سوالات متداول

در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق میگیرد؟

در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق میگیرد؟

در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق میگیرد؟ شاید برای شما هم سوال باشد که در طلاث توافقی که سریع ترین راه طلاق می باشد زن چه چیزهایی را می تواند با خود ببرد. این یکی از سوالات متداول مراجعین به وکیل پایه یک دادگستری دادجویان می باشد. در این بخش می خواهیم با پاسخی کوتاه به این سوال نتیجه را مشخص کنیم.

در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق میگیرد؟

همانگونه که می دانید در حث طلاق توافقی تمامی موارد را زوجین تصمیم گیری می کنند و هر دو به یک نتیجه مشترک دست پیدا می کنند. در واقع زوجین به صورت کاملا منطقی به اتفاق تصمیم می گیرند که به زندگی مشترک پایان دهند و آنچه که متعلق به این زندگی است را طبق توافقی تقسیم می کنند. مواردی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، جهیزیه، اجرت المثل و … همگی می بایست بین زوجین تقسیم بندی شود.

اهمیت این مسأله به عنوان حق مالی زوجه به این جهت بوده که با دریافت حقوق مالیش بعد از طلاق بتواند نیازهای خود را برطرف بنماید. و یا به صورت کلی با بذل مهریه خود از دریافت حق مالیش به صورت کلی یا جزئی صرف نظر کند. و همچنین است سایر حقوقی که به زوجه بعد از طلاق تعلق خواهد گرفت.پس متوجه شدیم که توافق زوجین در اصل تعیین کننده حقوق زن بعد از طلاق بوده است و قانون گذار مبنای این طلاق را چه راجع به اصل طلاق و چه راجع به آثار ناشی از آن را به عهده زن و مردی گذاشته که تصمیم گرفته اند تا از یکدیگر جدا بشوند و اراده طرفین است که تعیین کننده حق دریافت حقوق مالی و غیر مالی زوجه بعد از تحقق طلاق بوده نه چیز دیگر.

شاید سوال شما نیز باشد:

آیا ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج است؟

آیا اثبات رابطه نامشروع باعث از بین رفتن مهریه می شود؟

آیا طلاق به دلیل بیماری روانی همسر امکان پذیر است؟

آیا گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد زن امکان پذیر است؟

1 دیدگاه در “در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق میگیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *