مقالات, وکیل دعاوی کیفری

وکیل آدم ربایی

بهترین وکیل آدم ربایی در تهران

امیدواریم که هیچ گاه لازم تان نشود اما یکی از انواع وکلای پایه یک دادگستری که در حوزه پرونده های کیفری فعالیت می کنند، وکیل آدم ربایی است. به طور کلی پرونده های قانونی و قضائی به دو دسته پرونده های حقوقی و کیفری تقسیم می شوند. پرونده های حقوقی بیشتر مسائلی مثل طلاق، مسائل خانوادگی و… هستند و پرونده های کیفری پرونده های حوزه اعمال و فعالیت های مجرمانه که حق افراد را ضایع می کنند، هستند.

یکی از انواع مصادیق جرائم کیفری آدم ربایی و یکی از انواع وکلای کیفری وکیل آدم ربایی است. در ادامه بحث هم همراه بهترین وکیل تهران دادجویان باشید تا بهتر و بیشتر در مورد مسائلی مثل مجازات آدم ربایی، بهترین وکیل کیفری، وکیل آدم ربایی در تهران و… اطلاعت کسب و جمع آوری نمایید.

بهترین وکیل آدم ربایی

اما قبل از این که به سراغ معرفی بهترین وکیل آدم ربایی برویم، بهتر است تعریف عامه و محاوره ای آدم ربایی را مروری کنیم. آدم ‌ربایی يا  Kidnappingدر حقوق و قانون کیفری، به معني جابجایی غیرقانونی و بازداشت کردن یک فرد خلاف خواسته‌اش، تعریف شده‌است.  در تعریف پلیسی هم آدم ربایی این گونه معنی شده است که: آدم‌ربایی، انتقال یک شخص بدون رضایت او، از محلی به محل دیگر، با استفاده از زور، تهدید یا فریفتن را آدم ربایی می‌گویند. بنابراین، آدم ‌ربایی یک جرم مرکب است. همچنین می ‌توان آنرا به حبس دروغین نیز تعبیر کرد، که هر دو جرائم جداگانه‌ای هستند که به صورت هم ‌زمان به همان جرم آدم‌ ربایی مربوط می ‌شوند.

بهترین وکیل آدم ربایی در تهران

بهترین وکیل آدم ربایی در تهران

آدم‌ربایی معمولاً، و نه لزوماً به وسیله زور یا ترس انجام می‌شود. به این معنا، مجرم ممکن است از یک سلاح استفاده کند تا قربانی را وارد وسیله نقلیه ای بکند، اما حتی اگر قربانی به دلخواه خود سوار خودرو شود، به عنوان مثال، تصور کند که این یک تاکسی است، آدم‌ ربایی محسوب می‌شود. آدم‌ ربایی ممکن است به منظور درخواست پول در قبال آزادی قربانی یا مقاصد غیرقانونی انجام گیرد. آدم ‌ربایی می ‌تواند با آسیب ‌های جسمی همراه باشد که باعث افزایش جرم آدم‌ ربایی می ‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر: جرم کلاهبرداری چیست؟

اما حال بیاید که پیش از صحبت درباره وکیل آدم ربایی در تهران، کمی در مورد تعریف آدم ربایی در دید قانون اطلاعات کسب کنیم. جرم آدم ربایی یکی از جرایمی است که شخص مجرم اقدام به ربودن یا مخفی کردن شخصی به علت های معلوم می کند. مجرم یا آدم ربا به علت های مادی یا به دلیل انتقام و یا تهدید و تجاوز به عنف و یا دلایل روانی ممکن است دست به اقدام  عمل آدم ربایی کند و مرتکب چنین جرمی می شود. پیامد ها و مجازات جرم آدم ربایی، علاوه بر صدمات روحی و معنوی و ضرر های مالی به افراد ربوده شده و خانواده های آنان باعث ایجاد ناامنی در سطح جامعه خواهد شد.

ماده ۶۲۱ قانون مجازات های اسلامی در تعریف آدم ربایی چنین گفته است؛ هر کسی که شخصا و یا به دستور شخصی دیگر به دلایل مطالبه وجه و یا انتقام از کسانی و یا با هدف تهدید و عنف و یا حیله یا هر دلیل دیگر شخصی را برباید و یا مخفی کند به پنج سال تا پانزده سال محکوم می شوند.

در صورتی که سن مجنی علیه ( کسی که جنایت بر وی اعمال شده است) کمتر از ۱۵ سال باشد و یا اینکه به مجنی علیه آسیب جسمی و حیثیتی وارد شده باشد و یا به کمک وسایل نقلیه اقدام به ربودن شخص شده باشد، مجرم به اشد مجازات یعنی پانزده سال یا بیشتر محکوم خواهد شد. در صورتی که خدایی ناکرده روزی دچار آدم ربایی شدید و به وکیل آدم ربایی نیاز پیدا کردید، می توانید از گروه حقوقی معتبر دادجویان کمک بگیرید.

کسب اطلاعات بیشتر: مشاوره با وکیل کلاهبرداری اینترنتی

مجازات آدم ربایی چیست؟

آیا با مجازات آدم ربایی آشنایی دارید؟. بیاید تا پیش از آشنایی با وکیل آدم ربایی در تهران، ببینیم مجازات آدم ربایی چیست. هر کس، به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگری، به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر، شخصا یا توسط دیگری، شخصی را برباید یا مخفی کند، در صورتی که ارتکاب جرم، به عنف یا تهدید باشد، به حبس درجه چهار و در غیر این صورت، به حبس درجه پنج محکوم خواهد شد. در صورتی که سن مجنی علیه، کمتر از پانزده سال تمام باشد یا ربودن توسط وسایل نقلیه انجام پذیرد یا به مجنی علیه، آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود، مرتکب، به حداکثر مجازات تعیین شده، محکوم خواهد شد و در صورت ارتکاب جرایم دیگر، به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌ گردد.

بهترین وکیل آدم ربایی در تهران

بهترین وکیل آدم ربایی در تهران

طبق این ماده، مجازات آدم ربایی در بحث بهترین وکیل آدم ربایی در تهران، در مواردی که آدم ربایی، بدون زور و تهدید بوده و بدون وسیله نقلیه، انجام شده باشد، حبس از 2 سال تا 5 سال، خواهد بود، در مواردی که با زور و تهدید باشد، حبس بیش از 5 سال تا 10 سال، خواهد بود. همچنین، در مواردی که آدم ربایی، با وسیله نقلیه یا با آسیب جسمی یا حیثیتی صورت گیرد یا سن مجنی علیه، کمتر از 15 باشد، حداکثر حبس مجازات آدم ربایی، یعنی 10 سال، اعمال خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین وکیل سرقت

بهترین وکیل آدم ربایی در تهران

هدف از بیان این توضیحات و بیان موضوعاتی مثل وكيل آدم ربایی، بهترین وکیل آدم ربایی، وکیل آدم ربایی در تهران، مجازات آدم ربایی و…، تماما این بود که اطلاعات شما در این زمینه را افزایش داده شود تا در زمانی که خدای ناکرده دچار آدم ربایی شدید، بدانید باید چه کار کنید. در نهایت اما پیشنهاد کلی این است که پیش از انجام هرگونه اقدامی در زمان نیاز به وکیل حقوقی یا وکیل کیفری حتما تحقیق و مشورت های بسیار زیادی انجام دهید و حتما هم از افراد خبره در این حوزه مشورت بگیرید.

در صورتی که برای کسب اطلاعات بیشتر و یا پیگیری پرونده خود نیاز به دریافت مشاوره از بهترین وکیل آدم ربایی در تهران را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت گروه حقوقی دادجویان تماس حاصل نمایید و به صورت تلفنی از مشورت با بهترین وکیل غرب تهران، یا همان وکلای پایه یک دادگستری دادجویان بهره مند شوید. گروه وکلای دادجویان در راستای دریافت حق شما با تا اخرین لحظه همراه شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *