مقالات, طلاق, وکیل دعاوی خانواده

خروج زن از منزل

قوانین حاکم بر خروج زن از منزل

یکی از موضوعاتی که همواره موضع قانون در رابطه با آن، برای خیلی از افراد سوال بوده است، بحث خروج زن از منزل است. ازدواج، پیوند زناشویی است و در همه ادیان به عنوان یک امر مقدس شناخه شده است. اما متاسفانه در سالیان اخیر، بسیاری از این ازدواج ها و پیوند های زناشویی به علل مختلف مثل مشکلات عاطفی، مشکلات اخلاقی، مکشلات جنسی و… همواره دچار مشکل شده و می شوند. وقوع این مشکلات سوالاتی را راجع به طلاق، و نظر قانون درباره هر کدام از این مشکل ها، در ذهن افراد، و کسانی که دچار این مشکلات هستند به وجود می آورند. یکی از این مشکلات هم که ممکن است بین زوجین ایجاد شود، خارج شدن زن از منزل است. در ادامه مقاله هم همراه دادجویان بمانید تا با مسائلی مثل قانون خروج زن از منزل، منع خروج زن از منزل و کار هایی که وکیل خانواده تهران یا وکیل طلاق می تواند درباره آن انجام دهد، آشنا شوید. با بهترین وکیل تهران همراه باشید.

خروج زن از منزل

قوانین حاکم بر خروج زن از منزل

قوانین حاکم بر خروج زن از منزل

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد، متاسفانه در سالیان اخیر، میزان مشکلات و مسائلی که بین زوجین تازه مزودج شده پیش میایند، افزایش یافته و باعث بالا رفتن نرخ طلاق و دعواهای زن و شوهری شده است. مسائل و موضوعات مختلفی وجود دارند که می توانند موجب ایجاد مشکل بین زن و شوهر شوند که از آن ها می توان به مشکلات مالی مرد و داشتن شغل کم درآمد، بالا بودن خواسته های زن از مرد، مشکلات اخلاقی مرد مثل مشکلات دوقطبی بودن، اعتیاد داشتن مرد و…. اشاره کرد. این ها در کنار بسیاری مسائل دیگر هستند که موجب دعوا بین زن و شوهر، و پیش آمدن مسائلی مثل خروج زن از منزل می شوند.

خارج شدن زن از منزل هم از این مشکلاتی هستند که ممکن است بر اساس اختلافات نظر و دعوا، بین زن و شوهر پیش بیایند. اما سوالاتی که درباره خروج زن از خانه وجود دارند، این ها هستند که قانون خروج زن از خانه به چه شکلی است، یا این که آیا امکان منع خروج زن از منزل وجود دارد یا خیر، و یا این که وکیل خانواده تهران یا شهرستان چه کارهایی در مورد خروج زن از خانه می تواند انجام دهد. اما در مورد تعریف خروج زن از خانه، که از کارهایی است که قابل پیگیری توسط وکیل طلاق است، باید گفت که در دیدگاه قانون اصولا زن باید در همان منزلی که شوهر تدارک دیده است، سکونت کند و بدون اجازه و رضایت وی، یا بدون عذر موجه، اقدام به ترک منزل، ننماید، و در صورتی که زن بدون اجازه همسرش از خانه خارج شود و باز نگردد، خروج زن از خانه یا منزل اتفاق  می افتد، که مرد می تواند آن را به کمک قانون خروج زن از منزل و وکیل حقوقی، از مراجع قانونی پیگیری نماید.

حکم خروج زن از منزل

یکی از سوالاتی که ممن است برای شما هم پیش بیاید این است که قانون خروج زن از منزل چیست و نظر قانون درباره این اتفاق چیست؟. در این باره باید گفت که قانون در دو ماده به بحث خارج شدن زن از منزل اشاره می کند، در ماده های 114 و 115 قانون مدنی. در ماده 114 قانون مدنی می گوید که زن باید در خانه ای که شوهر تعیین می کند سکونت داشته باشد مگر آنکه اختیار تعیین مسکن به زن داده شده باشد.

همچنین در ماده 115 هم که قانون خروج زن از خانه را واضح تر میبینیم، این چنین صحبت شده است که: اگر بودن زن با شوهر در یک منزل متضمن خوف ضرر بدنی و یا مالی یا شرافتی برای زن باشد زن می‌تواند مسکن علیحده اختیار کند‌ و در صورت ثبوت مظنه ضرر مزبور محکمه حکم بازگشت به منزل شوهر نخواهد داد و مادام که زن در بازگشتن به منزل مزبور معذور است نفقه بر‌عهده شوهر خواهد بود. پیامد هایی هم که خروج زن از خانه، در قانون برای او تعیین شده اند و مرد به کمک وکیل طلاق می تواند از طریق قانون آن ها را پیگیری کند، عبارت اند از: تعلق نگرفتن نفقه به او، امکان دادن اجازه ازدواج مجدد به شوهر در صورت طی مراحل قانونی دادخواست ازدواج مجدد، بسیار دشوار شدن طلاق از جانب زوجه در صورت مخالفت شوهر و… .

منع خروج زن از منزل

قوانین حاکم بر خروج زن از منزل

قوانین حاکم بر خروج زن از منزل

به جز قانون خروج زن از منزل، بحثی هم وجود دارد تحت عنوان منع خروج زن از منزل که دقیقا نقطه مقابل خارج شدن زن از منزل است. درست است که اگر زن بدون اجازه شوهر و به کررات از خانه خارج شود، قابل پیگیری توسط وکیل طلاق است، ولی در آن طرف قضیه در صورتی هم که به زن اجازه خروج از خانه داده نشود و در واقع مرد مانع خروج زن از خانه شود، زن هم می تواند به کمک وکیل طلاق این کار را از طریق قانون پیگیری کند. در دیدگاه قانون مدنی کشور ما ایران، مرد هیچ گونه حقی ندارد که زن را در خانه حبس کند و مانع خارج شدن او از منزل، و برقرای ارتباط او با محیط جامعه شود.

در قانون قضیه ی منع خروج زن از خانه این گونه تعریف شده است که قفل کردن درب منزل و خانه، و اجازه ندادن به زن برای برقرای ارتباط با جامعه و محیط اطراف، و یا خانواده یا نزدیکانش، جرم محسوب می شود و از مصادیق بازداشت غیر قانونی محسوب می شود، که زن می تواند به خاطر آن و به کمک وکیل خانواده تهران مرد را به حبس محکوم کند. میزان حبس هم برای بازداشت غیر قانونی، حدود یک تا سه سال می باشد.

وکیل خانواده تهران

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله مثل منع خروج زن از منزل و.. برای شما مفید واقع شده باشند. همان گونه که مشاهده کردید و قبل تر هم به آن اشاره شد، مشکلات و مسائل مختلفی هستند مثل همین خارج شدن زن از منزل، که ممکن است برای زوجین پیش بیایند، از همین رو در صورتی که مزدوج هستید و خدای ناکرده با همسر خود مشکل دارید، این که با وکیلی مثل وکیل طلاق تهران آشنا باشید، باعث خواهد شد که بهتر بتوانید حق و حقوق تان را زنده کنید. مزایای وکیل خانواده تهران. از همین رو در صورتی که مشکل حقوقی ای مثل همین مشکلات خانوادگی دارید، به شما توصیه می شود که حتما به سایت دادجویان سری بزنید، و با استخدام یکی از وکلای دادجویان، پیروزی در پرونده و گرفتن حقوق تان را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *