مقالات, طلاق, طلاق به درخواست زوجه, وکیل دعاوی خانواده

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

طلاق گرفتن زن بدون دلیل پیچیدگی ها و مسائلی که دارد، یکی از موضوعات خاص و پیچیده در بحث طلاق و مسائل خانواده می باشد. طلاق و جدایی با این که یکی از قدیمی ترین فعالیت های حقوقی بشری می باشد و بخش عمده و بزرگی از موارد مراجعه به دادگاه ها و مراجع قضائی را هم در بر می گیرد می باشد، اما باز هم پیچیدگی ها و مشکلات خاص خودش را دارد و در صورتی که خدای ناکرده نیازمند انجام آن شدید، ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید.

برای این که بیشتر در مورد طلاق و به ویژه طلاق گرفتن خانم ها بدون دلیل بدانید، و با موضوعاتی مثل آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است، وکیل طلاق گرفتن زن بدون دلیل و… بیشتر آشنا شوید، در ادامه بحث طلاق گرفتن زن بدون دلیل هم همراه بهترین وکیل تهران دادجویان بمانید.

مشاوره با وکیل خانواده: 09124833958

طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

بدون فوت وقت به سراغ معرفی بحث طلاق گرفتن زن بدون دلیل می رویم. زن میتواند با یک سری از موارد از دادگاه درخواست طلاق کند از جمله مواردی که زن میتواند از دادگاه درخواست طلاق کند .استناد به شروط ضمن عقد ازدواج است. همچنین مواردی همچون کراهت زن نسبت به مرد و بخشش کل مهریه عسر و حرج زن و اعتیاد مرد کتک زدن زن عدم تهیه نفقه برای زن زناشویی عدم برقراری رابطه جنسی ترک منزل و بلاتکلیف بودن زن محکومیت مرد و بیماری های شوهر و مریضی شوهر از جمله مواردی است که ایشان می توانند درخواست طلاق کند. پس بنابراین در حالت عادی زن بدون دلیل نمی تواند درخواست طلاق کند.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط طلاق غیابی از طرف زن

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

در یک صورتی که در قانون تعریف شده است و طلاق گرفتن زن با کمک وکیل طلاق گرفتن زن بدون دلیل بسیار راحت است، زمانی است که زوجه دارای حق طلاق باشد. حق طلاق برای زوجه از طریق وکالت در طلاق ایجاد می‌شود. طلاق از طریق وکالت در طلاق یکی از شایع‌ترین روش‌هایی است که زوجه می‌تواند درخواست طلاق از دادگاه نماید. با توجه به این که در رابطه زوجیت، حق طلاق با آقا است، زوج می‌تواند این حق را طی وکالت نامه به زوجه بدهد.

اما در پاسخ این که آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است یا نه، باید گفت که با توجه به آن که حق طلاق در اختیار مرد می‌باشد، چنانچه مرد برای جدایی به زن وکالت در طلاق ندهد، امکان طلاق زن بدون دلیل موجه وجود ندارد. اما قانون راه‌های متعددی را برای زوجه پیش‌بینی نموده تا در صورت اثبات آن‌ها حکم طلاق به نفع زن صادر گردد. مهمترین دلایل طلاق گرفتن زن بدون دلیل، همان شروط ۱۲ گانه عقدنامه می‌باشد که عبارتند از:

ابتلای زوج به بیماری صعب العلاج اولین مورد از مصادیق طلاق گرفتن زن بدون دلیل، به گونه‌ای که ادامه زندگی مشترک برای

زن یا هر دو خطرناک باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: در چه مواردی زن حق طلاق دارد؟

جنون مرد.

محکومیت مرد به حکم قطعی با مجازات حبس ۵ سال یا بیشتر، یا حبس بدل از جزای نقدی بیش از ۵ سال یا مجموع حبس قطعی و حبس بدل از جزای نقدی بیش از ۵ سال.

اعتیاد مضر و مخل زندگی مشترک زوج، این موضوع می‌تواند شامل مواد مخدر، مشروبات الکلی، وسواس‌های بسیار شدید و… باشد.

عدم پرداخت نفقه توسط مرد به زن به مدت ۶ ماه، مشروط بر این که در دادگاه یا مرجع صالح دیگری رای قطعی و اجراییه برای آن صادر شده باشد.

 سوء رفتار زوج، به اندازه‌ای که زندگی برای زن غیرقابل تحمل شود، معیار سوء رفتار به تشخیص قاضی دادگاه است. اما می‌تواند شامل ضرب و جرح عمدی، فحاشی زیاد و … باشد.

ترک زندگی خانوادگی، بیش از ۶ ماه بدون دلیل موجه.

عدم بچه دار شدن زوج، به واسطه عقیم بودن مرد و یا عوارض جسمی دیگر.

ازدواج دوم زوج، بدون دلیل موجه.

محکومیت زوج در مورد جرمی مغایر شئون خانوادگی، تشخیص این مورد با دادگاه خواهد بود.

آخرین مورد از مصادیق طلاق گرفتن زن بدون دلیل هم مفقود الاثر شدن مرد، بیش از ۶ ماه.

آیا زن می تواند بدون دلیل طلاق بگیرد؟

اما برای دادن پاسخ دقیق تر در مورد این که آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است یا خیر، باید بیان کرد که همانگونه که پیش تر هم گفته شد اگر زن درخواست طلاق دهد و مرد راضی نباشد یعنی مرد رضایت به طلاق نداشته باشد طلاق زن بدون داشتن دلیل از جمله اثبات یکی از شروط دوازدگانه ضمن عقد که مرد امضا کرده یا بدون اثبات عسر و حرج امکان پذیر نیست مگر اینکه زن حق طلاق داشته باشد یا کراهت شدید نسبت به مرد داشته باشد و حاضر باشد برای گرفتن طلاق و جدایی کل مهریه اش را به شوهر ببخشد.

به حدی این کراهت زن نسبت به مرد باید زیاد باشد که به هیچ عنوان حاضر به نزدیکی و زندگی با شوهر نباشد که البته تصمیم در این مورد به نظر قاضی رسیدگی کننده به پرونده طلاق بستگی دارد و به این معنا نیست که با هر اظهار کرات و بخشیدن مهریه زن به راحتی بتواند از شوهرش طلاق بگیرد این امر علاوه بر اثبات نزد قاضی دادگاه نیاز به داشتن شرایطی هم دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید به سایت معتبر دادجویان مراجعه نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: شرایط طلاق توافقی از طرف زن

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

بهترین وکیل برای طلاق گرفتن زن بدون دلیل

مطالبی در طی بحث مطرح شدند مثل آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است، وکیل طلاق گرفتن زن بدون دلیل و… که امید است برای شما مفید بوده باشند. در موضوع طلاق مباحث مختلفی از جمله نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزند، مهریه و … مطرح می شود که بررسی و رسیدگی هر کدام از آنها نیاز به دانش حقوقی بالایی دارد. از این رو فردی که وکالت طلاق را قبول می کند باید دارای تخصص و تجربه کافی باشد.

تسلط به مواد قانونی طلاق و مسائل مرتبط به آن از ویژگی های یک وکیل پایه یک دادگستری خوب در حوزه طلاق است. بهترین وکیل طلاق گرفتن زن بدون دلیل بر اساس تجربه و مهارتی که در طول سالیان وکالت به دست آورده است می تواند تا حد قابل قبولی پرونده را پیش بینی کند و موکل را در جریان آن قرار دهد. بهترین وکیل خانواده تمام جوانب را در نظر خواهد گرفت و موکل را از آن مطلع خواهد کرد.

پرونده را بررسی و بهترین راه حل حقوقی را برای دفاع از موکل خود ارائه خواهد داد. در صورتی هم که شما عزیزان متاسفانه در شرف طلاق هستید و به دنبال یک وکیل طلاق حرفه ای در تهران می گردید، به شما توصیه می گردد که حتما سری هم به سایت گروه حقوقی حرفه ای دادجویان بزنید.

1 دیدگاه در “آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *