دسته‌بندی نشده

طلاق توافقی چیست

طلاق توافقی چیست | مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی

موضوعي كه امروز قرار است در سایت دادجویان به آن پرداخته شود، بحث “طلاق توافقی چیست” می باشد. متاسفانه طول عمر ازدواج ها در امروزه روز بخاطر دلایل مختلفی مثل، مشکلات مالی، مشکلات اخلاقی و… بسیار کوتاه شده است و افراد پس از مدت کوتاهی زندگی زناشویی روی به طلاق می آورند. در بحث گرفتن طلاق بعضا یکی از زوجین که از دیگری ناراضی است دادخواست پر کرده و برای طلاق اقدام می کند و بعضا هم زوجین پیش از اقدام به طلاق با هم به این نتیجه می رسند که با همدیگر برای طلاق اقدام کرده و دادخواست پر کنند. در صورتی که مسائل حقوقی برای تان جذابیت دارد و یا در صورتی که خدای ناکرده در معرض طلاق هستید و نیاز به وکیل تهران دارید. در ادامه مقاله طلاق توافقی چیست هم همراه گروه وکلای دادجویان، وکیل طلاق توافقی بمانید.

طلاق توافقی چیست؟

آیا اصلا می دانید که طلاق توافقی چیست؟ اگر که نمی دانید،‌ بهتر است کمی درباره آن صحبت کنیم. در برهه ای از زندگی مشترک و زناشویی، افراد به درجه ای می رسند که تحمل شرایط و اوضاع برایشان ممکن نیست و به این فکر میفتند که مسیر زندگی شان را از یکدیگر جدا کرده و از هم طلاق بگیرند. در این شرایط، در صورتی که هر دو زوج با هم صحبت کرده و به این نتیجه برسند که باید از هم جدا شوند و برای طلاق هم با هم اقدام کرده و دادخواست بنویسند به آن طلاق توافقی گفته می شود. تفاوت طلاق توافقی هم با دیگر طلاق ها،‌علاوه بر این که در اقدام کردن با همدیگر و پر کردن دادخواست به صورت مشترک می باشد، در این نوع طلاق زوجین بر سر مسائل مختلف مثل میزان مهریه، حضانت فرزندان و… هم توافق می کنند و طی صورت جلسه ای آن را به دادگاه اعلام می کنند.

طلاق توافقی چیست | مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی

طلاق توافقی چیست | مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

پس از این که پاسخ طلاق توافقی چیست را یافتیم نوبت به این می رسد که مراحل آن را با هم مرور کنیم. تمامی کار ها و فعالیت ها در هر جای این کره خاکی مراحل و روندی دارند که باید توسط افراد طی شوند. فعالیت های قضائی و طلاق توافقی هم از این قاعده مستثنی نیست و مراحلی دارند که باید توسط زوجینی که بر سر گرفتن طلاق از یکدیگر وزندگی کردن به صورت جدا توافق کرده اند، طی شود. در پایین این قسمت برخی از مراحلی که باید توسط زوجین طی شوند را می بینید.

انتخاب وکیل طلاق توافقی: این مرحله اولین مرحله از انجام کار است، البته، در صورتی که شما پس از خواندن طلاق توافقی چیست، تصمیم گرفته باشید که برای انجام بهتر و سریع تر کار های اداری و طی کردن روند دادگاه تان از یک وکیل طلاق توافقی در تهران کمک بگیرید. در صورتی که شما قصد استفاده از وکیل خانواده و مزایای آن را ندارید، این قسمت را نادیده بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل طلاق توافقی بدون وکیل به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

ثبت نام در سامانه بهزیستی: در اولین مرحله از کار، پس از آشنایی با جواب سوال طلاق توافقی چیست و توافق کردن بر سر مسائل مشترک، پیش از طلاق، ‌زوجین باید در سامانه بهزیستی ثبت نام کنند، در مراکز مشاوره مورد اعتماد دادگاه و سامانه بهزیستی نوبت بگیرند و پس از گذراندن چندین جلسه طی 45 روز و گرفتن نامه عدم انصراف از طلاق، به سراغ مرحله بعدی بروند.

ثبت داد خواست مشترک: پس از دریافت نامه عدم انصراف از طلاق، زوجین باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضائی اقدام به خرید فرم های لازم برای ثبت دادخواست کنند و درخواست طلاق توافقی شان را با ارائه مدارکی مثل، شناسنامه ها و سند ازدواج ثبت کنند. همچنین زوجین که به طور کامل درباره موضوع طلاق توافقی چیست،‌ تفهیم شده اند، باید صورت جلسه ای که کامل تمامی موارد توافقی من جمله حضانت فرزندان، حق المثل، میزان مهریه و… را در بر دارد، ضمیمه دادخواست شان کنند.

صدور ابلاغیه: پس از گذراندن دو مرحله قبلی، زوج در شرف طلاق که دادخواست خود را به همراه صورت جلسه توافقات، و مشخص کردن مکانی که ترجیح می دهند که در آنجا به پرونده شان رسیدگی شود را، تقدیم دادگاه کرده اند، از طرف مرکز قضائی ای که پرونده شان به آنجا ارجاع داده شده است، ابلاغیه ای برایشان صادر می شود و ساعت، روز و مکان برگزاری جلسه دادگاه به ایشان اطلاع داده می شود.

شرکت در جلسه دادگاه: در مرحله 4 ام پس از آشنایی زوج در شرف طلاق با بحث طلاق توافقی چیست و اقدام آن ها برای طلاق توافقی، سرانجام نوبت به شرکت در جلسه دادگاه می رسد. در این مرحله زوجین یک یا چند جلسه به دادگاه مراجعه می کنند تا قاضی پرونده را بررسی کرده و سوالات خود را از آن ها بپرسد.

مشاوره دادگاه: پس از گذراندن 4 مرحله قبلی و مشاوره بهزیستی، باز هم نوبت به مشاوره دیگری می رسد. البته این مشاوره درون دادگاه است و شما با پرداخت هزینه ای باید با مشاور دادگاه صحبت کنید. در این مرحله مشاور مستقر در دادگاه با زوجین در شرف طلاق صحبت می کند و سعی می کند تا با صحبت و مذاکره آن ها را به مصالحه و سازش دعوت کند.

طلاق توافقی چیست | مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی

طلاق توافقی چیست | مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی

مشخص شدن وضعیت باردار بودن یا نبودن زوجه: پس از این که مشاور مستقر در دادگاه با بیان مطالبی مثل طلاق توافقی چیست و… نتوانست زوجین را راضی به مصالحه کند و توافق نامه ای که توسط زوجین و مشاور امضا شده است را تحویل زوجین داد، نوبت به این می رسد که مشخص شود زوجه باردار است یا خیر. در صورتی که زوجه باردار باشد و هر دو زوج بر سر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند این موضوع در نامه نهایی عدم امکان سازش ثبت می گردد و در صورتی هم که زوجه بارادار نباشد از این مرحله گذر می شود.

مراجه دوباره به دادگاه: در این نوبت، پس از طی کردن پیچ و خم مراحل قبلی نوبت به حضور مجدد در دادگاه می رسد، در این مرحله زوجین مدارکی که در طی مراحل قبلی به دست آورده اند را در اختیار دادگاه و قاضی می گذارند، قاضی سوالات نهایی خود را از زوجین می پرسد و در آخر هم نامه عدم امکان سازش را صادر می نماید.

گام آخر، فسخ طلاق: پس از طی کردن تمامی مراحل گفته شده در طی بحث طلاق توافقی چیست و مراحل آن، نوبت به این می رسد که زوجین به اتفاق و با داشتن مدارک شناسایی و گواهی عدم امکان سازش، تا ظرف 3 ماه به دفتر ثبت طلاق مراجه کنند تا در آنجا ازدواجشان فسخ و طلاق شان در سیستم ثبت گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ثبت طلاق توافقی در دفترخانه در صفحه مربوطه مراجعه کنید.

جدیدترین شرایط طلاق توافقی

از موضوعاتی که ممکن است پس از آشنایی با موضوع طلاق توافقی چیست و مراحل آن، در ذهن افراد ایجاد شود، این است که جدیدترین شرایط طلاق توافقی چه می باشد. باید گفت امروز که این مقاله در حال نوشته شدن است یعنی تیر ماه 1401، هیچ گونه شرایط و قوانین جدیدی در حوزه طلاق و طلاق توافقی ایجاد نشده است و زوجین در شرف طلاق باید با طی کردن همان مراحل گفته شده کار هایشان را پیش برده و ازدواجشان با یکدیگر را فسخ بنمایند.

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد

جواب دادن به این سوال که طلاق توافقی چقدر زمان می برد، کار آسانی نیست، زیرا مدت زمانی که طلاق توافقی هر زوجه که، پس از تحقیق درباره طلاق توافقی و آشنایی با مباحثی مثل طلاق توافقی چیست، اقدام به طلاق می کنند، با یکدیگر متفاوت است، زیرا مدت زمان به نتیجه رسیدن طلاق توافقی به عوامل متعددی مثل، این موضوع که زوجین چقدر بر سر مسائل با یکدیگر توافق دارند، این بحث که آیا از وکیل طلاق توافقی در تهران استفاده می کنند، یا خیر خودشان قصد اقدام را دارند، این مطلب که خودشان با چه سرعتی کار را پیش می برند و این که آیا در زمان های مقرر شده برای طی کردن هر مرحله، کار ها را انجام می دهند یا خیر و موانع و مشکلات دیگر مثل دیر و زود شدن جلسات مشاوره دادگاه و…. بر می گردد.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه طلاق توافقی در سال جدید 1401

طلاق توافقی چیست | مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی

طلاق توافقی چیست | مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی بدون حضور زوجین

شرایطی وجود دارد که زوجین، بدون این که مجبور که گذاشتن این همه زمان شوند و از کار و زندگی بیفتند و به دنبال انجام و طی کردن مراحل و کار های طلاق بیفتند، می توانند طلاق توافقی شان را به نتیجه برسانند. این شرایط هم عبارت است از گرفتن وکیل طلاق توافقی یا وکیل خانواده. وکیل خانواده با دانشی که در حوزه طلاق توافقی و آشنایی کاملی که با موضوعات حاشیه ای آن مثل طلاق توافقی چیست و… دارد و با تجربه ای که دارد، کار های شما را به بهترین شکل پیش می برد و پرونده را در زود ترین زمان ممکن به سرانجام می رساند. همچنین دیگر مزیت بزرگ داشتن وکیل طلاق توافقی در تهران هم این می باشد که با توجه به توافقی بودن طلاق و استفاده از وکیل مشترک، دیگر نیازی به حضور هیچ کدام از زوجین در دادگاه نیست و وکیل کارهای مربوطه را به تنهایی انجام می دهد.

بهترین وکیل طلاق توافقی

مقاله طلاق توافقی چیست به این دلیل بیان شد تا اطلاعات شمایی که متاسفانه در شرف طلاق هستید، در این زمینه بالا برود تا بهتر بتوانید کارهای قضائیتان را پیش ببرید. در نهایت اما توصیه می گردد که برای انجام کار های طلاق توافقی و گرفتن مشورت تخصصی، حتما سری به سایت گروه حقوقی مجرب دادجویان، بهترین وکیل غرب تهران بزنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *