وکیل دعاوی خانواده, طلاق, مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، نفقه

نحوه وصول مهريه در سال 1402

نحوه وصول مهريه در سال 1401

نحوه وصول مهریه در سال 1402 به چه شکلی است، آیا اطلاعی از آن دارید؟. طلاق یکی از پدیده های اجتماعی است که به واسطه عدم وجود ادامه دادن به زندگی مشترک میان زوجین اتفاق می افتد. اما همان گونه که مستحضر هستید طلاق تنها بحث جدایی زن و مرد از یکدیگر نیست و مسائل مختلف و ریز و درشتی را در پی خود دارد. یکی از این مسائل مهم که احتمالا همه ما با آن آشنایی داریم هم، بحث مهریه است. در ادامه بحث نحوه وصول مهریه در سال 1402 هم همراه دادجویان باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد طلاق، مهریه، و مطالبی مثل مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه، اجرا گذاشتن مهریه از طریق دادگاه، اجرا گذاشتن مهریه از طریق اجرائیه ثبت، نحوه وصول مهریه در سال 1402 و بهترین وکیل در تهران آشنا شوید.

نحوه وصول مهریه

قبل از صحبت درباره نحوه وصول مهریه در سال 1402، بهتر است که چیستی طلاق را کمی دقیق تر مرور کنیم. از مشهورترین مسائل حقوقی که بیشتر اوقات دلیل اصلی گشتن افراد به دنبال وکیل پایه یک دادگستری و به خصوص بهترین وکیل مهریه در تهران می باشد، موضوع طلاق و فسخ ازدواج است. یکی از رایج ترین فعالیت ها و انواع پرونده های حقوقی در دادگاه ها و مراجع قضائی، به خصوص در امروزه روز، موضوع دعوی جدایی زوجین از یکدیگر می باشند، و به شکل هایی مثل درخواست طلاق مرد، درخواست طلاق زن، درخواست طلاق توافقی و… اتفاق می افتد.

نمی شود در مورد نحوه وصول مهریه در سال 1402 صحبت کرد اما تعریف مهریه را مرور نکرد. مهریه یکی از حقوق زوجه است که در زمان ازدواج میان خوانواده های عروس و داماد تعیین شده و در سند ازدواج هم میزان آن به ثبت رسیده است. در زمان جدایی و طلاق زن و مرد، یکی از موضوعاتی که تکلیفش باید مشخص شود، همین بحث مهریه است و اگر طلاق به صورت توافقی نباشد و زوجین از قبل بر سر چند و چون آن به نتیجه نرسند، زوجه یا زوج می توانند از بهترین وکیل مهریه در تهران برای رسیدن به نتیجه دلخواهشان در بحث مهریه کمک بگیرند.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق خلع چیست؟

نحوه وصول مهريه در سال 1402

نحوه وصول مهريه در سال 1402

نحوه وصول مهریه در سال 1402

نحوه وصول مهریه در سال 1402 تفاوت زیادی با نحوه وصول مهریه در سالیان گذشته ندارد و کسی که متاسفانه از زندگی مشترک خسته شده و می خواهد برای گرفتن طلاق و مهریه اش اقدام کند، باید همان مراحل سالیان گذشته را طی کند تا بتواند مهریه اش را از مرد بگیرد. نحوه وصول مهریه در سال 1402 در کل روند بسیار پیچیده ای ندارد و یکسری مراحل مشخص برای انجام آن باید طی شوند. در قسمت پایینی این پاراگراف یکسری از مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه و شیوه های مختلف آن را با هم شاهد هستیم.

مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه در سال 1402

در این بخش از بحث نحوه وصول مهریه در سال 1402، نوبت به آن می رسد که بببینم مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه چه مدارکی می باشند و زوجه برای این که بتواند مهریه خود را به طور قانونی به اجرا بگذارد به جه مدارکی نیاز دارد. به طور کلی مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد یا سایر زمان ها، مدارک زیاد و پیچیده ای نمی باشند، بلکه مدارک ساده و تقریبا دم دستی ای هستند. از مدارک لازم برای شروع  مراحل اجرا گذاشتن مهریه، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شناسنامه زوجه.
  • کارت ملی زوجه.
  • قباله ی نکاح یا همان سند ازدواج.

کسب اطلاعات بیشتر: طلاق بدون حضور زوجین در کمترین زمان

اجرا گذاشتن مهریه از طریق دادگاه

در این روش زوجه از طریق دادگاه و با فراخواندن زوج و تحت نظر قاضی روند نحوه وصول مهریه در سال 1402 را دنبال می کند و باید یکسری مراحل دادگاه که ممکن است از قبل هم با آن ها آشنایی داشته باشد را طی کند تا بررسی پرونده اش شروع شود و به نتیجه برسد. برخی از مراحل انجام کار در روش به اجرا گذاشتن مهریه از طریق دادگاه را در قسمت پایینی با هم میبینم.

۱-استخدام وکیل طلاقی کاربلد و خبره در حوزه امور خانواده و ازدواج و طلاق مثل بهترین وکیل مهریه در تهران و وکلای مجرب گروه حقوقی دادجویان که البته کار اجباری ای نیست، اما کار را برای زوجه بسیار راحت تر، و شانس پیروزی پرونده اش را چندین برابر می کند.

۲- مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و پر کردن فرم های لازم مثل دادخواست.

3- بهتر است که در این زمان برای جلوگیری از نقل و انتقال اموال و دارایی ها توسط زوج، وکیل خانواده زوجه یا در صورت نبود وکیل، خود زوجه اقدام به درخواست صدور قرار تامین و توقف اموال، و یا در صورت لزوم جلب یا ممنوع الخروجی زوج کنند.

4- صادر شدن ابلاغیه برای زوج و زوجه با ذکر زمان و مکان برگزاری جلسه دادگاه. ۴- برگزاری جلسات دادگاه و بررسی مدارک از جانب قاضی و مطرح کردن پرسش های لازم.

 ۵- بررسی نهایی پرونده و صدور حکم پرداخت مهریه، و به مزایده گذاشتن، یا تغییرمالکیت اموال و دارایی های زوج به اندازه ارزش مهریه به زوجه.

کسب اطلاعات بیشتر: آیا مهریه زندان دارد؟

نحوه وصول مهريه در سال 1402

نحوه وصول مهريه در سال 1402

اجرا گذاشتن مهریه از طریق اجرائیه ثبت

یکی دیگر از راه های نحوه وصول مهریه در سال 1402، اجرا گذاشتن مهریه از طریق اداره ثبت می باشد. البته باید این نکته را درباره این راه در نظر گرفت که تنها در صورت اجرا گذاشتن مهریه از طریق ثبت منطقی و مفید خواهد بود که فرد استطاعت خوبی داشته باشد و اموالی بنامش باشد، چون در صورتی که این گونه نباشد، تنها می توان فرد را از طریق این راه ممنوع الخروج نمود. برخی از مراحل این شیوه نحوه وصول مهریه در سال 1402، یعنی اجرا گذاشتن مهریه را در قسمت پایینی مشاهده می کنیم.

۱- در این روش هم به دلیل اطلاعات بالا و تجربه بیشتری که بهترین وکیل مهریه در تهران، مثل وکیل طلاق دادجویان، در زمینه طلاق از طریق اجرائیه دارد و تعدادی پرونده پیروز شده از همین راه دارد، بهتر است که با استخدام وکیل کارها را پیش برد.

2- در مرحله اول باید اصل عقدنامه یا رونوشت را به همراه مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه، که پیش تر هم به آن ها اشاره شد، به دفتر ازدواج و طلاق مندرج در عقدنامه برد و طی درخواست کتبی ای از سردفتر تقاضای صدور اجرائیه کرد.

۳- پس از دادن درخواست کتبی تقاضای اجرائیه، اجرائیه به میزان مهریه درخواست شده صادر و به نشانی زوج که در عقدنامه ثبت شده است، پست می شود.

۴- در ادامه زوجه باید به همراه وکیل خانواده دادجویان یا به تنهایی به اداره ثبت مراجعه کند. او می تواند به ازای مقداری از مهریه زوج را ممنوع الخروج و به ازای مقدار دیگر آن، تقاضای توقیف اموال زوج را بدهد.

بهترین وکیل مهریه در تهران در 1402

مطالبی مثل بهترین وکیل مهریه در تهران، نحوه وصول مهریه در سال 1402، مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه، اجرا گذاشتن مهریه از طرق دادگاه، اجرا گذاشتن مهریه از طریق اجرائیه ثبت و… در طول مقاله نحوه وصول مهریه در سال 1402 بیان شدند، تا اطلاعات شما عزیزان در حوزه مسائل حقوقی و به خصوص مسائل حوزه طلاق بالاتر برود. اگر که خدای ناکرده در شرف طلاق هستید، به شما توصیه می گردد که حتما از یک وکیل طلاق یا وکیل خانواده حرفه ای استفاده کنید. برای انجام این کار هم شما می توانید به سایت گروه حقوقی معتبر دادجویان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *