مقالات, وکیل دعاوی خانواده

نحوه استعلام ازدواج قبلی

نحوه استعلام ازدواج قبلی

آیا با نحوه استعلام ازدواج قبلی آشنایی دارید؟، آیا میدانید که استعلام وضعیت تاهل با کد ملی به چه شکلی است؟. ازدواج یک سنت و امری مقدس در تمامی ادیان و مذاهب دنیا و حتی امری مقدس در میان افرادی است که به دین خاصی اعتقاد ندارند. دلیل مقدس بودن ازدواج هم پیوند خوردن سرنوشت دو فرد، از سر علاقه و عشق که خود حسی مقدس است، و همراه و یاور یکدیگر شدن در تمامی مراحل زندگی است. اما گاهی اوقات افراد در زمان ازدواج با رو راستی و از سر عشق و علاقه اقدام به ازدواج نمی کنند و برخی حقایق را از طرف دیگر پنهان می کنند که نام این کار، فریب در ازدواج است. در ادامه بحث هم همراه دادجویان باشید تا بیشتر در مورد مسائلی مثل نحوه استعلام ازدواج قبلی مرد وزن، نحوه استعلام ازدواج قبلی زن و مرد، با وکیل طلاق توافقی در تهران مشورت کنید.

نحوه استعلام ازدواج قبلی زن

قبل از این که با نحوه استعلام ازدواج قبلی، و مطالبی مثل عواقب فریب در ازدواج آشنا شویم، بهتر است ببینیم که معنای فریب در ازدواج یا تدلیس چیست. تدلیس کلمه ای عربی و در لغت به معنای فریب دادن و پنهان کردن موضوعی است. تدلیس در اصطلاح حقوقی، به اعمالی گفته می شود که موجب فریب طرف معامله شود، کارهایی مانند: پنهان کردن عیب یا تظاهر به داشتن صفت خاصی که در واقع ندارد.

کسب اطلاعات بیشتر: شروط دوازده گانه عقدنامه چیست؟

نحوه استعلام ازدواج قبلی

نحوه استعلام ازدواج قبلی

تدلیس علاوه بر معاملات در ازدواج هم ممکن است انجام شود، به این صورت که یکی از طرفین ازدواج، خود را دارای تحصیلات عالیه یا صاحب اموال خاص معرفی کند، در حالی که واقعا اینطور نباشد، یا بگوید که مجرد است و سابقه ازدواج نداشته، در حالی که قبلا ازدواج کرده باشد. از همین رو استعلام وضعیت تاهل با کد ملی به کمک وکیل ازدواج در تهران معتبری مثل وکیل خانواده دادجویان، یک امری است که می تواند از فریب خوردن شما در ازدواج جلوگیری کند. در قسمت پایینی بیشتر در مورد نحوه استعلام ازدواج قبلی صحبت شده است.

یکی از مواردی که ممکن است عقد نکاح بر مبنای آن منعقد شود، نداشتن سابقه ازدواج زوج یا زوجه است. با توجه به این ‌که ازدواج موقت در شناسنامه شخص درج نمیشود، و همچنین با توجه به این که گاهی ممکن است شخص به وسیله جعل یا با اعمال متقلبانه و همچنین با توجه به امکان حذف ازدواج قبلی و طلاق از شناسنامه در دوران عقد و قبل از دخول، ازدواج قبلی خود را از طرف مقابل پنهان کند، بهتر است که با کمک نحوه استعلام ازدواج قبلی، از سابقه طرف مقابل مطلع شد. برای نحوه استعلام ازدواج قبلی و احراز ازدواج یا عدم ازدواج قبلی شخص، می‌توان درخواست گواهی تجرد نمود.

در این گواهی قید می‌گردد که شخص مذکور قبلاً ازدواج نکرده است یا اگر ازدواج کرده است به دلیل طلاق یا فسخ نکاح یا بذل مدت یا انقضای مدت در ازدواج موقت جدا شده است. توجه به این نکته لازم است که فقط دارنده شناسنامه می تواند درخواست گواهی تجرد کند و مرجع درخواست این گواهی اداره ثبت احوال است. با این حال می‌توان با کمک وکیل ازدواج در تهران دادجویان به‌ صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور نسبت به ثبت درخواست گواهی تجرد اقدام کرد و پس از ثبت آن و با ابلاغ زمان تحویل گواهی توسط سازمان مربوطه، دارنده شناسنامه می‌تواند با ارائه شناسنامه گواهی تجرد را دریافت نماید. البته به جز خود شخص، وکیل پایه یک دادگستری هم میتواند با ارائه وکالت‌ نامه رسمی و شناسنامه شخص برای دریافت گواهی مذکور اقدام کند.

نحوه استعلام ازدواج قبلی

نحوه استعلام ازدواج قبلی

نحوه استعلام ازدواج قبلی مرد

با نحوه استعلام ازدواج قبلی زن و مرد آشنا شدیم و دیدیم که چگونه می توان برای استعلام وضعیت تاهل با کد ملی اقدام کرد. یکی از این گواهی هایی که می تواند خیال شما را از تجرد طرف مقابل راحت کند، بحث گواهی تجرد است. همان طور که در قسمت قبلی هم اشاره ای به آن شد، گواهی تجرد گواهی است که برای شما این مسئله را روشن می کند که شخصی که قصد ازدواج با او را دارید قبلا ازدواج کرده است یا خیر همچنین موارد دیگری که در خصوص صاحب شناسنامه روشن می شود. عبارتند از: فرد از همسرش طلاق گرفته است یا زوجیت آن ها کماکان ادامه دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن چیست؟

ازدواج وی موقت بوده یا خیر. و اگر این ازدواج منقضی شده است را نشان می دهد. اگر متاهل بوده همسرش فوت شده یا در قید حیاث است. نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که گواهی تجرد تنها به خود شخص (صاحب شناسنامه) تحویل داده می شود. لذا نمی توان گواهی تجرد را برای یک شخص ثالث دیگری دریافت نمود. در قسمت پایینی یکسری از مدارک لازم برای نحوه استعلام ازدواج قبلی مرد و زن، و گرفتن گواهی تجرد را با هم می بینیم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهی تجرد و نحوه استعلام ازدواج قبلی عبارت اند از:

  •  اصل شناسنامه و تصویر کلیه صفحات شناسنامه.
  •  اصل  کارت ملی و تصویر کارت شناسایی ملی.
  •  پرداخت هزینه طبق تعرفه جاری (پرداخت هزینه  فقط در محل تحویل و با ارائه کارت بانکی مقدور می باشد).

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق بدون حضور زوجین

وکیل ازدواج در تهران

امید است مطالبی مثل نحوه استعلام ازدواج قبلی مرد و زن، نحوه استعلام ازدواج قبلی زن و مرد که در طول مقاله امروز به آن ها اشاره شد، به درد شما خورده باشد و اطلاعاتی بر اطلاعات شمایی که در شرف ازدواج هستید، اضافه کرده باشند. در صورتی که به دنبال ازدواج با شخصی هستید و به دلایل مختلف مثل شک، پنهان کاری طرف مقابل، برای اطمینان حاصل کردن و…، می خواهید از مجرد بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کنید، به شما توصیه می گردد که سری هم به سایت دادجویان بزنید، از مطالب سایت آن ها مثل همین نحوه استعلام گرفتن ازدواج قبلی استفاده کنید، برای مشاوره تخصصی و حرفه ای حقوقی با بهترین وکیل تهران ارتباط برقرار کنید و برای بهتر به نتیجه رسیدن کار استعلام وضعیت تاهل با کد ملی، از گروه وکلای مجرب و حرفه ای دادجویان، مثل وکیل ازدواج در تهران، در حوزه ی مسائل خانواده، ازدواج، و طلاق استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *