خود زوجین حدود ۴ الی ۵ ماه زمان می ‌برد. چرا که باید حتما در جلسات مشاوره بهزیستی شرکت نمایند، مراحل کار را خودشان انجام دهند، که البته بخاطر نبود تجربه ممکن است اشتباهات و دوباره کاری هایی پیش بیاید و… . در حالی که زمان کلی به نتیجه رسیدن طلاق توافقی حضور وکیل طلاق به کمتر از یک ماه کاهش می‌ یابد.

پایین آمدن هزینه ها: حضور در جلسات دادرسی و پیگیری کارهای مربوط به طلاق، به خصوص برای افراد شاغل بسیار سخت و کلافه کننده است. در بسیاری از موارد افرادی به سختی می ‌توانند از محل کار خود مرخصی دریافت نمایند. در صورتی که یکی از مزایای اجرای صیغه طلاق توافقی با وکیل، و این بحث که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است، این میباشد که او به تنهایی همه کار ها را انجام می دهد.

کسب اطلاعات بیشتر: فرم دادخواست برای طلاق توافقی

هزینه وکیل برای طلاق توافقی در تهران

سعی شد در طی مقاله طلاق بدون حضور زوجین چگونه است، مطالبی مثل طلاق بدون حضور در دادگاه، حق الوکاله طلاق توافقی، مزایای اجرای صیغه طلاق توافقی با وکیل و این موضوع که طلاق بدون حضور زوجین چگونه است بیان شوند، تا به شما عزیزی که متاسفانه در شرف طلاق و جدایی هستید، کمکی هر چند محدود و ناچیز بشود. در صورتی که متاسفانه در شرف جدایی هستید، به شما توصیه می شود که حتما از یک وکیل دادگستری، و ترجیحا یک وکیل خانواده استفاده کنید. برای انجام این کار هم به شما عزیزان پیشنهاد می شود که حتما به سایت دادجویان که یکی از معتبر ترین و بهترین گروه های حقوقی در تهران هستند مراجعه کنید، و از وکلای دادجویان برای بهتر و سریع تر انجام شدن کار های طلاق تان کمک بگیرید.

2 دیدگاه در “طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *