مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوج, وکیل دعاوی خانواده

طلاق غیابی از طرف مرد

طلاق غیابی از طرف مرد

یکی از شیوه های مختلف طلاق که بسیار هم آسان می باشد، طلاق غیابی از طرف مرد است. همان طور که مستحضر هستید، طلاق یکی از اقدامات قانونی و حقوقی است که به شکل ها و شیوه ها مختلف و متنوعی صورت می گیرد. هر کدام از این شیوه ها و روش ها هم اما، از درجه مشخصی از سختی و آسانی برخوردارند و برای انجام هر کدام از آن ها مراحل خاصی باید طی شود.

در میان این روش های متنوع و زیاد اما، روشی وجود دارد تحت عنوان طلاق غیابی از طرف مرد، که نسبت به سایر روش های طلاق همانند داشتن وکیل طلاق توافقی آسان تر است و سریع تر هم به جواب می رسد. برای این که بیشتر با مباحثی مثل شرایط طلاق غیابی از طرف مرد، روش های طلاق غیابی از طرف مرد، هزینه طلاق غیابی از طرف مرد و… بیشتر آشنا شوید، در ادامه بحث هم همراه وکلای دادجویان بمانید.

مشاوره با بهترین وکیل تهران: 09124833958

شرایط طلاق غیابی از طرف مرد

اما قبل از این که ببینیم شرایط طلاق غیابی از طرف مرد یا همان روش های طلاق غیابی از طرف مرد به چه شکلی هستند، کمی تعریف کلی طلاق را مروری کنیم. طلاق واژه ای عربی از ریشه طَلَقَ به معنای گشودنِ گره و رها کردن است و در فقه به عنوان از بین بردن ازدواج با الفاظ مخصوص می باشد. هرچند در اصول فقه اسلامی طلاق اساسا امری مذموم شناخته می شود،

اما در دنیای امروز طلاق کارکرد حقوقی مهمی دارد و به منزلۀ دست آویزی است که از آن برای پایان دادن به رابطه زناشویی میان زن و مرد استفاده می شود. از قضا، قوانین ذکر شده برای طلاق از همین اصول و احکام فقهی منشا و سرچشمه می گیرد و به موجب آن تکالیفی که زوجین در طول ازدواجشان ملزم به انجام آن هستند از دوششان برداشته می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: وکیل برای طلاق به درخواست مرد

شرایط طلاق غیابی از طرف مرد

شرایط طلاق غیابی از طرف مرد

نمی شود در مورد طلاق غیابی از طرف مرد صحبت کرد اما با تعریف کلی طلاق از طرف مرد آشنا نبود. در مورد طلاق از طرف مرد هم باید گفت که مرد برای طلاق نیاز به ارائه هیچگونه دلیل و مدرکی نمی باشد زیرا حق طلاق در قانون ایران با مرد می باشد و مرد در واقع حق طلاق خود را اعمال می کند. مرد برای طلاق باید تمام حقوق مالی زوجه را به صورت کامل بپردازد مانند مهریه ، نفقه ایام عده، اجرت المثل ایام زندگی مشترک و همچنین شرط نصف دارایی را در صورت داشتن اموال باید بپردازد.

علاوه بر این پرونده طلاق دارای ۳ مرحله بدوی، تجدیدنظر، فرجام خواهی می باشد  که مدت زمان انجام آن را نیز طولانی تر می کند. در هر صورت طلاق چه از طرف زن و چه از طرف مرد مطرح شود بسیار زمان بر می باشد، علی الخصوص اگر که هیچ کدام از طرفین از وکیل پایه یک دادگستری حرفه ای مثل بهترین وکیل خانواده دادجویان استفاده نکرده باشند.

در نهایت هم در مورد خود طلاق غیابی از طرف مرد هم باید بیان کرد که مرد می تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید. در صورتی که زن یا وکیل او در هیچ کدام از مراحل رسیدگی به دعوای طلاق در دادگاه حاضر نشده و لایحه ای هم به دادگاه نداده باشند و اخطاریه دادگاه به صورت واقعی به زن ابلاغ نشده باشد، حکم طلاقی که دادگاه صادر می کند، طلاق غیابی است.

بنابراین، طلاق غیابی از طرف مرد به طلاقی گفته می شود که زن در مراحل دادرسی حضور ندارد و حکم طلاق بر علیه زن صادر می شود. حتی طلاق غیابی از همسر خارجی توسط مرد نیز امکان پذیر است. بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی ، حکم طلاق غیابی از سوی مرد ظرف مهلت بیست روز قابل واخواهی از سوی زن است.

در صورتی که خدای ناکرده در شرف طلاق هستید و می خواهید از هرینه طلاق غیابی از طرف مرد مطلع شوید، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت گروه حقوقی دادجویان بزنید.

وکیل طلاق غیابی از طرف مرد

روش های طلاق غیابی از طرف مرد یا همان شرایط طلاق غیابی از طرف مرد چیز پیچیده ای نیست و یکسری مراحل مشخص دارد. برای این که بیشتر با مراحل طلاق غیابی از سوی مرد آشنا شوید، آن ها در قسمت پایینی به ترتیب گرد آوری شده اند.

شرایط طلاق غیابی از طرف مرد

شرایط طلاق غیابی از طرف مرد

1- ابتدا زوج باید دادخواست طلاق را با ذکر دلایل و مستندات به دادگاه خانواده تقدیم کند.

2- دادگاه خانواده پس از بررسی دادخواست زوج، طرفین پرونده را به دادگاه دعوت کرده، سپس دعوی را به داوری و صلح و سازش ارجاع می‌دهد.

3- در شرایطی که خوانده در مراحل رسیدگی غایب باشد، قاضی دادگاه در صورت احراز شرایط طلاق غیابی به شرحی که توضیح داده شد مبادرت به صدور حکم می‌کند.

4- این حکم ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در دادگاه صادر کننده رای است. همچنین قانون برای احکام مربوط به طلاق ۲۰ روز مهلت فرجام خواهی در دیوان عالی کشور را هم در نظر گرفته است.

5- پس از گذشت مهلت قانونی واخواهی، ۲۰ روز نیز مهلت تجدید نظر خواهی واخواهی در دادگاه تجدید نظر استان در نظر گرفته میشود که در صورت عدم فرجام خواهی خوانده، رای طلاق قطعی و قابل اجرا خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق بدون حضور زوجین چگونه است؟

هزینه طلاق غیابی از طرف مرد

هدف از بیان این توضیحات و بیان موضوعاتی مثل روش های طلاق غیابی از طرف مرد، هزینه طلاق غیابی از طرف مرد و…، تماما این بود که اطلاعات شما در این زمینه را افزایش داده شود تا در زمانی که خدای ناکرده تصمیم به طلاق گرفتید، بدانید باید چه کار کنید. در نهایت اما پیشنهاد کلی این است که پیش از انجام هرگونه اقدامی در زمان نیاز به وکیل حقوقی یا وکیل کیفری حتما تحقیق و مشورت های بسیار زیادی انجام دهید و حتما هم از افراد خبره در این حوزه مشورت بگیرید.

در صورتی که برای کسب اطلاعات بیشتر و یا پیگیری پرونده خود نیاز به دریافت مشاوره از وکلای تخصصی طلاق را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت گروه حقوقی دادجویان تماس حاصل نمایید و به صورت تلفنی از مشورت با متخصصین دادجویان، یا همان وکلای پایه یک دادگستری دادجویان بهره مند شده، و از هزینه طلاق غیابی از طرف مرد یا شرایط طلاق غیابی از طرف مرد و… هم مطلع شوید. گروه بهترین وکیل تهران دادجویان در راستای دریافت حق شما با تا اخرین لحظه همراه شماست.

1 دیدگاه در “طلاق غیابی از طرف مرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *