سوالات متداول, حضانت فرزندان, طلاق, وکیل دعاوی خانواده

سلب حضانت فرزند

مصادیق سلب حضانت فرزند + معرفی وکیل

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از جدایی و طلاق برای شمایی که متاسفانه به زندگی مشترک تان پایان داده اید، پیش بیاید، سلب حضانت فرزند است. طلاق یکی از اعمال بشری و حقوقی است که در آن یک زوج به دلیل مسائل و مشکلاتی که بین آن ها وجود دارد، تصمیم به جدایی می گیرند. این جدایی یعنی طلاق معمولا به این شکل دیده می شود که یک زن و مرد از لحاظ عاطفی و روحی ضربه می خورند. اما نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که یکی دیگر از جنبه های مهم طلاق، بحث فرزندان و مسئولیت نگهداری از آنان است. اگر که متاسفانه در شرف طلاق هستید و می خواهید که در مورد حضانت فرزندان و سلب حضانت آن ها در طلاق بدانید، در ادامه بحث هم همراه بهترین وکیل طلاق دادجویان بمانید تا اطلاعات بیشتری در مورد مصادیق سلب حضانت فرزند، سلب حضانت مادر در صورت ازدواج مجدد، وکیل سلب حضانت فرزند و… کسب نمایید.

مصادیق سلب حضانت فرزند

در ابتدای بحث سلب حضانت فرزند پیش از صحبت درباره مصادیق سلب حضانت فرزندان، خالی از لطف نیست که تعریف حضانت را کمی با هم مرور کنیم. حضانت فرزند یعنی این که پس از این که مراحل طلاق انجام شد و زوجین به طور شرعی و قانونی دیگر ارتباطی با هم نداشته باشند،و طلاق شان نهایی شد، نگهداری از فرزند به عهده کدام طرف می باشد و کدام یک از زوجین طلاق گرفته مسئولیت حضانت فرزند را عهده دار می شود، و فرزند تا زمانی که بلوغ عقلی برسد یا حتی به سن قانونی برسد، باید پیش پدرش بماند یا مادرش.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط گرفتن حضانت فرزند چیست؟

مصادیق سلب حضانت فرزند + معرفی وکیل

مصادیق سلب حضانت فرزند + معرفی وکیل

به دلیل پیچیدگی ها و ظرافت های حقوقی تخصصی که در مورد گرفتن حضانت فرزند وجود دارد، همواره توصیه می شود که شما از یک وکیل سلب حضانت فرزند حرفه ای مثل وکلای گروه حقوقی دادجویان کمک و یاری بگیرید. یکی از مصادیق سلب حضانت فرزند که باید آن را بدانید این است که حضانت فرزند در صورت تغییر محل زندگی ممکن است از دارنده آن سلب شود. اما در مورد تعریف قانونی مصادیق سلب حضانت فرزند باید گفت که در ماده 1173 قانون مدنی که در سال 1376 اصلاح شده است ، در خصوص سلب حضانت از کسی که حضانت را بر عهده دارد چنین پیش بینی شده است:

«هرگاه در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل تحت حضانت اوست ، صحت جسمانی و یا تربیت اخلاقی طفل در معرض خطر باشد، محکمه می تواند به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای رئیس حوزه قضایی، هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند، اتخاذ کند» به موجب این ماده، دادگاه می تواند تحت شرایط مذکور، حضانت طفل را از پدر یا مادری که حضانت را بر عهده دارد سلب نماید.

حال پس از خواندن این مطالب ممکن است این سوال در دهن شما مطرح شود که سلب حضانت فرزند در چه مواقعی رخ می دهد و چه شرایطی باید وجود داشته باشد تا حضانت طفل از پدر و مادر گرفته شود؟ مطابق ماده 1173 قانون مدنی، موارد ذیل از مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی هر یک از والدین است که می تواند منجر به سلب حضانت فرزند شود. یکسری از مصادیق سلب حضانت فرزند عبارت اند از مواردی که در زیر آن ها را با هم ببینیم.

  •  اعتیاد زیان آور به الکل، مواد مخدر و قمار.
  • اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء.
  • ابتلا به بیماری های روانی با تشخیص پزشکی قانونی.
  • سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشاء، تکدی گری و قاچاق.
  • تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف.

کسب اطلاعات بیشتر: حضانت فرزند در طلاق توافقی

سلب حضانت مادر در صورت ازدواج مجدد

یکی از سوالات متداول و مهمی که در مورد حضانت و سلب حضانت فرزندان وجود دارد، این است که سلب حضانت مادر در صورت ازدواج مجدد به چه شکلی است و آیا می توان جلوی آن را گرفت یا خیر. در صورت ازدواج مجدد مادر حضانت فرزند با پدر کودک خواهد بود. با این حال، قانون جدید حمایت خانواده در ماده ۴۵ خود حکم جدیدی مورد پیش بینی قرار داده است. ماده ۴۵ قانون حمایت از خانواده، مقرر داشته است: «رعایت غبطه و مصلحت کودکان و نوجوانان، در کلیه تصمیمات دادگاه ‌ها و مقامات اجرایی، الزامی است.»

مصادیق سلب حضانت فرزند + معرفی وکیل

مصادیق سلب حضانت فرزند + معرفی وکیل

 این بدان معنا می‌باشد که دادگاه رسیدگی کننده به موضوع سلب حضامت مادر در صورت ازدواج مجدد مادر می‌بایست مصلحت کودک را هم در نظر بگیرد. از این رو، با در نظر داشتن ماده ۴۵ قانون حمایت خانواده، در صورتی که دادگاه تشخیص دهد مادر با وجود ازدواج مجدد به جهت نگهداری کودک دارای صلاحیت بیشتری نسبت به پدر می‌باشد، حضانت را به مادر واگذار می‌کند. اساس این حکم صرفا مصلحت کودک بوده که همواره و در هر شرایطی می‌بایست مورد توجه قاضی واقع گردد.

کسب اطلاعات بیشتر: حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

وکیل سلب حضانت فرزند

مباحثی در طی بحث عنوان شدند مثل مصادیق سلب حضانت فرزند، سلب حضانت مادر در صورت ازدواج مجدد، وکیل سلب حضانت فرزند و… که امید است برای شما مفید، کاربردی، و به درد بخور واقع شده باشند. در صورتی که متاسفانه در شرف طلاق از همسر خود هستید و کودکی هم با هم دارید، اگر که از طلاق توافقی استفاده کرده اید و بر سر همه مسائل مثل حضانت فرزند در طلاق توافقی هم اتفاق نظر دارید، دیگر نیازی به وکیل پایه یک دادگستری برای حضانت نیست اما در صورتی که حتی طلاق توافقی است اما در مورد حضانت فرزندان توافق ندارید، بهتر است که از وکیل سلب حضانت فرزند کمک بگیرید.

اما در دید کلی به شما توصیه می شود که برای انجام هر گونه کار حقوقی و کیفری، مثل طلاق توافقی، گرفتن حضانت فرزند در طلاق توافقی یا سایر طلاق ها، مسائل مالی، مسائل تجاری و….، به سایت دادجویان که از معتبرترین گروه های حقوقی هستند مراجعه کنید، پیش از انجام کار حقوقی تان، مثل همین سلب شدن حضانت کودکان از پدر و مادر و… از متخصصین حقوقی دادجویان مشاوره بگیرید و در نهایت هم پرونده تان را برای نتیجه گیری بهتر، به تیم وکلای بهترین وکیل تهران که همگی دارای تجربه بالا و سابقه درخشانی هستند، بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *