مقالات, طلاق, طلاق توافقی, وکیل دعاوی خانواده

حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

یکی از سوالاتی که ممکن است شما هم در ذهن داشته باشید، این است که حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی به چه میزانی می باشد. افراد در زمانی که با مشکلات و مسائل حقوقی، کیفری، قانونی و… مواجه می شوند، دو راه را در پیش دارند، یک این که خودشان از خودشان نمایندگی کنند و از حقوق شان دفاع کنند، و راه دیگر و هوشمندانه تر، یعنی این که از یک وکیل متخصص که در حوزه مشکل قانونی یا حقوقی آن ها تجربه دارد، برای حل پرونده و به نتیجه رسیدن آن کمک بگیرند.

در مورد طلاق و به ویژه طلاق توافقی هم قصه به همین شکل است و افراد می توانند برای راحت تر شدن کارشان و سریع تر به نتیجه رسیدن، از یک وکیل طلاق توافقی کمک بگیرند. برای این که با وکیل طلاق توافقی و اختیاراتی که در دید قانون دارد بیشتر آشنا شوید، در ادامه بحث حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی هم همراه بهترین وکیل تهران دادجویان بمانید تا با موضوعاتی مثل خروج وکیل از حدود اختیارات، حدود اختیار وکیل در قانون مدنی، بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران، حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی، بیشتر آشنا شوید.

حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

بدون فوت وقت به سراغ بحث اصلی مقاله یعنی حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی می رویم. برای توضیح حدود اختیارات وکیل در قانون مدنی، ابتدا باید، مفهوم وکالت و یکی از انواع وکالت که وکالت مطلق و مقید می باشد را توضیح دهیم. سپس، حدود و اختیارات وکیل را بگوییم. وکالت، یکی از انواع عقود معین، در قانون مدنی بوده که دارای نامی مشخص و تشریفات انعقاد مخصوص به خود می باشد.

هر شخص، می تواند، برای انجام امور حقوقی و قضایی خود، یک وکیل پایه یک دادگستری مثل بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران را اختیار کند یا جهت انجام برخی امور کاری و اداری، به یک شخص معمولی، غیر از وکیل دادگستری، وکالت کاری که به آن، وکالت مدنی می گویند، اعطا نماید. به این موضوع در بحث حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی توجه کنید که اعطای وکالت، به موجب عقد وکالت، صورت گرفته و به این معنا می باشد که وکیل، نماینده موکل، در انجام امر مورد وکالت است.

حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

این نکته را در بحث حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی بدانید که وکالت دادن، می تواند، به صورت مطلق باشد یا به صورت مقید و همین موضوع، باعث می شود که یکی از انواع وکالت که شامل وکالت مطلق و وکالت مقید است، شکل بگیرد. وکالت مطلق، به این معنا است که شخصی، برای انجام تمامی اموری که خود نیز قادر به انجام آن ها می باشد، به دیگری، وکالت دهد و وکالت مقید، یعنی فردی، صرفا، برای انجام برخی امور خاص، به دیگری اعطای وکالت نماید.

با توجه به توضیحات فوق، در خصوص حدود و اختیارات وکیل در طلاق توافقی، باید گفت، حدود و اختیارات وکیل، را موکل تعیین کرده و صرفا، همان مواردی می باشد که به موجب وکالتنامه قضایی یا مدنی، به او داده شده است، چنانچه وکالت، به صورت مطلق داده شود، این وکالت، صرفا در انجام امور مالی خواهد بود. به محض انعقاد عقد وکالت، وکیل می تواند، برای انجام اموری که توسط موکل، به او، اعطای وکالت شده، اقدام کند،

کسب اطلاعات بیشتر: شماره بهترین وکیل مهریه غرب تهران

ولیکن باید، مصلحت موکل را در تمامی اقدامات خود، در نظر داشته باشد. برای این که کسب اطلاعات بیشتری در مورد طلاق توافقی، حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی کسب نمایید و یا اگر که به دنبال استخدام بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران هستید، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت دادجویان بزنید.

حدود اختیارات وکیل در قانون مدنی

در صورتی که متاسفانه در شرف طلاق هستید و به دنبال وکیل طلاقی هستید، به شما توصیه می شود که حتما در زمان بستن قرارداد وکالت، به یکسری نکات در مورد حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی یا همان حدود اختیارات وکیل در قانون مدنی مطلع باشید و در زمان اخذ وکالت در طلاق از مکتوب شدن موارد ذیل اطمینان حاصل نمائید.

  • حق توکیل به غیر ولو کراراً و حق اخذ و انعقاد قرارداد با وکلای دادگستری.
  • مراجعه به هر یک از مراجع قضایی و حضور در واحد مشاوره، داوری و دادگاه و اخذ گواهی عدم امکان سازش.
  • حق قبول مابذل نسبت به کلیه حق و حقوق قانونی زوجه.
  • اسقاط حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی.
  • حضور در هر یک از دفاتر رسمی ثبت طلاق و اجرای صیغه طلاق و مطلقه نمودن زوجه (وکیل) از قید زوجیت و انجام کلیه تشریفات ثبت طلاق و اخذ مدارک شناسایی و سند طلاق.
  • موکل (زوج) ضمن عقد خارج لازم حق عزل وکیل را از خود سلب و ساقط می نماید.
حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی

خروج وکیل از حدود اختیارات

اما یکی از موضوعاتی هم که علاوه بر حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی باید آن را در نظر داشته باشید، این است که بدانید در صورتی که وکیل شما حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی را رعایت نکرد و خروج وکیل از حدود اختیارات اتفاق افتاد، باید حواستان باشد که حقوقتان پایمال نشود.

کسب اطلاعات بیشتر: مراحل طلاق به دلیل عدم پرداخت نفقه

طبق تعریف ماده ۶۵۶ قانون مدنی درباره حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی: وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید. بنابراین ملاحظه می شود که وکالت نیز مانند بیع، اجاره و غیره جزو عقود معین محسوب می شود. در واقع شخصی (موکل) شخص دیگری را (وکیل) نایب خود در انجام کاری قرار می دهد تا همان کارهایی که او توانایی انجام آنها را دارد از جانب او اقدام کند. در معنای خاص وکالت کاری به وکالت در آن دسته امور گفته می شود که وکیل صرفاً اختیار تصرفات اداری در مورد موکل را اخذ نموده و اختیار فروش و نقل و انتقال اموال را نداشته باشد.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

مباحثی در طول مقاله حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی بیان شدند مثل خروج وکیل از حدود اختیارات، حدود اختیار وکیل در قانون مدنی، بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران، حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی و… که امیداواریم برای شما کاربردی بوده باشند. به طورکلی استفاده از خدمات وکیل طلاق توافقی می‌تواند رویه انجام این امر را سرعت ببخشد. همچنین از نظر روانی نیز به نفع زوجین است. زیرا  جلسات با حضور وکیل به جای موکل با آرامش بیشتری پیش خواهد رفت. از همین رو بسیاری از افراد تمایل به استفاده از خدمات وکیل برای انجام این امور دارند.

در نهایت اما باید گفت که صورتی که سوالات بیشتری در مورد طلاق توافقی، حدود اختیارات وکیل در طلاق توافقی و یا هر موضوع حقوقی دیگری دارید، و یا اگر که به دنبال استخدام یک وکیل حرفه ای برای پیش برد بهتر کارهای حقوقی تان هستید، به شما توصیه میشود که حتما سری هم به سایت گروه حقوقی کاربلد دادجویان هم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *