مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, وکیل دعاوی خانواده

طلاق به دلیل نازایی مرد

طلاق به دلیل نازایی مرد

یکی از مباحثی که می تواند دلیل طلاق باشد، طلاق به دلیل نازایی مرد است. طلاق به دلیل نازایی مرد چقدر طول می کشد؟ شرایط طلاق با توجه به نازایی مرد چیست؟ ایا با توجه به نازایی مرد زن می تواند طلاق بگیرد؟ مباحث و موضوعات مهمی هستند که می توانند میان یک زوج پیش بیایند و کار ازدواج آن ها را به پایان برسانند مثل مشکلات اخلاقی، مشکلات روحی، مشکلات خانوادگی و… .

اما یکی از این مهم ترین مشکلاتی هم که می توانند میان یک زوج به وجود بیایند و باعث پایان ازدواج آن ها بشوند، مشکلات بچه دار شدن هستند. همانطور که می دانید تولید مثل و بچه دار شدن یکی از علایق بشری است و عدم امکان آن می تواند به یک مشکل جدی میان زوجین تبدیل شود. مشکل بچه دار نشدن گاه می تواند از طرف مرد باشد و گاه از طرف زن. برای این که بیشتر در مورد موضوعاتی مثل شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد، طلاق به دلیل نازایی مرد چقدر طول می کشد، بهترین وکیل طلاق به دلیل نازایی مرد و… بدانید، در ادامه بحث هم همراه دادجویان بمانید.

مشاوره با بهترین وکیل طلاق در تهران: 09124833958

شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد

بدون فوت وقت به سراغ یکی از مباحث اصلی یعنی شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد می رویم، و این کار را با تعریف کلی نازایی مرد آغاز می کنیم. موجب قوانین پزشکی، زوج‌هایی که بعد از یک سال ازدواج و زندگی مشترک، بدون بهره‌گیری از شیوه‌های جلوگیری از بارداری، بارور نگردیده باشند، نابارور به‌حساب می‌آیند. طبق آمار موجود، ۴۰ درصد ناباروری‌ها به علت وجود مشکلات از جانب مردها می‌باشد و ۱۰ درصد به دلیل مشکلات مشترک ناباروری میان مرد و زن می‌باشد. این به معنای آن است که تا ۵۰ درصد مشکلات ناباروری، منشا آن مردها هستند.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد

شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد

شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد

اختلالات ژنتیکی و یا ناباروری مردان بر اثر جهش‌ها و یا نقائص کروموزومی از دلایل عقیم بودن آقایان است. این اختلالات ممکن است موجب عدم وجود اسپرم، نقصان مقدار اسپرم، اختلال در حرکت اسپرم گردد. از جمله مهمترین دلایل ابتلا به ناباروری مردان، استعمال بعضی از داروها است. مانند داروهایی که بدن‌‌ سازان استفاده می کنند و یا داروهایی که دربردارنده تستوسترون هستند، همچنین داروهای درمان آرتروز، سرطان، افسردگی، فشارخون، عفونت یا اختلالات گوارشی نیز جزو این دسته از داروها هستند.

اما برای این که دقیق تر در مورد شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد بدانیم، طبق قانون، ناباروری تعریف مخصوص به خود را دارد. تعریف ناباروری در قانون به زوجی اطلاق می شود که طی گذشت یک سال با توجه به داشتن رابطه جنسی منظم و عدم استفاده از روش های جلوگیری از بارداری، همچنان باردار نشده اند. قانون مصوب شده در این زمینه مربوط به سال ۱۳۵۳ است، که براساس قانون حمایت خانواده در مورد مشکل عقیم بودن همسر و حق طلاق زوجه صحبت شده است. این قانون مجددا در سال ۱۳۹۱ تصویب شده و به قوت خود باقی مانده است.

مراحل دادخواست طلاق به دلیل نازایی مرد

 بر این اساس گرفتن حق طلاق در عقد نامه ازدواج دائم، طبق بند ۱۰ قانون حمایت از خانواده، نازایی مرد ذکر شده است. طبق قانون مذکور، در بند ب، صفحه چهارده شروط ضمن عقد سند ازدواج در صورتی که زوج طی بازه زمانی پنج سال قادر به بچه دار شدن نباشد، زوجه می تواند بعد این بازه زمانی طرح دعوی طلاق نموده و در نهایت با تایید نهایی طلاق به دلیل نازایی مرد توسط دادگاه رسیدگی کننده، طلاق خود را بگیرد.

این قانون براساس بند سیزده مربوط به ماده ۸ حمایت از خانواده مطرح شده است. از طرف دیگر حتی اگر امضا شرط ضمن عقد در این باب صورت نگرفته باشد، باز هم براساس اخلاق و عقل و شرع، در شرایطی که عقیم بودن همسر ثابت شده باشد، زوجه می تواند تحت شرایط ذکر شده از همسر خود جدا شود.

کسب اطلاعات بیشتر: روش های طلاق غیابی از طرف زن

 این کار می تواند بعد از گذشت پنج سال به استناد عسر و حرج به دلیل عقیم بودن همسر صورت بگیرد. نکته مهمی که در زمینه طلاق به دلیل نازایی مرد مطرح است این است که در صورتی که زوجه تمایلی به انجام روش های درمانی نظیر بارور کردن تخمک و کاشت آن درون رحم یا تزریق اسپرم نداشته باشد، همچنان حق طلاق برای زوجه به قوت خود برقرار خواهد بود. در شرایطی که طلاق به دلیل عقیم بودن همسر باشد. زوجه تمامی حقوق خود را مانند مهریه، اجرت المثل و نفقه را دریافت می کند.

باید به این نکته توجه داشت که در شرایطی که زوجه خود یائسه بوده یا قدرت باروری نداشته باشد، گرفتن حکم طلاق به دلیل عقیم بودن مرد امکان پذیر نخواهد بود. اگر که متاسفانه شما هم با این مشکل مواجه هستید و به دنبال طلاق به دلیل عقیم بودن همسر هستید، به شما توصیه می شود که برای به سرعت به ثمر رسیدن پرونده طلاق تان، حتما از یک وکیل طلاق به دلیل نازایی مرد، مثل وکیل طلاق تهران گروه حقوقی دادجویان کمک بگیرید.

شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد

شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد

طلاق به دلیل نازایی مرد چقدر طول میکشد؟

این که بخواهیم مثل شرایط طلاق به دلیل نازایی مرد، محکم و استوار بگوییم که طلاق به دلیل نازایی مرد چقدر طول می کشد کاری امکان پذیر نیست زیرا هر پرونده جزئیات و ظرافت های خاص خود را دارد، و در هر پرونده شرایط زوج و زوجه منحصر به فرد است. تنها چیزی که در مورد این که طلاق به عقیم بودن مرد چقدر طول می کشد می توان گفت این است که در صورت استفاده از وکیل طلاق به دلیل نازایی مرد دادجویان، روند کاری پرونده تان سرعت بسیار بالایی خواهد گرفت. اما برای این که بیشتر متوجه این شویم که طلاق به دلیل عقیم بودن مرد چقدر طول می کشد، مراحل کاری گرفتن طلاق به دلیل عقیم بودن مرد در زیر آورده شده اند.

روند دادگاه‌ها در خصوص پرونده های طلاق به دلیل نازایی مرد اینطور می باشد که پرونده را جهت تشخیص عقیم بودن و ناباروری مرد به پزشکی قانونی ارجاع می دهند و پس از گرفتن تایید عقیم بودن مرد از سوی پزشکی قانونی حکم الزام مرد به طلاق را صادر می کنند. زوجه برای طلاق این مراحل را باید طی کند:

کسب اطلاعات بیشتر: در چه مواردی زن حق طلاق دارد؟

  • جمع آوری مدارک پزشکی جهت تایید  عقیم بودن مرد فبل از طرح دعوا جهت پیوست نمودن به دادخواست به عنوان دلایل استنادی.
  • گذشت مدت زمان 5 سال از زندگی مشترک زوجین و زوجه در این مدت به دلیل مشکلات زوج صاحب فرزند نشود.
  •  مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و ارائه دادخواست طلاق به در خواست زوجه به دلیل عقیم بودن مرد و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری مثل وکیل طلاق به دلیل نازایی مرد دادجویان.
  • ارجاع پرونده به دادگاه خانواده و تعیین شعبه و وقت رسیدگی جهت حضور زوجین.
  •  ارجاع  زوجین به پزشکی قانونی از طریق دادگاه جهت تایید عقیم بودن مرد.
  • صدور رای الزام زوج به طلاق زوجه در صورت تایید پزشکی قانونی مبنی بر ناباروری و عقیم بودن مرد.

وکیل طلاق به دلیل نازایی مرد

مطالبی در طی بحث مطرح شدند مثل طلاق به دلیل نازایی مرد چقدر طول می کشد، و… که امیدواریم برای شما کاربردی واقع شده باشند. به طور کلی بحث طلاق از لحاظ قانونی یک بحث پیچیده و پر دردسر است. از همین رو در صورتی که خدای ناکرده روزی تصمیم به انجام آن گرفتید، به شما توصیه می شود که برای کاهش دردسر های آن و سریع تر به نتیجه رسیدن پرونده تان، حتما از یک بهترین وکیل تهران طلاق معتبر و حرفه ای مثل وکیل طلاق به دلیل نازایی مرد گروه حقوقی معتبر و کار بلد دادجویان، استفاده نمایید.

1 دیدگاه در “طلاق به دلیل نازایی مرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *