وکیل کارگر و کارفرما

امروزه یکی از مسائل مهم و پرکاربرد در جامعه امروزی اختلافات میان کارگر و کارفرما می باشد که نیاز به وکیل کارگر و کارفرما بیش از پیش احساس می شود. این احساس نیاز با توجه به صنعتی شدن جوامع و دستیابی آن ها به پیشرفت های اقتصادی در سال های اخیر افزایش یافته است. علت این امر افزایش کار تولیدی و ازدیاد جمعیت و نیروی کار می باشد. در نتیجه به دلیل افزایش تعاملات در محیط کار، اختلافاتی نیز به دلایل مختلف میان کارگر و کارفرما ایجاد می شود. در بسیاری از موارد برای حل مشکل نیاز به وکیل کارگر و کارفرما احساس می شود که قطعا مناسب ترین مسیر می باشد. در ادامه به بررسی برخی از مشکلاتی که میان کارگر و کارفرما ایجاد می شود و نیاز است که از یک وکیل کارگر و کارفرما کمک بخواهید می پردازیم. با مجموعه وکلای دادجویان همراه باشید.

وکیل کارگر و کارفرما

در جامعه فعلی رابطه میان اضخاص بر اساس قانون تنظیم می گردد. یکی از این نمونه های روابطی که میان افراد وجود دارد، رابطه میان کارگر و کارفرما می باشد که قوانین بسیار زیادی بر روی آن حاکم است. بدین صورت که شخصی به عنوان کارگر به دستور کارفرما و با مزدی مشخص مشغول به کار می گردد. در این حالت کارفرما موظف است که در صورت انجام کار توسط کارگر حقوقی را به وی بپردازد. این نمونه کاری را رابطه بین کارگر و کارفرما می گویند.

روابط میان کارگر و کارفرما بر اساس قانون کار تعیین می شود که متاسفانه بسیاری از افراد از آن اطلاعی ندارند و به همین سبب به راحتی حق و حقوق آن ها پایمال می شود. به همین جهت برای جلوگیری از ایجاد مشکلات می توان از وکیل کارگر و کارفرما کمک خواست.

معمولا دعاوی میان کارگر و کارفرما نیازمند وکیل است که بتوانند مشکلات را حل کنند. ممکن است میان کارگر و کارفرما اختلافانی حادث شود و این اختلافات در نهایت موجب شکایت از جانب هریک از طرفین کارگر و کارفرما بشود. به همین دلیل برای رسیدگی به امور لازم است که از یک وکیل کارگر و کارفرما کمک بخواهید تا روند کار را به بهترین وجه ممکن پیش ببرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در زمینه وکیل کارگر و کارفرما و روابطی که میان این دو برقرار است پاسخ دهیم. دادجویان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

وکیل کارگر و کارفرما

درخواست وکیل برای شکایت از کارفرما

حتما می دانید که عموما دعاوی میان کارگر و کارفرما به دلیل شکایاتی است که توسط کارگر از کارفرما صورت می پذیرد و نیازمند یک وکیل کارگر و کارفرما می باشد. با وجود وکلای متعددی که در سطح تهران حضور دارند؛ طرح دعوا و یا دفاع در اداره کار نیازمند تجربه و تبحری می باشد که اصولا هر وکیلی نمی تواند این دعاوی را بپذیرد و نیاز موکل را برطرف کند. در این راستا شما نیازمند یک وکیل کارگر و کارفرما باتجربه و کاردان هستید.

در صورتی که کارگر هستید و می خواهید از کارفرمای خود شکایت کنید و یا اینکه می خواهید در جایی شروع به کار کنید و نمی دانید که چه حقوقی به شما تعلق می گیرد حتما قبل از انجام هر کاری با یک وکیل کارگر و کارفرما مشورت کنید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. سپس می توانید بدانید که چه حق و حقوقی به شما تعلق خواهد گرفت. به راحتی می توانید پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را به صورت رایگان از وکیل کارگر و کارفرما دادجویان دریافت کنید.

وکیل کارفرما کیست؟

در برخی از موارد شکایت از جانب کارفرما صورت می پذیرد و در این صورت می بایست تمامی اسناد مربوط به واریزی حقوق کارگر را به همراه داشته باشد. در واقع مهم ترین مسئله در زمینه شکایت کارفرما از کارگر، منطبق بودن فیش واریز و فیش حقوقی می باشد که می بایست با حداقل های قانونی و مدت زمانی که کارگر در حال انجام کار است مطابقت داشته باشد.

در واقع در صورتی که فردی به عنوان کارگر فعالیت داشته باشد و به مدت یک سال برای کارفرمای خود کار کند، بایستی حتما 12 عدد فیش حقوقی مطابق با قرارداد داشته باشد. در صورتی که کارگر عددی بیشتر از حق خود را مطالبه کند، کارفرما می تواند به کمک وکیل کارگر و کارفرما از وی شکایت کرده و کارگر ار متهم کند.

شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود در این زمینه را از وکیل کارگر و کارفرما بپرسید و پاسخ های خود را به صورت رایگان دریافت کنید. در صورتی که شما کارفرما هستید و می خواهید شخصی را به عنوان کارگر استخدام کنید و بایستی مطلع باشید که چه حقوق و مزایایی می بایست برای کارگر در نظر بگیرید.

بنابراین حتما نیاز به یک مشاوره و وکیل کارگر و کارفرما دارید. همچنین ممکن است کارگری از کارفرما شکایت کند در این صورت کارفرما باید با حضور در مراجع صالح اداره کار از خود دفاع نماید و در برابر ادعاهای کارگر دلیل بیاورد و پرداخت حقوق را اثبات نمایند اینکه شخص کارگر مستحق چه میزانی است و چه حقوقی باید داشته باشد به این که شکایت علیه کارگر و کارفرما و مراحلی دارد را می توانید از وکیل کارگر و کارفرما دادجویان سوال کنید.

وکیل کارگر کیست؟

برخی از مواردی که جزو حق و حقوق کارگر است و می تواند برای مطالبه آن از کارفرمای خود شکایت کند به شرح زیر می باشد:

عیدی، سنوات، پاداش، بن کارگری، حق اولاد، حق مسکن، بیمه

در صورتی که قراردادی که میا طرفین نوشته می شود مطابق با قانون کار و روابط کارگر و کارفرما باشد. تمامی این حقوق به صورت اتوماتیک به کارگر تعلق می گیرد و کارفرما موظف است که این حقوق را به وی پرداخت کند. در صورتی که این حقوق به کارگر پرداخت نشود، کارگر می تواند با کمک وکیل کارگر و کارفرما از وی شکایت کرده و به حقوق خود دست پیدا کند. در صورتی که برای هریک از مواردی که بیان شد با کارفرمای خود به مشکل خورده اید و احساس می کنید که حق شما پایمال شده است، می توانید از وکیل دادجویان کمک بخواهید و بهترین راه حل را برای دریافت حق خود برگزینید.

میزان عیدی و پاداش هر کارگر متناسب با دستمزد وی و مدت زمانی است که در شرکت مربوطه کار کرده است، تعیین می گردد. و کارفرما نمی تواند در هر دوره کمتر از حداقل هایی که قانون درج کرده است، حقوق کارگر را پرداخت کند. همچنین کارفرما موظف است که کارگر را بیمه کند و این امر یکی از اجبارهای قانونی است. برخی از موارد مشاهده شده است که کارگر بیمه نمی خواهد و از کارفرما پول آن را مطالبه می کند که باز هم این امر بر دوس کارفرما می باشد تا ایشان را بیمه کند. در این راستا وکیل کارگر و کارفرما دادجویان می تواند راه گشای شما عزیزان باشد.

وکیل کیفری

وکیل کارگر و کارفرما چگونه می تواند شما را یاری کند؟

وکیل کارگر و کارفرما با تسلط بر قوانین اداره کار، بیمه تامین اجتماعی، بخشنامه ها، آیین نامه ها و کلیه قوانین مربوط به حوزه اداره کار و آشنایی با روند دادرسی در مراجع مربوطه، قادر خواهد بود روند دادرسی را سهولت ببخشد. البته لازم به ذکر است که در کنار دانش حقوقی کافی، دارا بودن تجربه کاری موفق نقش قابل توجهی در دفاع از حقوق کارگر و کارفرما در مراجع اداره کار دارد.
موسسه حقوقی بین المللی دادجویان با دارا بودن کادر متخصص خود ،آماده انجام مذاکرات قراردادی، تهیه و تنظیم انواع قراردادهای کار و کارفرما و ارائه مشاوره حقوقی اداره کار و قبول وکالت در دعاوی ناشی از این اختلافات کار و کارفرمایی می باشد .جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل متخصص اداره کاربا ما درتماس باشید…

وکیل کارگر و کارفرما و اثبات دعوا در دعاوی کارگر و کارفرما

قبل از اینکه طرفین حق و حقوق خود ار مطالبه کنند در ابتدا می بایست رابطه میان طرفین دعوا احراز شود. چرا که مشاهده شده برخی از قراردادهایی که میان طرفین برقرار شده، به صورت شفاهی منعقد می شوند و یا اینکه کارگر و یا کارفرما منکر رابطه کارگری و کارفرمایی خود می شوند. البته این مور عموما در مورد کارفرما صادق است که رابطه کارگر با خود را انکار می کند تا حق و حقوق وی را نپردازد. به همین دلیل وکیل کارگر و کارفرما در این راستا همراه شما خواهد بود.

اما قانون گذار روش هایی را در جهت اثبات این رابطه در نظر گرفته است. البته برخی از آن ها از روش های معمول اثبات هر دعوایی می باشد و برخی دیگر از آن ها مختص روابط میان کارگر و کارفرما می باشد که توسط یک وکیل کارگر و کارفرما خبره و کاردان می توان آن ها اثبات کرد. برای اثبات دعوا میا کارگر و کارفرما برخی از ادله می بایست اثبات شود که این ادله شامل اقرار، اسناد و مدارک می باشد. گواهی گواهان نیز می تواند با رعایت شرایط اماره محسوب شود.

وکیل کارگر و کارفرما

وکیل کارگر و کارفرما

اقرار: اولین ادله اثبات را قانون گذار اقرار اعلام کرده است. اقرار به سید الادله معروف است. در این صورت اگر هریک از طرفین امری را به سود دیگری و به ضرر خود بیان کنند از او پذیرفته است. در اقرار در صورتی که کارفرما خود، اقرار به رابطه کارگری و کارفرمایی کند نیز قابل قبول است.

اسناد و مدارک: مورد دیگری که قانون گذار در ماده به آن اشاره کرده است، اسناد و مدارک می باشد. در این ماده اسناد و مدارک به صورت عام بیان شده است. بدین جهت هر سند و مدرکی که ابطه میان کارگر و کارفرما را ثابت کند، جزئی از اسناد و مدارک محسوب می شود.

وکیل کارگر و کرفرما در این مورد بیان می کند که هرگاه چنین اختلافی میان کارگر و کارفرما ایجاد شود، برای اثبات آن نیاز به اسناد و مدارک می باشد. البته این اسناد و مدارک می تواند به نفع و یا ضرر هریک از طرفین باشد. یکی از مهم ترین اسناد در این زمینه اثبات رابطه میان کارگر و کارفرما می باشد که عموما کارفرما آن را منکر می شود.

طبق ماده 148 قانون کار “کارفرمایان کارگاه های مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند.”

وکیل کارگر و کارفرما

وکیل کارگر و کارفرما

لذا طبق این ماده کارفرما موظف است که بیمه کارگر را هر ماه واریز کند. حق بیمه ای که هر ماه توسط کارفرما واریز می شود یکی از اسنادی است که ثابت می کند میان طرفین دعوا، رابطه کارگر و کارفرما وجود دارد. البته این موردچون احتمال تبانی کارگر و کارفرما در پرداخت حق بیمه گذشته هم در آن وجود دارد، تنها دلیل اثباتی نمی تواند قلمداد شود. از این جهت دادگاه موظف است به سایر ادله هم استناد کند.

از دیگر مدارکی که می توان بر اساس آن رابطه میان کارگر و کارفرما را اثبات کرد، فیش حقوقی و یا واریزی کارگر می باشد. زمانی که در هر ماه و در تاریخ مشخصی، مبلغ مشخصی به حساب کارگر واریز می شود و یا اینکه او دارای فیش حقوقی است، نشان دهنده این است که رابطه ای میان کارگر و کارفرما وجود دارد. گاها مشاهده شده است که کارفرما برای اینکه دست کارگر را از این مدرک کوتاه کند، حقوق وی را به صورت نقدی پرداخت می کند و دست نوشته از او برای تسویه حساب دریافت می کند. در این حالت اثبات رابطه اندکی دشوار خواهد شد.

وکیل کارگر و کارفرما

وکیل کارگر و کارفرما

گواهی گواهان: مورد دیگری که در بخش های پیشین به آن اشاره شد، گواهی گواهان است. زمای فرد برای عرایض خود دارای گواه و شاهدی می باشد می تواند از این مورد هم برای اثبات حق خویش استفاده کند. این مورد نیز در رویه دادگاه بسیار موثر است. مثلا در صورتی که در یک شرکت در حال کار هستید و کارفرما منکر این موضوع می باشد می توانید از شهادت سایر کارمندان شرکت کمک بخواهید.

تحقیق محلی: مرجع رسیدگی کننده میتواند به تشخیص خود یا به درخواست هریک از طرفین دعوا قرار تحقیق محلی صادر کند. بدین ترتیب هریک از کارگر و کارفرما میتوانند چنین قراری را درخواست کنند. بازپرس به تقاضای آنها به محل مورد نظر مراجعه کرده و تحقیقات را آغاز میکند. این اقدام بازپرس  بدین جهت است ،تا احراز کند که آیا چنین رابطه ای واقعا وجود دارد یا خیر.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کارگر و کارفرما می توانید مطابق با آدرس درج شده در دفتر وکالت وی حضور داشته باشید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید. همچنین سایت کانون وکلای دادجویان برای راحتی موکلین خود وب سایتی را راه اندازی کرده است. با مراجعه به وب سایت و تکمیل فرم درخواست مشاوره می توانید با وکیل متخصص در حوزه مورد نظر مشورت کنید.

برای شکایت به کدام اداره کار مراجعه کنیم؟

در صورتی که از کارگر و یا کارفرمای خود شاکی هستید و می خواهید حق و حقوق خود را مطالبه کنید، بهتر است در ابتدا با یک وکیل کارگر و کارفرما مشورت کنید تا مسیر بهتری را برای دریافت حق خود انتخاب کنید. در حالت کلی اداره کاری صلاحیت رسیدگی به اختلافات میان کارگر و کارفرما را دارد که کارگاه در حوزه آن اداره واقع شده باشد. در این حالت کارگر و یا کارفرما پس از پس از رجوع به اداره کار، درخواست خود را حداکثر در دو صفحه نوشته و آن را ثبت می کند. پس از ثبت تحویل مسئول دبیرخانه اداره کار می دهد. چنانچه کارگر شخصا امکان طرح دعوا را نداشته باشد می توانید از یک وکیل کارگر و کارفرما کمک بخواهد و وی را به عنوا نماینده خود معرفی کند تا به جای او اقدام کند.

به این منظور مدعی باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نماید.و نسبت به دادن وكالت به فرد مورد نظر خود اقدام كند. بدیهی است كه حضور نماینده كارگر در مراجع حل اختلاف باید با ارائه وكالت نامه  باشد. وکالتنامه با توجه به مناطق جغرافیایی، ادارات كار و مراجع حل اختلاف تشكیل شده قانونی مربوطه، اعم از وكیل دادگستری یا وكیل كاری صورت میپذیرد.