سوالات متداول

آیا در دوران عقد نفقه تعلق می گیرد؟

آیا در دوران عقد نفقه تعلق می گیرد؟

آیا در دوران عقد نفقه تعلق می گیرد؟ در صورتی که در دوران عقد به سر می برید ممکن است برای شما هم سوال باشد که نفقه ی زن بر عهده مرد است و یا اینکه مرد اجباری بر پرداخت هزینه های زن ندارد. بسیاری از اختلاف های دوران عقد که متاسفانه برخی از آن ها به طلاق یا طلاق توافقی نیز می انجامد بر اثر اختلافاتی است که بر سر نفقه ایجاد می شود.

نفقه به طور کلی به معنی انفاق است و به سه دسته نفقه زوجه، نفقه ارقاب و نفقه زندانی تقسیم می‌شود. نفقه در دوران عقد نیز شرایط خودش را دارد. باید بدانید که با نکاح میان زوج و زوجه و شکل گیری پیوند ازدواج دائم میان آن‌ها، مبلغی به عنوان مهریه برای زن تعیین می‌شود و در کنار آن مایحتاج و نیازهای روزمره او برای زندگی نیز در قالب نفقه به عهده مرد قرار می‌گیرد.

آیا در دوران عقد نفقه تعلق می گیرد؟

به لحاظ قانونی و شرعی پرداخت مهریه و نفقه جزو تکالیف و وظایف شرعی مرد می‌باشد و در مقابل، زن باید شوهرش را تمکین کند. پس می‌بینید که زن و شوهر در قبال یکدیگر وظایفی دو سویه دارند و هیچ یک نمی‌توانند در انجام این وظایف کوتاهی کنند. البته از آنجایی که تمکین زن با ازدواج او به شکل رسمی شروع می‌شود و در دوران عقد معمولاً مطرح نمی‌شود، برخی ممکن است تصور کنند که در دوران عقد نفقه اهمیتی ندارد.

اما باید بگوییم که اینطور نیست و زن می‌تواند حتی در دوران عقد نیز نفقه خود را مطالبه کند حتی اگر تمکین نکرده باشد. در این مقاله از موسسه حقوقی آتیه آفرینان عدالت جو، می‌خواهیم به ببرسی نفقه، میزان نفقه در دوران عقد و مبلغ آن در این دوران بپردازیم، بنابراین برای آشنایی با این موضوع تا انتها همراه ما بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *