سوالات متداول

حکم قانونی مهریه های عجیب چیست؟

حکم قانونی مهریه های عجیب چیست؟

حتما شما نیز در مورد مهریه های عجیب و غریب شنیده اید. اما حکم قانونی مهریه های عجیب چیست؟ شنیده شده که کسی یک دست و یک پای خود را مهریه عروس کرده است و کار به طلاق کشیده شده است. حال باید یک دست و یک پای خود را قطع کند؟ در ادامه همراه با بهترین وکیل تهران باشید تا پاسخگوی سوالات شما در زمینه مهریه های عجیب و غریب باشیم.

حکم قانونی مهریه های عجیب چیست؟

بر طبق ماده ۱۰۸۷ قانون مدنی مهریه می تواند با تراضی زوجین هر چیزی باشد که مالیت داشته و قابل تملک نیز باشد اما در این سال ها مهریه های عجیب و البته بعضا غیر قانونی و نامعقول هم کم نبوده است. در سال ۸۶ پرونده طلاقی در شعبه ۲۶۴ خانواده تهران به جریان افتاد که مهریه یک کیلو بال مگس بود! چند سال بعد در شعبه ۲۶۸ خانواده تهران مهریه تندیس ۱۱۰ کیلوگرمی از گل یاس بود! همراه با سفر به ۱۲۰ پایتخت دنیا و ویلای دو هزار متری مشرف به گندم زار …
۱۹۷۸ توپ ورزشی، ۲ هزار قطعه شکلات و ۱۰ راس آهوی وحشی و… هم دیده شده است.

بر طبق ماده ۱۱۰۰ قانون مدنی چنانچه مهریه تعیین شده مجهول باشد یا مالیت نداشته باشد زن مستحق مهر المثل می باشد و بر طبق ماده ۱۰۹۱ همان قانون دادگاه برای تعیین مهر المثل باید حال زن از حیث شرافت خانوادگی و سایر صفات و وضعیت او نسبت به سایر زن ها به خصوص زنان فامیل و  محل سکونت او در نظر گرفته شود.

به عبارت دیگر قاضی دادگاه برای تعیین مهریه المثل باید به شان زن و مهریه سایر زنان خصوصا مهریه اقوام زن و زنان محل سکونت او را نظر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *