وکیل دعاوی خانواده, طلاق, طلاق توافقی

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 | گروه وکلای دادجویان

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 از مسائل و موضوعاتي است كه ذهن کساني که در شرف طلاق و جدایی از یک دیگر هستند را، درگیر می کند. طلاق یکی از پدیده های اجتماعی است که در آن زوجین بنا به دلایلی تصمیم می گیرند که مسیر زندگی شان را از یک دیگر جدا کنند. طلاق که در سالیان اخیر نرخ آن به شدت افزایش یافته است شامل مراحل و روند اداری ای است که تمامی افرادی که قصد انجام طلاق را دارند، باید آن ها را طی کنند. یکی از نکات مهم در بحث طی کردن روند قانونی طلاق هم توجه به بخش نامه های قوه قضائیه و وزارت دادگستری در ارتبطات با طلاق، مثل بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 و یافتن بهترین وکیل طلاق توافقی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق و بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401، همراه بهترین وکیل تهران دادجویان بمانید.

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 | گروه وکلای دادجویان

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 | گروه وکلای دادجویان

تا این لحظه که مقاله بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 نوشته می شود یعنی تیر ماه 1401، بخشنامه جدیدی در سال 1401، در ارتباط با طلاق و روند آن صادر نشده است و آخرین بخشنامه که در روند کار تغییرات بنیادین ایجاد کرده، به سال 1397 بر می گردد که بر اساس آن و برای جلوگیری از طلاق و پایین آوردن نرخ آن، زوجین موظف شدند که پیش از انجام کار های طلاق در مراکز معتبر و مورد اطمینان سازمان بهزیستی، قوه قضائیه و وزارت دادگستری، به جهت مشاوره حضور یابند تا در صروت امکان مسائل بین شان حل و فصل شده و بر سر زندگی شان باز گردند. به طور کلی اما مراحلی که در سال 1401 و طبق بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 باید طی کنند، عبارت اند از مراحلی که در قسمت پایینی این پاراگراف به آن ها اشاره شده است.

  • مشاوره و انتخاب وکیل طلاق توافقی یا وکیل خانواده برای بهتر و پر سرعت انجام شدن روند کارها (در صورت دلخواه).
  • ثبت نام در سامانه بهزیستی و مشخص کردن زمان و مکان جلسه مشاوره اجباری.
  • دریافت نامه عدم امکان سازش از مشاور و حضور در دفتر خدمات قضائی و پر کردن فرم دادخواست طلاق توافقی و ارائه صورت جلسه مسائل توافق شده مثل مهریه، نفقه و… .
  • صادر شدن ابلاغیه و مشخص شدن زمان و مکان برگزاری جلسه دادگاه.
  • شرکت کردن در جلسه دادگاه و پاسخ دادن به سوالات قاضی.
  • شرکت در مشاوره دادگاه و دریافت توافق نامه امضا شده توسط زوجین و مشاور.
  • آزمایش دادن و مشخص شدن وضعیت بارداری زوجه.
  • مراجعه دوباره و شرکت در جلسه دادگاه برای دریافت نام عدم امکان سازش از قاضی.
  • مراجعه به دفاتر ثبت طلاق، فسخ ازدواج، ثبت طلاق و جدایی زوجین در سامانه های مربوطه.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل ثبت طلاق توافقی در دفترخانه

مدت زمان طلاق توافقی در قانون جدید

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 | گروه وکلای دادجویان

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 | گروه وکلای دادجویان

مدت زمان طلاق توافقی در قانون جدید که در سال 1397 طی بخشنامه ای وضع شد، نزدیک به 45 روز افزایش یافت و روند آن طولانی تر شد. اما این که بخواهیم مدت زمان دقیقی را تعیین کنیم و بگوییم که همه ی زوجین پس از گذشت فلان قدر روز کار طلاق شان به پایان می رسد و نهایی می شود، امری غیر ممکن است. زیرا این قضیه کاملا به خود زوجین در شرف طلاق بر می گردد، آن هم به این دلیل که هر چقدر سرعت عمل خودشان بالا تر باشد و یا اگر که وکیل طلاق توافقی ای برای کارشان استخدام کرده باشند، روند کارشان سرعت می گیرد و سریع تر به نتیجه می رسند، اما اگر که خودشان بخواهند کار را انجام دهند و جدیت و سرعت عملی از طرف هر دو طرف وجود نداشته باشد و در موعد مقرر برای انحام هر مرحله از کار اقدام نکنند، کارشان طولانی خواهد شد و ممکن است حتی یک سال یا بیشتر هم طول بکشد.

البته یک مسئله دیگری هم که هست، این است که ممکن است در طی سال 1401 و با ارائه شدن بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 روند طلاق دستخوش تغییراتی شود. یکی از راه حل ها برای کوتاه تر کردن زمان به نتیجه رسیدن طلاق توافقی، استخدام وکیل خانواده می باشد، زیرا وکیل خانواده تجربه بسیاری در زمینه انجام مراحل و طی کردن روند داداگاه دارد و با توجه به این که طلاق هم، توافقی است و وکیل می تواند به عنوان نماینده مشترک زوجین انتخاب شود، میتواند به روند کار سرعت بیشتری ببخشد و در کوتاه ترین زمان ممکن نامه عدم امکان سازش را از دادگاه بگیرد.

سایت نوبت دهی طلاق توافقی

سایت نوبت دهی مشاروه پیش از طلاق که به اختصار به آن سایت نوبت دهی طلاق توافقی هم گفته می شود، سایتی است که نامش سامانه تصمیم است و پس از وضع شدن قوانین جدید در سال هزار و سیصد و نود و هفت به وجود آمد. در این سامانه زوجین باید ثبت نام کرده و اقدام به مشخص کردن زمان و مکان برگزاری جلسات مشاوره پیش از طلاق خود کنند. همان گونه که پیش تر هم گفته شد، ثبت نام در این سامانه و گرفتن وقت مشاوره، با توجه به این موضوع که بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401ی وجود ندارد، همچنان اجباری بوده و زوجین برای شروع کار طلاق و به جریان افتادن آن، باید فعالیت های گفته در سایت را انجام دهند و 45 روز از وقت خود را به برگزرای جلسات مشاوره و گرفتن نامه مشاور اختصاص دهند.

هزینه طلاق توافقی در سال 1401

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 | گروه وکلای دادجویان

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 | گروه وکلای دادجویان

علاوه بر این که موضوع بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 از موضوعات مهم برای زوجین شرف طلاق است، موضوع هزینه طلاق توافقی در سال جدید هم، اهمیت بسیاری دارد. البته مشخص کردن میزان این موضوع مهم یعنی هزینه طلاق توافقی در سال جدید، بنا به دلایلی مثل شرایط اقتصادی و تغییر دائمی قیمت ها، حق الوکاله وکیل در صورت استخادم وکیل، شهری که زوجین در آن قصد طلاق را دارند و… ممکن نیست و تا حد زیادی به خود افراد بر می گردد.

اما در صورتی که متاسفانه به صورت جدی تصمیم به طلاق گرفته اید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع و اقسام موضوعات حقوقی طلاق و سایر مسائل مثل بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401، مدت زمان طلاق توافقی، ‌هزینه طلاق توافقی و …، سری به سایت گروه حقوقی دادجوایان بزنید، از وکیل تضمینی طلاق مشاروه بگیرید و از گروه وکلای طلاق با تجربه آن ها برای پرونده تان استفاده کنید.

2 دیدگاه در “بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *