مقالات, الزام به اخذ پایان کار, وکیل دعاوی ملکی

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

یکی از دغدغه های اصلی سازندگان ساختمان الزام به اخذ پایان کار می باشد. همه ی افراد در طول روز ممکن است دچار مشکلات حقوقی و یا قضائی و در طی آن درگیر کار های اداری بشوند. کار های اداری باید روند مختص خود را طبق قوانین طی کنند از ایم رو می توان نتیجه گرفت که کسی که با قوانین به خوبی آشنایی نداشته باشد به احتمال زیاد در روند این کار های اداری دچار مشکل خواهد شد. وجود کسی که با قوانین و مقررات مدنی آشنایی کامل داشته باشد می تواند کمک زیادی در روند پرنده و پیش بردن آن داشته باشد.

همان طور که شما هم می دانید اولین کسی که به فکر ما برای آشنایی با قوانین می رسد، وکیل است. وکیل ملکی می تواند در روند پرونده ها و کار های اداری از جمله پایان کار ساختمانی ‌کمک زیادی کند و مشکلات مربوط به آن ها را به خوبی رفع کند. برای این که با الزام به اخذ پایان کار و مطالب دیگری نظیر الزام به اخذ پایان کار و صورتمجلس تفکیکی، دادخواست الزام به اخذ پایان کار و تنظیم سند رسمی و … بیشتر و هر چه بهتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می شود که در ادامه هم همراه با سایت دادجویان بمانید.

مشاوره با بهترین وکیل ملکی تهران: 09124833958

الزام به اخذ پایان کار

همان طور که اشاره شد حضور وکیل می تواند در روند پرونده هایی مانند الزام به اخذ پایان کار بسیار موثر و مهم باشد. اما در ابتدا بهتر است بدانیم که اخذ پایان کار یعنی چه و چه مراحلی دارد. هر پروژه ساختمانی در طول ساخت باید مراحل قانونی زیادی را برای اتمام پروژه طی کند که یکی از مهم ترین و اصلی ترین این مراحل، اخذ پایان کار ساختمانی می باشد. گواهی پایان کار ساختمانی برای انتقال سند رسمی به درخواست مالک ساختمان صادر می شود. این گواهی توسط سازمان نظام مهندسی در شهر داری ثبت می گردد.

البته اخذ پایان کار در شهرداری به همین سادگی هم نیست و صدور این گواهی باید توسط افراد زیادی از جمله مهندس ناظران و کارشناسان ساختمانی تایید بشود. صدور گواهی پایان کار ساختمانی توسط مهندسان ناظر نیاز به ارائه مدارک زیادی از جمله استحکام بنا و تایید آن توسط کارشناسان مربوطه دارد. به طور کلی نکات بسیار مهم و زیادی در مورد اخذ پایان کار ساختمان وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است:

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

اگر بنای ساخته شده دارای خلاف و یا بدهی باشد، طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ ملک شامل جریمه خواهد شد. اگر مالک ساختمان جریمه ای که طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ تعیین شده است را بپردازد، مجاز به اخذ پایان کار می شود اما اگر چنین اتفاقی نیفتد و جریمه تعیین شده پرداخت نشود، پرونده ساختمان به کمیسیون تجدید نظر ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود که در این صورت دستور تخریب بنای ساخته شده صادر می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین وکیل سرقفلی در تهران

مورد بعدی در رابطه با الزام به اخذ پایان کار که به آن اشاره شده است، قابل اعتراض بودن رای کمیسیون ماده ۱۰۰ می باشد. به طوری که اگر رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب بنای ساخته شده باشد، مالک می تواند نسبت به رای صادر شده در دیوان عدالت اداری اعتراض کند.

از دیگر موارد مربوط به الزام به اخذ پایان کار، می توان به این موضوع اشاره داشت که اگر جریمه ای در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای مالک ساختمان در نظر گرفته شود و مالک از پرداخت جریمه امتناع کند، از طرف شهرداری حکم تخریب ساختمان به مالک صادر می شود. پس از ابلاغ این حکم مالک ساختمان دو ماه فرصت دارد تا نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند که اگر چنین اتفاقی نیفتد و جریمه تعیین شده پرداخت نشود، شهرداری خود اقدام کرده و هزینه های تعیین شده و مورد نظر را از مالک ساختمان دریافت می کند.

آخرین مورد در ارتباط با نکاتی که در رابطه با اخذ پایان کار به آن اشاره شده است، این است که اگر سازنده بنای ساختمانی در تاریخ تعیین شده نسبت به اخذ پایان کار اقدام نکند، مالک ساختمان می تواند به دادگاه حقوقی مراجعه کرده و درخواست اخذ پایان کار را کند. در این صورت اگر سازنده ساختمان محکوم شود و باز هم از اخذ پایان کار امتناع کند، مالک ساختمان می تواند با هزینه پایان کار سازنده نسبت به اخذ آن اقدام کند. همچنین اگر چنین اتفاقی بیفتد مالک ساختمان می تواند از سازنده به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود شکایت کند.

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

الزام به اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی

مورد بعدی مرتبط با الزام به اخذ پایان کار و صورتمجلس تفکیکی می باشد. به طور کلی صورتمجلس تفکیکی به سندی گفته می شود که در آن قسمت های تفکیکی ساختمان و واحد های آن مشخص شده است. به عبارتی دیگر می توان گفت که هدف صورتمجلس تفکیکی مشخص شدن سهم هر شخص از واحد های ساختمان می باشد. این موضوع در طی سال های اخیر نقش زیادی در دادگاه ها داشته است و حتما شما هم تا به حال دعاوی مربوط به الزام به اخذ صورتمجلس تفکیکی را شنیده اید که در روند این پرونده حضور یک وکیل خبره و کاربلد می تواند کمک زیادی به رفع مشکلات مربوط به آن کند.

دادخواست الزام به اخذ پایان کار و تنظیم سند رسمی

امید است مطالب بیان شده در طی بحث الزام به اخذ پایان کار و عناوین دیگری از جمله الزام به اخذ پایان کار و صورتمجلس تفکیکی، دادخواست الزام به اخذ پایان کار و تنظیم سند رسمی و … به اندازه کافی برای شما مفید بوده و در بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات شما درباره ی صدور گواهی پایان کار ساختمانی و نقش موثر وکیل در این پرونده موثر بوده باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: شماره بهترین وکیل ملکی غرب تهران

اگر برای صدور گواهی پایان کار ساختمانی و همچنین تنظیم سند رسمی به دنبال وکیل پایه یک دادگستری هستند به شما توصیه می شود که حتما به سایت دادجویان سری بزنید. دادجویان گروهی از وکلای با تجربه و حرفه ای می باشند که همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند و می توانند مشکلات حقوقی و قضائی شما را به بهترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان به سر انجام برسانند.

اخذ پایان کار توسط وکیل

الزام به اخذ پایان کار ساختمانی اولاً نشانه بارزی است که ملک ساخته شده دارای تخلف ساخمانی نمی باشد و براساس معیارهای فنی و مهندسی کاملاً مورد تایید شهرداری می باشد و ثانیاً با اخذ پایان کار می توان نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیکی از اداره ثبت محل اقدام نموده ثالثاً بر مبنای دو بند فوق می توان نسبت به اخذ سند شش دانگ تفکیکی تک برگ اقدام نمود.

بدیهی است طی این مراحل توسط ذینفع هم زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و هم از پیچیدگی های زیاد اداری و حقوقی برخوردار است در حالی که مداخله وکیل ملکی در پروسه های فوق کار را در زمان کوتاهتر و بدون کارشکنی از طرف ادارات و با هزینه کمتر به ثمر می رساند.

مخصوصاً در آیتم اول چنانچه ملک ساخته شده دارای تخلفات ساختمانی باشد پرونده مربوطه به کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها، ارجاع می شود که عبور از سد دو کمیسیون بدوی و تجدیدنظر و سپس اعتراض در دیوان عدالت اداری خود کار بسیار پیچیده و دشواری است و در صورت غفلت مالک رأی به تخریب بنا رأی و جریمه های سنگین داده می شود که رفع و رجوع این مفصل یقیناً بدون حضور بهترین وکیل تهران آگاه و متخصص محال به نظر می رسد.

انتقال سند بدون پایان کار

آنچه که لازمه انتقال سند رسمی است تائیدیه های لازم با نصب پلکان، تأییده آتش نشانی، استحکام بنا برحسب ملاحظه و آزمایشات لازم است استاندارد آسانسور و اصلاح سند ملک که صدور مجوز پایان کار از طریق شهرداری است و تا مفاصاحساب و راهکارهائی که تعریف شد انجام نشده باشد نه تنها مالکان یا سازندگان باید در رفع جریمه ساخت و ساز غیرمتعارف و یا پرداخت جریمه یا تخریب و یا مبالغی که به آنان تعلق میگیرد اقدام نمایند بلکه تا پایان کار وصول نشود انتقال رسمی سند از طریق محاضر و دفاتر رسمی امکان پذیر نخواهد بود. وی در صورت توافق طرفین مبنی بر عدم نیاز پایان کار انتقال بدون پایان کار قابل اجرا است.

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

سوالات متداول:

الزام به صدور پایان کار چیست؟

زمانی که فروشنده یا سازنده ملک به تعهد خود جهت اخذ پایان کار اقدام نکند می توان الزام وی را از دادگاه اخذ نمود.

آیا بدون داشتن گواهی پایان کار می توان سند را هبه کرد؟

برای هر نوع عقد رسمی در دفترخانه اسناد رسمی و تنظیم سند رسمی نیاز به پایان کار وجود دارد.

پرداخت هزینه های اخذ گواهی پایان کار با چه کسی است؟

هزینه ها با دارنده سند و مالک است مگر آنکه کسی بنا به دلیلی این تعهدات مالی را پذیرفته باشد.

مدارک لازم برای گرفتن الزام به اخذ پایان کار چیست؟

قراردادی که باید تعهد خوانده را اثبات نماید2- مدرکی که ذینفع بودن خواهان را اثبات نماید.

مراحل الزام به اخذ پایان کار چگونه است؟

دادخواستی به خواسته الزام به اخذ پایان کار به دادگاه عمومی و حقوقی تقدیم میشود.
خواسته چنین موضوعی باید الزام به اخذ پایان کار و البته در دادخواست باید پلاک ثبتی و منشاء تعهد نیز درج شود

1 دیدگاه در “الزام به اخذ پایان کار و مراحل قانونی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *