سوالات متداول

شرایط رجوع در طلاق رجعی چیست؟

شرایط رجوع در طلاق رجعی چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد شرایط رجوع در طلاق رجعی چیست؟ رجوع از طلاق در قانون و شرع با شرایطی پیش بینی شده است. در این بخش می خواهیم در مورد طلاق رجعی و شرایط رجوع به آن به بحث و بررسی بپردازیم. شما عزیزان برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل پایه دادگستری می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و یا با پر کردن فرم دریافت مشاوره منتظر تماس مشاورین ما باشید.

شرایط رجوع در طلاق رجعی چیست؟

اولا رجوع از طلاق به خواست و اراده مرد صورت می پذیرد و در این میان خواسته زن موثر نمی باشد.

دوما ، رجوع از طلاق با هر گفتار یا عملی که نشانگر قصد رجوع از طلاق باشد انجام می شود؛ مانند اینکه مرد کلامی محبت آمیز نسبت به همسر به کار ببرد که نشانگر قصد او بر ادامه زندگی باشد ، یا همسر را لمس کرده و بگوید که قصد جوع از طلاق را دارد.

سوما اینکه رجوع از طلاق صرفا در طول مدت زمان عده طلاق رجعی امکانپذیر است؛ لذا اگر زن و مرد بعد از پایان مدت عده طلاق رجعی بخواهند با هم زندگی کنند، چون مدت عده به پایان رسیده است مجددا باید ازدواج کنند.

نهایتا این که رجوع از طلاق نیازمند خواندن مجدد عقد نکاح نیست. بلکه همانگونه گفتیم با هر لفظ یا عملی رجوع از طلاق محقق می شود. اما بر اساس قانون، رجوع از طلاق بایستی حتما به ثبت برسد.

قانونگذار مردان را موظف کرده است که ظرف یک ماه از تاریخ رجوع اقدام به ثبت آن نمایند؛ در غیر این صورت ممکن است به علت عدم ثبت رجوع از طلاق مجازات شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت رجوع از طلاق و مجازات عدم ثبت آن کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط رجوع در طلاق رجعی​ به گروه وکلای دادجویان مراجعه کنید. کارشناسان موسسه حقوقی دادجویان نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دادجویان به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط رجوع در طلاق رجعی پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *