طلاق, طلاق به درخواست زوج, مقالات

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

یکی از دعاوی خانواده که نیاز به وکیل خانواده دارد، طلاق به درخواست مرد می باشد. شرایط طلاق به درخواست مرد چیست؟ اگر مرد درخواست طلاق بدهد چقدر طول می کشد؟ تکلیف مهریه در طلاق به درخواست مرد چه می شود؟ اگر مرد درخواست طلاق بدهد شرایط پرداخت نفقه به چه صورت است؟ آیا با درخواست طلاق توسط زوج نفقه پرداخت می شود؟ شاید این ها سوالات شما نیز باشد.

بر اساس ماده 1133 قانون مدنی مرد می تواند هر زمان که بخواهد زن خود را طلاق بدهد. بنابراین به صورت پیشفرض حق طلاق با مرد است و صحت آن نیازی به موافقت زن ندارد. اگر فرض کنیم که زن برای طلاق راضی نباشد، مرد می تواند با توجه به همان ماده 1133 با نظر مشاور رای طلاق را دریافت کند. اما این در شرایطی است که در مورد طلاق و حق طلاق در عقدنامه شرایطی تعیین نشده باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با شرایط طلاق به درخواست مرد و نکات مربوط به آن آشنا کنیم. با بهترین وکیل تهران دادجویان همراه باشید.

مشاوره با بهترین وکیل تهران: 09124833958

شرایط طلاق به درخواست مرد

زمانی که زوج تصمیم می گیرد که به یک زندگی مشترک پایان دهد و بخواهد زوجه را طلاق دهد. در ابتدا می بایست دادخواستی مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش به طرفیت زوجه تنظیم کند. این دادخواست طلاق یک دادخواست معمولی است که برای کلیه دعاوی حقوقی خانواده به کار می رود.

زوج پس از تنظیم آن، می تواند به هریک از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تهران و مراکز استان ها در سایر نقاط کشور مراجعه کند و دادخواست خود را ثبت کند. در این مرحله پس از پراخت هزینه دادرسی و دریافت ابلاغ تعیین مجتمع قضایی و شعبه و کلاسه پرونده، زوج می تواند به شعبه مورد نظر مراجعه کند. جهت دریافت وکیل طلاق توافقی با دادجویان همراه باشید.

در جلسه تشکیل شده، مطالبات مالی زن تعیین و تکلیف می گردد و زوج گواهی عدم سازش را دریافت می کند. اعتبار این گواهی به مدت 3 ماه از تاریخ قطعیت آن می باشد. در مدت این سه ماه با مراجعه به هریک از دفاتر طلاق می توان نسبت به اجرای صیغه طلاق اقدام نمود. اما در صورتی که در زمان تعیین شده به دفتر طلاق مراجعه نشود، گواهی مربوطه به مدت 6 ماه از اعتبار ساقط می گردد.

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

طلاق به درخواست مرد به صورت غیابی

در این حالت تمامی تشریفاتی که در بخش پیشین بیان شد، پیاده سازی می شود؛ با این تفاوت که مرد باید ثابت کند که هیچ آدرس و نشانی از زوجه ندارد. در این حالت با روزنامه کثیرالانتشار محلی آگهی داده می شود و در صورت اثبات مرد می تواند به صورت غیابی همسر خود را طلاق دهد. البته بیان این نکته ضروری است که حق واخواهی و تجدیدنظر و فرجام خواهی در مهلت قانونی برای زن وجود دارد.

تکلیف مهریه در طلاق به درخواست مرد

در صورتی که طلاق به درخواست مرد صورت گیرد، وی مکلف است که مهریه را با سایر مطالبات به صورت یکجا به زن پرداخت کند. در واقع می توان گفت زن را بدون مهریه نمی توان طلاق داد نگر اینکه زن توافق کند که مهریه خود را دریافت نکند و یا اینکه فریب در ازدواج حاصل شده باشد. اما در صورتی که زوج تمکن مالی نداشته باشد که مهریه و سایر مطالبات مالی زن را به صورت یکجا پرداخت کند می تواند تقاضای اعسار و تقسیط از دادگاه کند.

برای انجام این کار می بایست استشهادیه تنظیم کند و سه نفر شاهد شهادت دهند که وی توانایی مالی برای پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد. در این حالت دادگاه نحوه پرداخت مهریه را مشخص می کند. در نظر داشته باشید که در صورتی که مرد قصد طلاق دادن دختر باکره را داشته باشد تنها نصف مهریه به آن دختر تعلق می گیرد.

شرایط پرداخت نفقه در طلاق به درخواست مرد

در صورتی که طلاق از طرف مرد صورت پذیرد، نفقه تنها تا زمان عده پس از صدور حکم طلاق ار طرف مرد ( یعنی به مدت 100 روز) بر عهده مرد می باشد. مگر اینکه میان زوجین توافق دیگری صورت پذیرفته باشد و یا بر حسب باکره بودن و یا موارد دیگر به وی نفقه تعلق نگیرد. اجرت المثل ایام زوجیت از طرف مرد چنین محاسبه می شود که از زمان ازدواج تا طلاق سنوات زندگی مشترک مشخص می شود و هر ساله طبق نظریه کارشناس رسمی دادگستری برحسب میزان دارائی زوج- وضعیت زوجه- تعداد فرزندان و سبک زندگی زوجین و از تاریخ عقد تا طلاق تعیین می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: وکیل طلاق توافقی در تهران

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

حضانت فرزند در طلاق به درخواست مرد

در طلاق از طرف مرد، طبق روال حضانت فرزند تا سن 7 سالگی با مادر می باشد. در صورتی که فرزند پسر باشد از سن 7 تا 15 سالگی حضانت وی با پدر و پس از آن حق انتخاب دارد که نزد کدام یک از والدین زندگی کند. و در صورتی که فرزند دختر باشد از سن 7 تا 9 سالگی حضانت وی با پدر و پس از آن حق انتخاب دارد که نزد کدام یک از والدین زندگی کند. مگر اینکه میان زوجین توافق دیگری صورت پذیرفته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که تا 18 سالگی و تا پایان تحصیلات عالیه هزینه های فرزند بر عهده پدر می باشد.

بهترین وکیل برای طلاق از طرف مرد

داشتن وکیل در تمامی امور قانونی و حقوقی باعث سرعت بخشیدن به روند انجام کار می گردد و در نتیجه از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می گردد. اما داشتن یک وکیل متخصص در امر طلاق به درخواست مرد جنبه های مثبتی را با خود به همراه دارد که به شرح زیر می باشد.

  • تنظیم صحیح دادخواست و لوایح حقوقی و تشخیص مرجع صالح جهت رسیدگی به درخواست طلاق مرد
  •  تسریع در روند تکمیل پرونده و تعیین وقت رسیدگی
  •  عدم نیاز به حضور موکل، درهیچ یک از مراحل رسیدگی
  • اجرای رأی طلاق، بدون نیاز به حضور مرد

موسسه حقوقی دادجویان در تهران در مواردی از قبیل طلاق به درخواست مرد، پرونده را به وکیل مربوطه ارجاع داده و وی پس از برگزاری جلسات مشاوره حقوقی و اخذ وکالت از طرف مرد، نسبت به نسبت به اجرای مراحل آتی اقدامات لازم را انجام می دهد.

آنچه که بیش از اخذ پرونده های خانواده برای موسسه حقوقی دادجویان مهم است، حفظ کیان خانواده و تلاش برای بقای روابط زناشویی است. به خصوص خانواده هایی که دارای فرزند مشترک می باشند، طلاق موجب بروز زیان های جبران ناپذیری برای فرزندان می شود. اما این امر نباید موجب غفلت از این مهم باشد که اگر طرفین یا هر یک از ایشان خواستار ادامه زندگی مشترک نباشند، تحت زور و اجبار در قید زناشویی نگهداشته شوند!

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

وکیل برای طلاق به درخواست مرد

درخواست طلاق از طرف مرد چقدر طول می کشد؟

پس از ثبت دادخواست طلاق از طرف مرد و تشکیل جلسه دادگاه و صدور حکم طلاق یک فرصت سه ماهه به زوجه داده می شود تا به حکم اعتراض کند. بسته به اینکه زوجه به حکم طلاق اعتراض کند یا نه، زمان قطعیت حکم طلاق جهت مراجعه به دفترخانه و اجرای صیغه طلاق متفاوت است. در قانون برای قطعی شدن حکم طلاق سه مرحله باید طی شود که اقدام جهت اعتراض در این مراحل اختیاری است.

مرحله اول همان مرحله بدوی و صدور حکم می باشد و در صورت اعتراض زن به مرحله تجدید نظر ارجاع می شود و اگر در این مرحله نیز زوجه به رأی اعتراض کند پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد که جمع تمامی این موارد به طور کلی تقریباً یک سال به طول می انجامد. اگر در همان مرحله بدوی زوجه اعتراض به حکم طلاق نداشته باشد حداکثر ظرف ۴ ماه بعد از ثبت دادخواست طلاق حکم طلاق قطعی می شود و صیغه طلاق جاری خواهد شد.

نمونه دادخواست طلاق به درخواست مرد

خواهان : محمد علی …… نام پدر ک ناصر  شغل : مدیر  محل اقامت : تهران.شهرک غرب … .

خوانده : سپیده ….. نام پدر : غلام  شغل: آزاد   محل اقامت : تهران.خیابان سعادت آباد … .

وکیل : امین بیلتی وکیل پایه یک دادگستری به نشانی : تهران.میدان توحید، خیابان ستارخان … .

تعیین خواسته و بهای آن : صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج

دلایل و منضمات دادخواست :

1- سند ازدواج شماره …. مورخ 1400/02/24 دفتر رسمی ازدواج شماره … تهران

2- شناسنامه شماره … مورخ 1356/02/11

3- وکالت نامه به شماره … مورخ 1401/09/19 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15000 ریال باطل شد.

شرح دادخواست طلاق به درخواست مرد

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران

با سلام

احتراماً مراتب دادخواهی موکل راب ه شرح ذیل به استحضار عالی می رساند؛

به موجب سند ازدواج شماره …. مورخ 1401/02/24 تنظیمی در دفتر ازدواج شماره ….. حوزه تهران موکل و زوجه به عقد دائم یکدیگر درامده اند که حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام کاوه 8 ساله می باشد لکن به سبب اختلافات حاصله ادامه زندگی مشترک میسر نمی باشد فلذا صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای صیغه طلاق از محضر عالی مورد استدعاست.

در صورتی که قصد طلاق دارید و نمی دانید مناسب ترین مسیر کدام است همین حالا می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره بهترین وکلای تهران بهره مند شوید

1 دیدگاه در “وکیل برای طلاق به درخواست مرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *